از مطالبات ۸۰ میلیارد تومانی شرکت برق از مردم تا افزایش حداقل ۱۰ درصدی مصرف/طالبی:برخی انتقادات ریشه در نا آگاهی دارد
اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طالبی برخی انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد توزیع نیروی برق استان را ناشی از عدم آگاهی دانست و افزود:طبیعی است در شبکه ۱۵هزارکیلومتری معابر روشنایی ممکن است بعضا شاهد اشکالاتی در تجهیز و یا سرویس چراغ های معابر باشیم
حداقل ۱۰ درصد افزایش مصرف برق داشته ایم/برخی انتقادات ریشه در ناآگاهی دارد
جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه طبق اعلام رسمی هواشناسی گیلان نسبت به سال گذشته ۲ درجه افزایش دما داشته ایم اظهار کرد:هم اکنون نسبت سال گذشته شاهد افزایش حداقل ده درصدی میزان مصرف برق بوده ایم و در ساعات پیک(اوج مصرف)میزان استفاده از برق افزایش بیشتری نیز داشته است.
وی ضمن دعوت از مردم برای مدیریت مصرف و صرفه جویی در انرژی برق گفت:اگر هم استانی های عزیز حداقل ده درصد صرفه جویی داشته باشند ماه آتی را نیز به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت.
طالبی برخی انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد توزیع نیروی برق استان را ناشی از عدم آگاهی دانست و افزود:طبیعی است در شبکه ۱۵هزارکیلومتری معابر روشنایی ممکن است بعضا شاهد اشکالاتی در تجهیز و یا سرویس چراغ های معابر باشیم اما نباید با انتقاد غیرمنصفانه عملکرد شبانه روزی همکاران ما زیر سوال برده شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان روشن بودن چراغ معابر را ناشی از خرابی یا انجام سرویس دانست و افزود:به دلیل رعایت ایمنی کار معمولا انجام تعمیران و تعویض چراغ ها در روز صورت می گیرد و به همین دلیل ممکن است شاهد روشن بودن معابر در یک فاصله ۱۰۰ یا ۲۰۰ متری باشیم.
وی به فرآیند تجهیز و تعمیرات شبکه برق اشاره کرد و با قدردانی از ترویج فرهنگ صرفه جویی گفت: به شدت به اطلاع رسانی از ناحیه مردم وابسته هستیم و نیاز داریم شهروندان اگر جایی شاهد روشن بودن معابر هستند این مسئله را به مرکز فوریتهای برق به شماره ۱۲۱ اطلاع دهند و در صورت عدم رسیدگی مطمئنا در این زمینه مقصر خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به مطالبات این شرکت از دیگر ادارات از جمله آب منطقه ای گیلان اشاره کرد و افزود:در سال گذشته حدود ۴ و نیم میلیارد تومان و در سال جاری بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان برای برق رسانی به چاه های آب کشاورزی هزینه کرده ایم.
طالبی در بخش دیگری از اظهارات خود به نقش گرما در آسیب رسانی به تجهیزات اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان و گرامی زیاد شاهد افزایش خسارت نیز هستیم.
بدهی مشترکان بخش خانگی به شرکت توزیع نیروی برق بخش دیگری از گفتگو با طالبی را تشکیل داد و وی در این خصوص یادآور شد:هم اکنون مطالبات شرکت از مردم به حدود ۸۰ میلیارد تومان رسیده است و بی شک وصول این مطالبات نقش مهمی در تجهیز شبکه و نوسازی امکانات خواهد داشت و شهروندان با پرداخت به موقع قبوض برق خود می توانند یاریگر خادمان خود در شرکت برق باشند.
راهکار کاهش مصرف برق در بخش خانگی و دستگاه های اجرایی
در این بین نباید نقش ادارات دولتی و دستگاههای اجرایی استان گیلان در مدیریت مصرف برق را نادیده گرفت.قراردادن درجه ترموستات کولر گازی بین ۲۶-۲۴ درجه سانتیگراد , خاموش نمودن کامل تجهیزات برقی به ویژه وسایل سرمایشی پس از اتمام ساعت کاری و روزهای تعطیل, عدم استفاده از پروژکتورها در ساعات پیک شب یا کاهش تعداد آنها (ساعت های ۲۰ الی ۲۴ ) و نظارت دقیق بر خاموش نمودن آنها در روز ,خاموش نمودن تجهیزات روشنایی سردرب ادارات در روز و نظارت مستمر برآن ,توجه به عایق بندی ساختمان وجلوگیری از هدر رفتن انرژی ,بازرسی سیم کشی ساختمانها و اصلاح موارد غیر استاندارد, استفاده حداکثر از روشنایی روز برای اتاق کار, نصب کلیدهای منطقه ای و موردی برای روشنایی و استفاده از نور موضعی, بهبود رنگ و میزان انعکاس دیوارها ، سقف و کف برای کاهش انرژی نورانی مورد نیاز ,تعویض کلیه لامپ های رشته ای و جایگزینی آنها با لامپ کم مصرف,آموزش پرسنل برای استفاده صحیح از انرژی و تعیین افراد مسئول در این زمینه نقش بی بدیلی در کاهش مصرف برق ایفا می کند.
دیدگاه