رکورد از جوجه آوری اردک بلوطی در تالاب انزلی شکسته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،برای اولین بار تعداد ۱۰ قطعه جوجه اردک بلوطی به همراه پرنده ماده این گونه زیبا و در خطر انقراض در محدوده انتهای غرب تالاب انزلی مشاهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،برای اولین بار تعداد ۱۰ قطعه جوجه اردک بلوطی به همراه پرنده ماده این گونه زیبا و در خطر انقراض در محدوده انتهای غرب تالاب انزلی مشاهد شد.IMG_7901

اردک بلوطــــی از گونه‌های در معرض تهدید (Near Threatened) در سطح دنیا و در خطر انقراض در ایران است که هر ساله در تالاب‌‌های استان زمستان‌گذرانی می‌کنند.
عباس عاشوری کارشناس محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ این گزارش نخستین رکورد جوجه آوری این گونه ‌در تالاب‌های جنوب دریای خزر می باشد.
عاشوری افزود : هم اکنون در اروپا به دنبال راهکارهایی جهت افزایش این گونه در مناطق جوجه آوری آن می باشند و بدون شک در صورت ادامه روند جوجه آوری این پرنده زیبا در سال های آینده در تالاب و با توجه به تعداد جفت پرنده جوجه آور و انتخاب محل جوجه آوری می توان برنامه های حفاظتی مناسبی را در این زمینه ارائه نمود.
لازم به توضیح است ازابتدای سال جدید تاکنون، جمعیت های ۳ تا ۸ قطعه ای از این گونه به ویژه در اردیبهشت ماه در محدوده هایی از غرب تالاب انزلی و سیاه کشیم دیده شده است.

IMG_7894

Share