از گوشه کنار سیاست در گیلان:

ترویج و اشاعه فحشا توسط یک سایت محلی/تجمع اعتراض آمیز جلوی منزل نماینده آستانه/ آیا گاراژداری های رشت تعطیل می شوند؟/انتصاب مسئول سازمان بسیج مداحان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

ترویج و اشاعه فحشا توسط یک سایت محلی

گوشه کنار سیاستبه گزارش دیارمیرزا ,در دین مبین اسلام برای آنکه گناه جنبه عمومى و همگانى پیدا نکند دستور و تاکید موکد بر عیب پوشى داده شده است تا آنجا که در روایتى از امام على بن موسى الرضا(ع) مى خوانیم:«الْمُذِیعُ بِالسَّیِّئَهِ مَخْذُولٌ وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّیِّئَهِ مَغْفُورٌ لَهُ»؛«یعنی آن کس که گناه را نشر دهد مخذول و مطرود است و آن کس که گناه را پنهان مى دارد مشمول آمرزش الهى است».

متاسفانه یکی از پایگاه های خبری محلی گیلان با سرک کشیدن به صفحه شخصی بانوان گیلانی و چند آرایشگاه زنانه در شبکه های اجتماعی و انتشار آن در سایت خبری موجب دل آزردگی مومنان را فراهم آورده است.در اینکه ترویج حجاب و عفاف در جامعه اهمیت دارد و بانوان نباید تصاویر شخصی و بدون حجاب خود را در فضای مجازی نشر دهند شکی نیست اما این موضوع سبب نمی شود که به نیت تهاجم فرهنگی تصاویر خصوصی و برهنه دیگران در سطح بزرگتری نشر دهیم و در راستای ترویج و اشاعه فحشا گام برداریم.
در حالیکه شاهد انواع توهین ها به بانوان و مردان گیلانی تحت پوشش جوک و لطیفه هستیم آیا انتشار اینگونه تصاویر بعضا مستهجن سبب افزایش اهانت ها به ناموس مسلمین نمی شود؟
گفتنی است بینش سطحی برخی افراد نسبت به مبانی اسلام و ناآشنایی به حرفه خبرنگاری موجب شده که برخی انتشار هر خبر و تصویری را برای خود مجاز شمرند و با انتشار اینگونه اخبار در ماه مبارک رمضان و هفته قوه قضائیه سخنان صریح قاضی القضات مبنی بر اینکه «ترویج و اشاعه فحشا ممنوع است » را زیر پا بگذارند.
در نهایت امیدواریم تمام رسانه های استانی چارچوبی قانونمند به فعالیت های خبری خود دهند و در راستای یک رسانه تراز انقلاب اسلامی گام بردارند.

تجمع اعتراض آمیز جلوی منزل نماینده آستانه

آستان خبر نوشت:پیش از ظهر امروز تعداد ۳۵ نفر از دندان‌پزشکان فارغ‌التحصیل در کشور فیلیپین با حضور در جلوی منزل نماینده آستانه‌اشرفیه خواستار رسیدگی به مشکل خود شدند.

تجمع‌کنندگان به دلیل عدم پذیرش مدارکشان توسط آمورش عالی برای صحبت با سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در آستانه‌اشرفیه حضور پیدا کردند.

همچنین معترضین با حضور در آرامگاه معین پس از گرفتن عکس یادگاری و حضور در حرم مطهر سلطان سیدجلال‌الدین اشرف به سمت کانون تربیتی الزهرا (س) برای صحبت با دکتر قربانی رفتند.

این جمع با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان پذیرش مدارک تحصیلی اخذ شده‌شان از کشور فیلیپین از سوی آمورش عالی کشور هستند.

گفتنی است محمدحسین قربانی که خود یک دندان‌پزشک است از بدو ورود در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اعضای سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و در سمت سخنگوی این کمیسیون فعالیت می‌کند.

 آیا گاراژداری های رشت تعطیل می شوند؟

گیلان فردا نوشت: با آنکه در جلسه یکشنبه هفته پیش استانداری مقرر شده بود که مقامات استان درباره وضعیت گاراژداران شهر تعیین تکلیف کنند و اکثر اعضای آن جلسه هم موافق با تعطیلی گاراژها به خارج از شهر بودند اما در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته در فرمانداری رشت بحث دیگری به میان آمد و به جای اجرای حکم صریح دادستان گیلان مبنی بر پلمپ گاراژها صحبت از دادن فرصت دوباره به گاراژها برای انتقال به خارج از شهر پیش کشیده شد.

