از گوشه کنار سیاست در گیلان:

بزرگداشت مظلومانه سید مظلوم در رشت/واکنش نماینده رشت به استیضاح فانی و جلسات زودهنگام انتخاباتی/ نمایندگانی که دنبال باج خواهى بودند را معرفی کنید/مروری بر زندگی شهدای گیلانی آسمان هفتم تیر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

بزرگداشت مظلومانه سید مظلوم در رشت

۲۰۱۵۰۶۲۷۲۲۵۰۱۸_IMG_9467به گزارش دیارمیرزا ;مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در رشت پیام بزرگی داشت و آن اینکه گاهی بعد از شهادت نیز می توان مظلوم بود. مراسمی که ساعت ۱۰ در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) برگزار شد، نیم ساعت اول به نماز جماعت گذشت که شاید مثمرالثمر ترین بخش این مراسم بود، در حسینیه جایگاهی طراحی شده بود با پوستری از شهید بزرگوار عضدی و پرده ویدئو پروجکشن روی بنر اصلی.
استقبال مطلوب نبود و تیپ های مشابه برخی جوانان سوالی را به ذهن متبادر می نمود: «آیا این ها سرباز نیستند؟» تا اینکه شخصی بلند صدایشان کرد که «یایید اسم هایتان را بنویسید تا غیبت نخورید…!» سربازان که دور هم جمع می شدند التماس گونه از عکاسان می خواستند از جمعشان عکس بگیرند تا اینکه با نوای حاج محمود کریمی هشیار شدند، کلیپ مناجاتی در حال پخش بود، ناگهان کلیپ ناتمام رها شده و مجری عزیز این مراسم که ماشاء الله خود سخنرانی هستند از قاری دعوت نمودند.
بعد از قرائت قرآن پرده که بالا رفت ماهیت جلسه بیشتر عیان می شد که بدون اعلام مجری از کتاب که نه! جزوه ای به گمانم در ارتباط با زندگی شهید عضدی توسط استاندار محترم و نماینده محترم ولی فقیه در سپاه رونمایی شد. مجری بعد از این اقدام خود جوش از سخنران جلسه دعوت نمود به جایگاه تشریف بیاورند. در این یک ربع نیم ساعت گذشته چشم ها در عطش پذیرایی می چرخید که سربازی با پلاستیکی حاوی چند بطری آب معدنی و لیوان یکبار مصرف وارد شد، گمانم با توجه به عدم آمادگی برای پذیرایی و اینکه تمهیداتی اندیشیده نشده بود، بزرگواری نذری نمود یا برای اموات جرعه آبی خیرات کرد که خدا نذرش بپذیرد و امواتش را رحمت نماید. بعد از نیم ساعت سخنرانی حجت الاسلام سعیدی خداحافظی نمود و تمام.
مطمئنا این مراسم این نوید دهنده سبک جدیدی از بزرگداشت ها شد که بدور از هرگونه ریخت و پاش و پذیرایی و نقل خاطره و کلیپ سازی و تبلیغات خاص،فقط در حداکثر یک ساعت و با هزینه یک بنر و ویژه نامه ای تک برگ از تاریخ مبارزات شهید بهشتی و چهار تن از یارانش برگزار شد که اثبات کند شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم به شهادت رسید و مظلوم از او یاد شد.

واکنش نماینده رشت به استیضاح فانی و جلسات زودهنگام انتخاباتی

jafarzaorigنماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  گفت: همان گونه که در حوزه سلامت، نمایندگان بودجه مناسبی را تصویب کردند،در آموزش وپرورش هم نیازمند عزم جدی نمایندگان محترم هستیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با واحد اطلاع رسانی اداره کل آموزش وپرورش گیلان گفت:نمایندگان مجلس در حوزه سلامت از محل بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه و ۱۰ درصد هدفمندی ،بودجه مناسبی برای سلامت مردم تصویب کردند واگر قرار است اتفاقی برای فرهنگیان بیفتد باید از سوی مجلس طرحی مدون توسط کمیسیون آموزش ارائه شود.

