شیارهای لرزاننده در روستای کندسر بی بالان کلاچای ،حادثه آفرین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کندسر یکی از روستاهای بخش کلاچای در شهرستان رودسر است. سرو صدای ناشی از کنده‌کاری ایجاد شیار در آسفالت به طول ۳۰‌متر در مسیر ورودی روستای کندسر، آسایش را از حدود ۵۰۰ خانواده ساکن در این روستا سلب کرده است، به‌طوری که موجب کندی‌ تردد و صدمه به خودروها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کندسر یکی از روستاهای بخش کلاچای در شهرستان رودسر است. سرو صدای ناشی از کنده‌کاری ایجاد شیار در آسفالت به طول ۳۰‌متر در مسیر ورودی روستای کندسر، آسایش را از حدود ۵۰۰ خانواده ساکن در این روستا سلب کرده است، به‌طوری که موجب کندی‌ تردد و صدمه به خودروها و نیز سرو صدایی است که اکثر اهالی از آن گله دارند.
۴fu16omx به نقل از همشهری; «کیوان ‌احمدیان» یکی از رانندگان این مسیر می‌افزاید: در گذشته‌های نزدیک کنار آسفالت این خیابان حریمی خاکی مشخص شده بود و هر بار تسطیح و شن‌ریزی می‌شد تا رانندگان هنگام دور زدن دچار مشکل نشوند و ماشین‌ها آسیب نبیند. متأسفانه مدتی است به جز این شیارها، شانه خاکی هم درست نشده و مردم این روستا را ناراحت کرده است. وی در ادامه بیان می‌کند: از مسئولان انتظار داریم این مسیر را دوباره روکش آسفالت کنند تا از این سر و صدا و صدمه به جلوبندی خودرو و لاستیک ماشین رها شویم.
در باره این معضل، «شهریار اسماعیلی» رئیس اداره راه و شهرسازی رودسر توضیح می‌دهد: شیارهای لرزاننده، طرح ایمن‌سازی وزارت راه و شهرسازی است و یکی از برنامه‌‌های ایمن‌سازی به حساب می‌آید.
وی اظهار می‌کند: این شیارها با توجه به طرح ایمن‌سازی برای جلوگیری از خطرات احتمالی سرعت است و هشدار جدی به راننده‌ها جزو لاینفک این طرح است.
رئیس راه و شهرسازی رودسر می‌افزاید: اگر نارضایتی از این طرح وجود دارد، اهالی با هماهنگی بخشداری درخواست خود را به شورای ترافیک شهرستان ارجاع دهند تا به شور گذاشته شود و مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.
وی بیان می‌کند: برای ایمن‌سازی راه‌های شریانی تابلوهای اطلاعاتی در بزرگراه رشت‌ ـ‌ چابکسر نصب شده است؛همچنین در محورهای اصلی شهرستان رودسر تعمیر گاردریل‌ها، تابلو و پایه تابلوهای آسیب‌دیده انجام شده است.
به گفته وی، لکه‌گیری آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی به‌ویژه در محورهای کلاچای‌ ـ‌ رحیم‌آباد و محورهای ارتباطی سلاکجان، کرباس‌سرا، گزلبن و سیاهکل‌رود از دیگر اقدامات بوده است.
a2ztsnkv

Share