نماینده مردم رشت صدای کشاورزان را شنید

آب بند کردخیل متعلق به مردم روستا است و از بین رفتن آن خیانت به کشاورزی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار گزارشی مبنی بر فروش آب بند روستای کردخیل، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به همراه بخشدار لشت نشاء ضمن بازدید از روستای مذکور به صحبت با اهالی روستا پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار گزارشی مبنی بر فروش آب بند روستای کردخیل، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به همراه بخشدار لشت نشاء ضمن بازدید از روستای مذکور به صحبت با اهالی روستا پرداخت.
gqpqnjhuغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در جمع اهالی روستای کردخیل گفت: این آب بند حق مردم روستا است و متعلق به مردم روستای کردخیل می باشد و از بین رفتن آن به هر دلیلی خیانت بزرگی به کشاورز و کشاورزی خواهد بود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن اهمیت حضور مردم روستا در حفاظت از آب بند افزود: اهالی روستای کردخیل نباید اجازه نزدیک شدن کسی را به این آب بند بدهند و تا پیگیری های کامل و جدی از آب بند محافظت کنند.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزی تنها محل کسب درآمد در این روستا می باشد و آب بندی که متعلق به روستا است انشالله با یاری مسوولان دلسوز نظام به مردم برخواهد گشت.
غلامعلی جعفرزاده تصریح کرد: به طور جدی و با تمام توان پیگیر علل و چگونگی فروش این آب بند خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد که آب بند به مردم روستای کردخیل بازگردد.
فرماندار رشت نیز به خبرنگار ایران گفت : خشک کردن آب بند یعنی مرگ کشاورزی در بیش از ۴ روستا و نخواهیم گذاشت که این اتفاق بیافتد و تا حصول نتیجه مناسب پیگیر این موضوع هستم.
سید عیسی مهدوی گفت: در هفته آینده با حضور نمایندگان شورای روستا و نمایندگان فروشنده و خریدار زمین، جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا مشکل آب بند حل شود.
گفتنی است روستاهای ی کردخیل، لیچاه، توچاه آلمان، ولم و زهند از توابع لشت نشاء با جمعیتی حدود ۴۰۰۰ نفر و بیش از ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این فصل، بخشی از آب زمین های خود را از آب بندی ۲۵ هکتاری تامین می کنند.
همچنین نماینده مردم شهرستان رشت پس از بازدید از کردخیل لشت نشا به همراه فرماندار رشت با حضور در روستاهای جیرهنده، طرازکوه و مبارک آباد، به بررسی و رفع مشکل زمین ورزشی در جیرهنده، تسریع اجرای پروژه فاضلاب در طرازکوه و پیگیری قطع آب شرب چندین ساعته در روستای مبارک آباد پرداخت و با حضور مسئولین مربوطه در هر بخش قول مساعد برای رفع مشکل در کمترین زمان به اهالی روستاهای مذکور داده شد.

 

Share