وی با اشاره به استیضاح وزیر آموزش وپرورش در چهارشنبه گذشته، گفت:موافقان استیضاح دو گروه بودند:گروه اکثریت که واقعا دغدغه فرهنگیان را داشتند و گروه اقلیتی که معیشت ومنزلت فرهنگیان مسئله شان نبود،بلکه دغدغه انتصاب وتغییر مدیران را داشتند.

جعفرزاده گفت:این عده می خواستند از مدیران کل تا آبدارچی وزارتخانه را تغییر دهند تا با اجابت این شرط استیضاح را متوقف کنند اما فانی مقاومت کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد:اگر استیضاح رای می آورد،حداقل شش ماه طول می کشید تا شخص جدید بر امور آموزش و پرورش  مسلط شود.

وی ادامه داد:با اینکه استیضاح،اقدام خوبی نبود، ولی سبب شد که مشکلات آموزش و پرورش در صحن علنی مطرح شود تا مجلس ودولت در سال همدلی وهمزبانی بتوانندمشکلات فرهنگیان راحل کنند.

جعفرزاده در ادامه اظهار داشت: متاسفانه لحن گفتاری،نوع ادبیات  و عدم انسجام در کلام و جملات  یکی از  به اصطلاح همکاران ما در روز استیضاح  وزیر آموزش و پرورش موجب تمسخر نمایندگان قرار گرفت !

جعفرزاده دربخش دیگری از سخنانش با توجه به ویژگی های مدیر کل آموزش و  پرورش گیلان،گفت: مهدی حاجتی از بطن جامعه فرهنگیان وآشنا به مسائل آنها و همچنین کاربلدودارای برنامه است.نماینده مردم  رشت گفت:ما در آموزش و پرورش مدیران شجاعی مانند حاجتی می خواهیم تا زیر بار مشکلات خم نشوند. ایشان فردی قوی است که بدون هیاهوکارش را انجام می دهد.

نماینده مردم رشت با اشاره به فرافکنی ها و توهین های عده ای در طی چند روز اخیر در استان گفت: نماینده خاص بودن  نه تنها  اشکالی  ندارد ، بلکه نماینده بی خاصیت بودن است که مشکل دارد و عده ای از این جنس اکنون عضو خنثی مجلس می باشند و مردم باید در انتخابات آتی به این مسائل توجه نمایند.

جعفرزاده در پایان اظهار داشت : گویا عده ای خاص که هیچ جایگاه مردمی نیز ندارند خیلی احساس خطر کرده اند که هجمه های رسانه ای و  جلسات و میتینگ های خود را بسیار زودتر از وقت انتخابات آغاز کرده اند.

 نمایندگانی که دنبال باج خواهى بودند را معرفی کنید

nadimi_9261-2پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان چای علی محرر رییس سابق سازمان چای کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: تحقیق و تفحص مجلس در خصوص فروش چای سنواتی ارتباطی به سازمان چای ندارد، سازمان تعاون روستایی این چای را فروخته است و گروهی نیز این چای را خریداری کرده‌اند.

محرر در ارتباط با طرح صدور حواله واردات چای در ازای خرید چای خشک داخلی،گفت: در ابتدای اجرای این طرح نمایندگان از آن تعریف و تمجید کردند اما زمانی که حواله‌های واردات چای به برخی نرسید زبان به انتقاد گشودند و موضوع تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه جریان خاصی پشت مقصر جلوه دادن سازمان چای کشور وجود دارد، بیان داشت:  در این ارتباط افرادی مرتبط با برخی نمایندگان به دنبال باج گیری از سازمان چای بودند اما این اتفاق نیفتاد و من به کسی باج ندادم و مدارک این امر در اختیار بازرسی قرار گرفته است. برخی با گرفتن باج به دنبال رسیدن به «پول وپله»بودند که من زیر باراین فشارها نرفتم.در صورتی که ما تخلفی در این خصوص انجام داده بودیم دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بازرسی گیلان رس ما را می کشید.