گاراژها در واقع همان انبارهای جمع آوری زباله ها در شهرها هستند. زباله هایی که توسط گاری چی ها که در ادبیات عامه به آن ها کهنه فروش گفته می شود در سطح شهر جمع آوری می شوند و به صاحبان انبارها یا همان گاراژدارها به قیمت پایین فروخته می شوند. حال شهرداری و سازمان محیط زیست و سازمان بهداشت سه شاکی اصلی این ماجرا هستند. شهرداری معتقد است که بنابه نص صریح قانون جمع آوری زباله فقط مختص به شهرداری هاست. چه آنکه زباله طلای کثیف لقب دارد و یکی از راه های درآمدی شهرداری است. از طرفی شهرداری با چند شرکت پیمانکار قرارداد بسته اما صاحبان این شرکت ها اظهار می دارند که با وجود گاراژداران ورشکست شده اند و ادامه کار با این شرایط برایشان به صرفه نیست. محیط زیست و بهداشت هم به خاطر خطراتی که زباله های جمع آوری شده در وسط شهرها برای شهروندان دارند شاکی هستند. از این رو بود که اواخر سال گذشته دادستان گیلان رای به تعطیلی گاراژها داد و گاراژها پلمپ شدند. اما گاری چی ها جلوی سازمان محیط زیست گیلان تجمع کردند و فشارهای وارده موجب شد که مهلتی دو ماهه به گاراژدارها داده شود اما اکنون که چند ماه از آن مهلت دو ماهه هم گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد تا اینکه در روز چهارشنبه جلسه ای در فرمانداری رشت برگزار شد.

در این جلسه که گاراژداران هم در آن حضور داشتند سازمان صنایع و اتاق بازرگانی با تعطیلی گاراژها مخالف بودند اما شهرداری و سازمان محیط زیست و اداره بهداشت بر مواضع قبلی خود مصر بودند. جلسه با نیم ساعت تاخیر برگزار شد که به همین دلیل معاون دادستان که دستور پلمپ گاراژها را صادر کرده بود جلسه را ترک کرد و از شهرداری و محیط زیست خواست که اقامه دعوا کنند. با رفتن معاون دادستان ، مجد معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری که رییس جلسه هم بود وارد شد و بعد از ۲ساعت و نیم بحث و بررسی از حاضرین در جلسه خواست که به گاراژداران فرصت داده شود تا به خارج از شهر منتقل شوند. این اظهارات نماینده شهرداری در جلسه را متعجب ساخت. چه آنکه شاکی اصلی این پرونده شهرداری بود و نه سازمان محیط زیست و خواسته شهرداری هم پلمپ گاراژها و غیرقانونی بودن فعالیتشان بود و نه انتقالشان به خارج از شهر به خاطر مسایل زیست محیطی. خلاصه آنکه معاون برنامه ریزی فرماندار خواستار فرصت شش ماهه شد و در نهایت طرفین به فرصت دو ماهه رضایت دادند. اما شهرداری رشت حتی قائل به همین فرصت نیست و معتقد است که برابر قانون فعالیت گاراژها مجاز نیست و گاراژها باید بسته و تعطیل شوند. شهرداری حتی در پاسخ به مخالفین و آن هایی که دغدغه شغل و معیشت گاری چی ها را دارند قول داده است که تمام گاری چی های فعال در شهر را در صورت بسته شدن گاراژها ساماندهی کند و به عنوان نیروهای کاری شرکت های پیمانکاری استفاده نماید.

با این اوصاف داستان گاراژداران و شهرداری رشت وارد فاز جدیدی شده است. نماینده فرمانداری رشت در جلسه در اقدامی عجیب دستور جلسه که تعطیلی گاراژها بود را تبدیل به انتقال گاراژها کرد و برای این موضوع فرصتی دو ماهه درخواست نمود. شهرداری رشت اما ظاهرا زیربار این پیشنهاد نمی رود و همچنان در پی تعطیلی کامل گاراژهایی است که یکی از موانع کسب درآمد شهرداری شده اند. آیا با وجود مقاومت شهرداری رشت گاراژدارها تعطیل می شوند یا با وجود فشار فرمانداری گاراژها فرصتی دو ماهه برای انتقال پیدا می کنند. به نظر می رسد که گاراژداران با خریدن زمان به دنبال پیدا کردن راه هایی موثر برای تعطیل نشدن هستند.

انتصاب مسئول سازمان بسیج مداحان

۰۲۱۲صبح امروز در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان جلسه تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان برگزار شد.

به گزارش بهجت نیوز ؛در این همایش که جمعی از مداحان استان هم حضور داشتند سرهنگ عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان پوراسماعیلی را معارفه نمود.

در این جلسه فرماندهی سپاه قدس طی تقدیر نامه ای از زحمات سرهنگ خدادادیان تشکر نموده و طی حکمی برادر پاسدار محمد پوراسماعیلی فومنی را به سمت مسئول جدید سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی منصوب گردانید.

پوراسماعیلی پیش از این در معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان و نیز سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان بعنوان مدیر فرهنگی اجتماعی مشغول فعالیت بوده است.همچنین رسول خدادادیان عهده دار مسئولیت بسیج مداحان بود که به علت بازنشستگی از این سمت خداحافظی کرد.

Share