از گوشه کنار سیاست در گیلان:

شهر را از لوث حضور و وجود منحرفین پاک می‌کنیم/سفر نماینده گیلانی به روسیه برای تماشای والیبال/تجاوز یک شرکت راهسازی به محوطه تاریخی ۴۰۰ ساله/ترفند عجیب مردم انزلی برای اینکه مشکلاتشان به گوش مسئولین برسد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

سفر نماینده گیلانی به روسیه برای تماشای والیبال

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی که عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش و رئیس کمیته ی باشگاه های آن فراکسیون می باشد، به همراه دو نماینده ی دیگر به منظور تماشای بازی تیم ملی والیبال ایران و روسیه، عازم قازان روسیه شد.

تیم ملی والیبال ایران که برای برگزاری پنجمین و ششمین مسابقه خود در لیگ جهانی ۲۰۱۵ عازم قازان روسیه شد و در ساعت ۱۹:۴۰ طی روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه به مصاف تیم ملی روسیه قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن خواهد رفت.
۳۰۲۰۱

تجاوز یک شرکت راهسازی به محوطه تاریخی ۴۰۰ ساله
اینجا «کهنه‌ماسوله» است با قدمتی ۴۰۰ ساله که از قرن پنجم تا هشتم هجری به‌عنوان یکی از مراکز مهم در زمینه صنعت فلزکاری از اهمیت خاصی برخوردار بود اما این روزها قدمت این محوطه تاریخی در زیر چرخ‌های یک شرکت راهسازی در حال از بین رفتن است. با اینکه چندی پیش این محدوده به همت پایگاه میراث فرهنگی ماسوله با سیم خاردار و پایه‌های فلزی محصور شده بود اما این شرکت راهسازی بدون توجه به این حصار‌گذاری اقدام به عملیات عمرانی کرده است.
اقدامی که این شرکت انجام داده است اتفاق تازه‌ای نیست، این شرکت چندی پیش نیز بدون توجه به مباحث میراث فرهنگی منطقه مسیر ماسوله به خلخال را با هدف جاده‌سازی صاف و بخشی دیگر از محدوده کهنه‌ماسوله را نیز به همین بهانه تخریب کرد که در همان زمان با شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان، عملیات تخریب و راهسازی متوقف شد.
مصطفی پورعلی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ماسوله درباره اقدامات این پایگاه برای جلوگیری از تخریب این محوطه تاریخی می‌گوید: «کهنه‌ماسوله به دلیل اهمیت باستانی‌ای که دارد سال ۸۵ در فهرست میراث ملی ایران ثبت تعیین حریم شد و با توجه به حساسیت موضوع، پایگاه میراث فرهنگی ماسوله برای اینکه حدود کهنه‌ماسوله را مشخص کند با حکم دادستانی، این محدوده را تعیین حدود و با نصب سیم خاردار و پایه‌های فلزی محدوده تعیین حریم شده آن را مشخص کرد.»
او ادامه داد: «این دومین‌بار است که این شرکت راهسازی به حریم کهنه‌ماسوله تجاوز کرده است و بدون توجه به وجود سیم‌خاردارها و پایه‌های فلزی اقدام به تخریب و ورود به منطقه کرده است، حدود ۱۷ ماه پیش که این شرکت برای جاده‌سازی وارد این محوطه شده بود مجبور شد با شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و حکم دادستانی کار خود را متوقف کند، اما دوباره کار خود را از سر گرفته است.»
البته این بار از یک‌سو پایگاه میراث فرهنگی ماسوله پیگیر این اتفاق است و شکایت خود را به دادستانی شهرستان فومن اعلام کرده و منتظر رای دادگاه است و از سوی دیگر بنا به دستور مقام قضایی ورود هرگونه ماشین‌آلات ساختمانی به محوطه تاریخی کهنه‌ماسوله ممنوع شده و پیگیری مجازات متخلفان طبق قانون در محاکم قضایی در دستور کار قرار گرفته است. ماسوله یک منظر فرهنگی با سه محدوده کهنه‌ماسوله، گورستان و شهر ماسوله دارد.
پورعلی به همکاری سازمان میراث فرهنگی و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برای تعیین حریم منظری ماسوله و سیاست برای حفاظت از ماسوله اشاره می‌کند و می‌گوید: «براساس طرح حفاظتی تعیین شده برای ماسوله هرگونه ساخت‌وساز و ویلا‌سازی در این محدوده ممنوع است و اجازه ساخت تنها به آن بخشی از شهر که مجوز دارد، داده می‌شود.»

انتصاب جدید در شهرداری رشت

طی حکمی از سوی شهردار رشت مجتبی شهرستانی به عنوان مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت منصوب شد . در متن این حکم آمده است :نظر به تجربه و تخصص جنابعالی ، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت منصوب می گردید . امید است با اتکاء به خداوند متعال و تجارب ارزنده تان بسترهای لازم به منظور ارتقاء بخشی به ظرفیت ها و استعدادهای موجود را فراهم و با نوآوری در فعالیت ها کارآمدسازی ساختار سازمانی را در اولویت قرار داده و با شتاب دهی به برنامه ها جهت تحقق شهرداری پویا و مردم مدار موفق و موید باشید.