وی با انتخاباتی خواندن تحقیق و تفحص از سازمان چای، گفت: گروهی این چای را خرید و فروش کرده‌اند و پولدار شده اند و گروهی از دار و دسته یک نماینده که نتوانسته اند چای‌های سنواتی را بخرند لب به انتقاد گشوده اند.

محرر با اشاره به اینکه حواله واردات چای در ازای خرید چای خشک از کارخانجات صادرشده است، یادآورشد: در آن مقطع شرکتی به نام پیشتازان به تنهایی ۱۶ هزار تن چای خشک را از کارخانجات خریداری کرد این امر باعث شد که شرکت‌های دیگری مانند نوشین و … هر کدام تنها ۲ هزارتن  یا هزار و پانصد تن چای خشک از کارخانجات خریداری کنند، به همین منظور به سراغ نمایندگان رفتند و بحث تحقیق و تفحص از سازمان چای آغاز شد.

اما این اظهارات محرر کافی بود که ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مقام پاسخ برآید و در سایت زبان گویا در این خصوص بنویسد:

درخواستى حقوقى !
اگر مخاطب محترم عین پرسش هارا پاسخ ندهند! محبور خواهیم شد تحت عنوان اشاعه اکاذیب وافترا ایشان را به جهت حقّ قانونى مورد پیگیرد قراردهیم
١- طراح تحقیق و تفحص یک نفر است! چرا ایشان انرا به همه نمایندگان مناطق چاى خیز و یا لااقل به اعضاى تحقیق و تفحص نسبت مى دهند؟!
توضیح : نماینده محترمى !طرح تحقیق وتفحص نوشتند  از انکه اعلام وصول گردیدوبا طى زمانى( چندهفته یا ماه) در کمیسیون کشاورزى به تصویب رسید با طى زمان بیشترى( هفته ها یا ماه ها) به صحن علنى رسید.
و با تصویب ان درصحن علنى امثال ما تقاضاى عضویت دادیم و با پذیرش شوراى اعضاى کمیسیون کشاورزى اب منابع طبیعى اولاً با معرّفى به رییس مجلس وحکم ایشان عضوهیات تحقیق و تفحص شدیم و ثانیا ً باتشکیل جلسه هیات! درخواست هیات رییسه انرا نمودیم و مثلاً بنده به عنوان نایب رییس گردیدیم
پس اوّلین مطلب انکه ؛چرا قصد ان داریدکه مطلب را جور دیگرى نشان بدهید؟!
٢- در موضوع درخواست و باج ! لطفاً صریح وشفاف در مورد باج خواهى و مخصوصاً مدارک ادعایى ارسالى به سازمان بازرسى !؟
براى افکار عمومى به سهم شخصى تقاضاى ذکر مورد دارم
٣- خواهشمندم تا ؛پول وپله مورد ادعایى را باذکر مورد بیان فرمایید.تا موجبات تشویش اذهان رافراهم نیاورده و ما را نیز درگیر پیگیری هاى قانونى ننماید
۴- افراد مرتبط با نمایندگان که دنبال باج خواهى بوده اند را با ذکر -نام- معرّفى نمایید تا ؛حقٌ برخورد با خاطى !؟وپیگیرى قانونى سوء استفاده احتمالى !؟ویا نشر اکاذیب فراهم باشد؟!
۵ – فرموده اید ؛گروهى از چاى سنواتى بهره مند وگروهى منتقد شده اند.ان ها رابا ذکر نام بیان فرمایید تا ؛
حقّ پیگیرى براى ما محفوظ باشد
۶- اینکه فرموده اید؛گروهى که نتوانسته اند بخرند! سراغ نمایندگان ( کدام یک ) رفته اند وتحقیق وتفحص را مطرح ساخته اند ( لطفاً دقیق تر چون نمایندگان تحقیق وتفحص نکرده اند!!؟؟ بلکه یک نفره بوده وشما به عمد انرا جمعى نشان مى دهید!؟)
٧-اینکه فرموده اید تحقیق وتفحص انتخاباتى بود!!! نیز محل بحث وپیگیرى است.چرا که اوّلاً در مجلس ششم بنده وچند نفر این نوع تحقیق وتفحص راداشتیم پس بى سابقه نبود وثانیاً یک نفر انرا امضاء وتحویل داد وان یک نفر سوژه انتخاباتى!!! ان هم در دوسال پیش نمى توانست داشته باشد
ولى بازهم!؟ مطلب شما حاشیه دار است که قابل پیگیرى است…

