معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

متولی حمایت واقعی از هنرمندان هستیم/حمایت ارشاد از موسیقی محلی و سنتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید وحید فخرموسوی گفت: در سال های اخیر، دو هزار هنرمند گیلانی از جمله اهالی موسیقی با عضویت در صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحت پوشش بیمه و بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید وحید فخرموسوی گفت: در سال های اخیر، دو هزار هنرمند گیلانی از جمله اهالی موسیقی با عضویت در صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحت پوشش بیمه و بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

۱۹۲۲۰_origوی خاطرنشان کرد: انجمن موسیقی گیلان به عنوان تنها صنف قانونی موسیقی، در سال های گذشته از موسیقی بومی و سنتی استان حمایت کرده است.

فخرموسوی با اشاره به مبلغ دریافتی از موسسات فرهنگی و هنری بابت برگزاری کنسرت های پاپ در سطح استان، تصریح کرد: این مبلغ را انجمن موسیقی گیلان برای حمایت از گروه های موسیقی استان بویژه موسیقی محلی و سنتی دریافت می کند که در زمستان ۹۳ و بهار ۹۴، سه گروه موسیقی سنتی با حمایت این اداره کل به کشورهای روسیه، ایتالیا و مالزی اعزام شدند.

این مسئول با انتقاد از برخی نهادهای فرهنگی، گفت: متأسفانه در برخی موارد، گروه های موسیقی برای نصب بنرهای تبلیغاتی خود در سطح شهر مشکل دارند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نبود فرهنگسرا و سالن های تخصصی موسیقی در استان بویژه شهر رشت را یک معضل دانست و افزود: تمام کنسرت های هنرمندان گیلان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) اجرا می شود.

وی با ابراز امیدواری درباره افتتاح تالار مرکزی رشت، گفت: با افتتاح این تالار، هنرمندان موسیقی گیلان صاحب دو سالن تخصصی موسیقی می شوند.

فخرموسوی در خصوص بروکراسی اداری صدور مجوز کنسرت ها گفت: در سال گذشته روند صدور مجوز کنسرت ها تسهیل شده و این اداره کل با نظارت دقیق سعی کرده تا رضایت هنرمندان و موسسات فرهنگی و هنری برگزار کننده را کسب نماید.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درباره اجرای موسیقی در سفره خانه ها گفت: یکی از دلایل این امر، سوق دادن سلایق مردم به سمت موسیقی سنتی است که در سال گذشته با استقبال هنرمندان نیز مواجه شده است.

وی از تمام نهادهای فعال در حوزه فرهنگ و هنر خواست: به جای شعار دادن، از هنرمندان گیلانی برای شکوفایی هنر بومی استان استفاده کنند.

فخرموسوی در پایان بیان کرد: انتظار داریم کسانی که تفاوت بین انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را نمی دانند در حوزه فرهنگ و هنر اظهار نظر نکنند.

Share