شهر را از لوث حضور و وجود منحرفین پاک می‌کنیم

image_galleryحمیدرضا خصوصی، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی صبح امروز(۲۳خرداد) در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان صومعه‌سرا مراحلی را طی می‌کند که وحدت، نظم، کار، تلاش، حمایت از ولایت، دفاع از حقوق ملت و رسیدن به اهدافی که نظام مقدس جمهوری ایران ترسیم کرده است را محقق می‌کند.

به نقل از شبستان, وی با بیان اینکه سبب خرسندی است که فرماندار این شهرستان به دور از وابستگی‌های جناحی و حزبی آهنگ وحدت را رقم می‌زند، افزود: هر تودیع و معارفه‌ای در کشور حق ملت و دولت و تغییر روند کمال است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه کسانی که در این نظام تلاش می‌کنند این نشیب و فرازها را با عمق اندیشه خود پذیرفته‌اند مگر آنانیکه در تصورشان است که پست جاودانه است و اینگونه نیست، که اگر بود این پست‌ها به ما نمی‌رسید.

خصوصی با بیان اینکه تودیع و معارفه بخشدار تولمات یک ویژگی خاصی دارد، تصریح کرد: تغییر و تحولات برای رسیدن به اهداف متعالی و جز تابع کل نگران کننده نیست اما نظام مقدس جمهوری اسلامی با کسی رودربایسی ندارد.

وی با بیان اینکه گردانندگان نظام در گوشه گوشه این مملکت چشمانی بیدار و حضوری فعال دارند، خاطرنشان کرد: شهرستان صومعه‌سرا در سی وسه سال گذشته قبل از خدمتگزاری بنده، میدان توطئه سازی افکار شوم بود که ایجاد اختلاف می‌کردند و دلالان و واسطه‌ها در این شهر میدان داران بودند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی میدان داران باید سربازان اهل ولایت باشند، اظهار کرد: امروز ما می‌رویم این شهر را از لوث حضور و وجود منحرفین پاک کنیم.

خصوصی افزود: بنده تا آخرین روز نمایندگی این دوره یعنی هفتم خرداد سال ۹۵، اگر در روز ششم خرداد به این نتیجه برسیم مسئولی منحرف راه می‌رود مطمئنا وی را تودیع خواهم کرد.

وی با بیان اینکه همه باید حواسشان جمع  و هدف، تعالی دین و تحقق اهداف دین و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، گفت: همه ما وسیله هستیم و هیچ کسی اختیار تام و کامل ندارد که در این پست باشد.

خصوصی با بیان اینکه حواس مدیران باید جمع باشد در قافله زودرس انتخابات که برخی آزمون پس داده‌اند و خطاست دوباره آنها را آزمودن، اظهار کرد: نباید مدیران فکر کنند با زیرآبی رفتن و انجام برخی کارها برای بقای خودشان تن به ذلت دهند و قطعا این افراد رصد می‌شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شواری اسلامی افزود: در آینده نزدیک تعدادی دیگر از مسئولان شهرستان تغییر می‌کنند و نماینده مجلس با هیچ فردی عقد اخوت نبسته است.
سفر دبیر کل  قدیمی ترین حزب اصولگرا به گیلان

به مناسبت پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای مؤتلفه اسلامی همایش استانی با حضور دبیر کل حزب مؤتلفه روز دوشنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ در مهدیه رشت برگزار می گردد.
۸۱۱۷۱۱۴۶۱_۹۶۰۹۱

 در دنیای تو ساعت چند است؟
علی مصفا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: اینکه ماجرای در دنیای تو ساعت چند است؟ در رشت فیلمبرداری شده، در پی علایق نویسنده شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: همه مولفه ها و المان ها در این فیلم، نه به معنای بومی بلکه به معنای یک فرهنگ جا افتاده شهری ، رنگ و بوی گیلک دارد و این استان همیشه بعنوان یکی از مترقی ترین استان های کشور مطرح بوده است .

در تب و تاب مواج حضور مخاطب در سینما، سالن های سینماهای استان گیلان برای تماشای فیلم ‘ در دنیای تو ساعت چند است؟ ‘ بواسطه مجاورت معنوی مملو شده است.

‘در دنیای تو ساعت چند است؟ ‘ نخستین ساخته بلند صفی یزدانیان در مقام کارگردان است که سال گذشته در رشت فیلمبرداری شده است.

این فیلم روایتگر داستان گلی (لیلا حاتمی) است که بعد از بیست سال زندگی در فرانسه، یک باره تصمیم می گیرد به ایران و به زادگاهش رشت سفر کند و در این راه، با عشقی آرام و یک طرفه مواجه می شود.

ترفند عجیب مردم انزلی برای به اینکه مشکلاتشان به گوش مسئولین برسد

به گزارش انزلی کلاب، اهالی خیابان ارشاد واقع در غازیان خیابان معلم پشت اداره فرهنگ و ارشاد طی تماسی خواستار تهیه گزارش و اطلاع رسانی مشکلات این منطقه شدند.

این خیابان که به دلیل خرابی آسفالت حدود دو ماه پیش تخریب و به حال خود رها شد، تبدیل به جاده خاکی و  محل تردد ماشین ها شده که باعث ناراحتی اهالی خیابان و کوچه ها شده است.

ساکنین منطقه هم با گذاشتن سنگ های بزرگ باعث بسته شدن خیابان شده و دلیل خودشان را پرتاب سنگ و خاک هایی که باعث مختل کردن زندگی اهالی شده اعلام کرده اند.

DSCN8313 DSCN8322 DSCN8347

Share