مروری بر زندگی شهدای گیلانی آسمان هفتم تیر

t3_504380IMG13242806شبستان نوشت:روز هفتم تیر ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب نیرومندی در سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی، آیت‌الله سید‌محمد‌ حسینی بهشتی، رئیس دیوان عالی کشور همراه با ده‎ها تن از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشور به شهادت رسیدند. این حادثه از جمله اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق ـ‌منافقین ـ در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود که ۷۲ یار با وفای امام در این حادثه به شهادت رسیدند. در میان این افراد، ۴ شهید به نام‌های حسن عضدی، جواد سرافراز، سیف الله عبدالکریمی و محمد صادق اسلامی از خطه شمال ایران، گیلان بودند که به مقام رفیع شهادت نائل شدند. امام خمینی درباره این حادثه جانسوز فرمودند: “ملت ایران در این فاجعه بزرگ، ۷۲ تن بی گناه، به عدد شهدای کربلا از دست داد.”

* دکترحسن عضدی فرزند محمدعلی، دوم شهریور سال ۱۳۲۵ ه.ش در یک خانواده متدین از طبقه متوسط در شهر رشت دیده به جهان گشودو تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در همان شهرستان به پایان رساند. از همان کودکی به اسلام عشق می‌ورزید و در مساجد به گفتن اذان می‌پرداخت. شیفته معارف اسلامی بود و با وجود مشکلات فراوان کتاب‌های مرحوم دکتر شریعتی و همچنین استاد شهید آیت‌الله مطهری را به دست می‌آورد و مطالعه می‌کرد.

پس از اخذ دیپلم، داوطلبانه، برای آشنائی هر چه بیشتر با زندگی طبقه مستضعف جامعه خود، تحت پوشش سپاهی دانش به محرومترین و دورترین روستاهای کشور مسافرت کرد و ضمن بارور نمودن معلومات اجتماعی خود و ارشاد روستائیان درباره واقعیت‍‌های نظام طاغوتی، خدمت سربازی را به پایان رسانید.

سپس برای ادامه تحصیلات عازم تهران شد و در دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی به تحصیلاتش ادامه داد و موفق به اخذ لیسانس در دو رشته روزنامه نگاری و روابط عمومی و تبلیغات شد. پس از آن به علت علاقه به مسائل سیاسی وارد دانشکده علوم سیاسی شده و به تحصیلات در سطح فوق لیسانس ادامه داد. سپس راهی آمریکا شد و در رشته مدیریت بازرگانی با تخصص مدیریت بین اللملی از دانشگاه دالاس فوق لیسانس گرفت و به خاطر به دست آوردن درجه ممتاز، به عضویت افتخاری انجمن مدیران درآمد سپس تحصیلات عالیه خود را تا مرحله اخذ دکترا در رشته اقتصادی سیاسی در دانشکده تگزاس در دالاس ادامه داد. با آغاز انقلاب اسلامی ایران به وطن مراجعت کرد و فعالیت‌های سیاسی خود را تحت رهبری امام خمینی(ره)در ایران ادامه داد و برای نشر عقاید اسلامی به تدریس عقاید اسلامی در دانشگاه گیلان پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از نمایندگان استان گیلان در مجلس خبرگان انتخاب شد و در آن مجلس نیز به عضویت هیئت رئیسه برگزیده شد. با آغاز فعالیت های حزب جمهوری اسلامی ایران، با تلاش مجدانه، شاخه حزب جمهوری اسلامی را در گیلان پایه گذاری نمود و به عضویت ستاد انقلاب اسلامی استان درآمد.

