به دلیل آیین نامه جدید

استعفای رمضانپور و اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رمضانپور گفت: بر طبق آیین نامه ی کشوری شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات هیات رییسه سه نفره است و دبیر شورا برای مدت یکسال انتخاب می شود و رییس و نایب رییس به صورت دوره ای هر سه ماه یکبار تغییر کرده و نام هر تشکلی که از سوی نمایندگان احزاب و تشکل ها انتخاب و قرعه کشی شود ریاست دوره ای را برعهده خواهد گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات استان گیلان ، در خصوص درج مطلبی در زمینه عدم قبولی عضویت حزب ندای ایرانیان درشورای ramzani0973هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان با اشاره به اینکه  این عزیزان از چهره های شاخص اصلاح طلبی هستند و دوستان بحران ها می باشند و بر فعالیت و رویکردهایشان همواره مشخص بوده است اظهار داشت:  احزاب و تشکل های سیاسی در گذشته ، گفت : پس از شکل گیری دولت هفتم و هشتم ( دولت اصلاحات ) ، احزاب و تشکل های سیاسی که از کمیسیون ماده ی ۱۰ قانون احزاب مجوز داشتند ، گرد هم آمدند و یک شورای مشورتی تحت عنوان شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات که امروز ذکر می شود به وجود آوردند .

رمضانپور نرگسی ادامه داد : در استان گیلان نیز احزاب و تشکل هایی که کشوری بودند مانند اعتماد ملی ، کارگزاران ، جبهه مشارکت به علاوه ی تشکل های استانی مثل کانون فرهنگیان گیلان ، حزب مشارکت های مردمی و… که استانی بودند گرد هم آمدند و تشکیلاتی تحت عنوان شورای هماهنگی به وجود آوردند که در همان زمان بنده یک دوره افتخار مسوولیت این شورا را بر عهده داشتم .

وی افزود : پس از اتفاقات سال ۸۸ ، نگاه دولت نهم و دهم نسبت به احزاب متفاوت بود و نه تنها حمایتی از احزاب نشد بلکه کلیه ی احزاب تعطیل شده و فعالیت علنی خود را لغو کردند .

وی خاطر نشان کرد : پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و بر روی کار آمدن دکتر روحانی مجددا شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات در سطح کشور شکل گرفت و در استان گیلان نیز یکسال جلوتر از سایر استانها این فعالیت آغاز شد .

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه وی در اول تیر ماه سال ۹۳ با انتخاب نمایندگان احزاب و تشکل ها به عنوان رییس شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات استان انتخاب گردید ، گفت : در همان زمان در چارچوب قانون ، آیین نامه ای نوشته شد که از سالهای دوران اصلاحات نیز بر طبق آن عمل می شد و دوستان برخی از مفاد آن را تغییر دادند و نهایتا آن آیین نامه اجرایی شد .

وی افزود : در حدود یک ماه قبل ، پیش از درخواست حزب ندا برای عضویت در جبهه ی اصلاحات گیلان ، آیین نامه ی جدیدی از سوی شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات کشور ابلاغ شد که بر اساس این آیین نامه ی جدید ، هرتشکلی  که در تهران عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور باشد نماینده ی آن در استان ها نیز خواهد توانست عضو شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات در استان شود و طبق پیگیری هایی که اینجانب داشته ام حزب ندای ایرانیان در تهران عضو شورای هماهنگی نیست .

رمضانپور تصریح کرد : این بدان معنا نیست که این افراد مورد تایید ما و اصلاح طلب نیستند  چون ماهیت اصلاح طلبی دوستان کاملا پذیرفته شده است و روی شخصیت حقیقی آنان بحثی نیست بلکه آیین نامه ی کشور شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات کشور که توسط شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات استان پذیرفته و اجرایی خواهد شد اجازه ی عضویت این عزیزان را نمی دهد .

رمضانپور در بخش دیگری از سخنان خود به تغییراتی در آیین نامه ی شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات اشاره کرد و اظهار داشت : بر طبق آیین نامه ی که در سال گذشته در استان نوشته شد ، هیات رییسه ی شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات استان متشکل از پنج نفر شامل رییس ، دو نایب رییس ، دبیر و خزانه دار می شد که مسوولیت این موارد را بنده به عنوان رییس ، حجت الاسلام و المسلمین یوسفی ، خانم دکتر مدارایی معاونین اول و دوم ، سرکار خانم گلبندی دبیر شورا و مهندس بخشی خزانه دار انتخاب شدند .

وی اضافه کرد : بر طبق آیین نامه ی کشوری شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات هیات رییسه سه نفره است و دبیر شورا برای مدت یکسال انتخاب می شود و رییس و نایب رییس به صورت دوره ای هر سه ماه یکبار تغییر کرده و نام هر تشکلی که از سوی نمایندگان احزاب و تشکل ها انتخاب و قرعه کشی شود ریاست دوره ای را برعهده خواهد گرفت .

رمضانپور گفت : بنابراین دو رکن اساسی در آیین نامه تغییر کرده است و ما نیز موظف به پذیرش آیین نامه ی جدید هستیم و بنده و هیات رییسه پس از ماه مبارک رمضان کنار خواهیم رفت و استعفا می دهیم و هیات رییسه ی دوره ای بر روی کار خواهد آمد .

وی تاکید کرد : امیدواریم که حزب ندای ایرانیان  نیز رایزنی هایی برای عضویت در شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات کشور انجام دهد تا ما بتوانیم بر یاران خود بیفزاییم.

/رشت پرس

Share