دکتر عضدی به تقاضای دانشجویان مدرسه عالی ترجمه، سرپرستی آن مدرسه عالی را بر عهده گرفت و هم زمان در دانشکده انقلاب اسلامی و دانشگاه ملی به طور رایگان به تدریس پرداخت. او یکی از بنیانگذاران جامعه دانشگاهیان ایران و یکی از اعضای فعال شورای وحدت حوزه و دانشگاه بود. آخرین سمت شهید دکتر حسن عضدی علاوه بر مسئولیت‌های فوق، معاونت وزارت فرهنگ و آموزش عالی و رئیس سازمان امور دانشجویان و سازمان سنجش آموزش کشور بود. وی نه تنها از زیر بار این همه مسئولیت شاخه خالی نکرد، بلکه علاوه بر آن همان نقش را در اجتماع خود نیز به عهده گرفت به طوریکه پس از شهادت، ماترک او از مال دنیا فقط مقادیری قابل توجه کتاب در زمینه معارف اسلامی و کتاب‌های علمی و بازماندگان این شهید یک زن و دو فرزند بودند.

سرانجام وی در ۳۵ سالگی در حادثه خونین بمب گزاری دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط گروهک‌های منافق به همراه ایت الله بهشتی و ۷۲ کبوتر خونین بال به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

* شهید سر افراز در ۱۵ مهر ماه ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمد. پدرش حجت الاسلام حاج شیخ ابوالفضل سرافــــــراز از مروجین مکتب اهل بیت بود که شهید اولین فرزند ذکور و دومین فرزند خانواده بود. وی تحصیلات ابتدائی را در دبستان ولـــی عصر قم گذراند و در دبیرستان های شهریار و نیکان قلهک به اخذ دیپلم ریاضی نائل شد و سپس به خدمت نظام رفت. پس از دوره نظـــــام، جهت ادامه تحصیل به انگلستان عزیمت کرد. شهید سرافراز از همان نوجوانی روحیه و ایمانی قوی و انقلابی داشت، در شهر لیدز بنا به دعوت و در خواست جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم هند به آن کشور عزیمت کرد و در بنگلور مشغول ادامه تحصیل در رشته جامعه شناسی شد.
وی در مبارزه دانشجویی علیه رژیم فاسد شاه چهره ای ممتاز بود که انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی بنگلور حاصل تلاش های وی بود. وی اوایل بهمن ۵۷ عازم ایران شد و در فعالیت های انقلابی شرکت کرد. وی عضو شورای مرکزی و رئیس دفتر و مدیر آموش و سرپرست منطقه ۱۱ حزب جمهوری اسلامی بـود و نمایندگی مردم گیلان در حزب را بر عهده داشت. این فرزند رشید و برومند اسلام و انقلاب با بیش از هفتاد نفر فرزندان کم نظیر اسلام که از بهترین یــاران امام بودند، در بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی‚ لباس شهادت را بر تن کرد و به ملاقات الله رفت.

* شهید سیف الله عبدالکریمی در سال ۱۳۲۱ در یک خانواده کشاورز در قریه کومله متولد شد. وی بعد از پایان دوره ابتدائی به علت اشتیاق به علوم دینی زادگاهش را به قصد قم ترک کرد و در محضر اساتیدی چون آیت الله محمدی گیلانی، آیت الله منتظری، انصاری شیرازی و شهید بزرگوار مطهری و دکتر مفتح به شاگردی پرداخت.

در سال ۱۳۴۲ در دانشکده الهیات دانشگاه تهران پذیرفته شد وی به زبان های عربی و انگلیسی تسلط داشت. در رشته فوق لیسانس فلسفه و حکمت شاگرد ممتاز دانشگاه شناخته شد و در سال ۱۳۵۰ به استخدام آموزش و پرورش در آمد و در شهرستان لاهیجان مشغول خدمت شد. در مدرسه عالی گیلان(لاهیجان) درس های معارف اسلامی و تاریخ تمدن ایران را تدریس می نمود.

وی با تبعیت از امام به مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت و مرتبا توسط ساواک شکنجه می شد. پس از پیروزی انقلاب مسئول کمیته انقلاب اسلامی لنگرود بود و مجدداً جهت تدریس به دانشگاه مشهد رفت و در گروه مبانی و تشیع و ادیان مذاهب دانشگاه الهیات و معارف اسلامی مشهد مشغول شد و با خواست مردم و دعوت مردم شهرستان لنگرود به عنوان نماینده آنها به مجلس راه یافت.

او بارها در سخنرانی هایش عنوان می نمود که روی خون به ۷۰ هزار شهید نشسته ام، انتظار ندارم که چهار سال دوره نمایندگی مجلس را تمام کرده و برگردم من شهادت را احساس می کنم و امیدوارم به این آرزو برسم و سرانجام در فاجعه جانگداز دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه ۷۲ تن از یاران با وفای خود به شهادت رسید.

* شهید محمدصادق اسلامی گیلانی فرزند محمد باقر، در دوم فروردین ماه سال۱۳۱۱ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در تهران متولد شد. از کودکی مجبور به کار شد و با تحمل مشقات زیاد تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه با موفقیت سپری کرد. ضمن تحصیل در علوم طلبگی تا حدود سطح به فراگیری رشته علوم انسانی در دانشکده دکتر شریعتی نیز مشغول شد.

وی از نوجوانی وارد صنف نهضت اسلامی شد و در نوزده سالگی به اتفاق شهید حاج صادق امانی، گروه شیعیان را تأسیس کرد و در کادر رهبری این گروه به مبارزه مشغول شد. در سال ۱۳۳۶ وارد سازمان آب شد و در سال ۱۳۴۰ با مهندس روحانی، مدیر عامل وقت سازمان آب(که از معدومین پس از انقلاب بود) به علت انحرافات مذهبی، اخلاقی و اختلاس مالی نامبرده، درگیر و پس از اعلام جرم علیه وی اخراج و از کادر دولتی برکنار شد. وی همگام با مبارزات مردم مسلمان علیه رژیم ملعون پهلوی در هیأت های موتلفه اسلامی در کنار شهید امانی به فعالیت گسترده‌ای پرداخت.

شهید اسلامی پس از اعدام انقلابی حسن‌علی منصور نخست وزیر رژیم ملعون پهلوی، به مدت دو سال در زندان های رژیم منحوس تحت شکنجه قرار داشت، پس از آزادی از زندان در کنار اساتیدی چون شهید مطهری و شهید بهشتی در تداوم بخشیدن به مبارزه علیه رژیم طاغوتی پهلوی نقش به سزایی ایفا کرد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تأسیس حزب جمهوری اسلامی به عضویت آن درآمد و تا هنگام شهادت از اعضای کادر مرکزی حزب و نیز مسئول واحد اصناف حزب جمهوری اسلامی بود. پس از روی کار آمدن دولت مکتبی آقای رجائی نیز به عنوان معاون فرهنگی و پارلمانی وزارت بازرگانی به خدمت خود ادامه داد.

سرانجام این خورشید تابان حوزه در شامگاه خونین هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ همراه شهید مظلوم آیت الله بهشتی و۷۲ تن از یاران صدیقش در انفجار بمب سالن حزب جمهوری اسلامی به نور ابدی و سرچشمه لایزال هستی پیوست. پیکر مطهر این شهید عزیز در گلزار بهشت زهرا(س) قطعه ۷۲ تن آرام گرفت.

Share