آیت الله قربانی در همایش طلاب و روحانیون گیلان

تشکیل جلسات برای تضعیف دولت با فرمایشات مقام معظم رهبری سازگار نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت، مذاکره کنندگان هسته‌ای را فرماندهان جنگ در حوزه سیاست دانست و گفت: انتقاد تند نفسانی جایز نبوده و تشکیل جلساتی برای تضعیف دولت با فرمایشات مقام معظم رهبری سازگار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در همایش طلاب و روحانیون گیلانی که امروز( ۲۳ خرداد) در مصلی امام خمینی(رحمه الله علیه) رشت برگزارشد با اشاره به نامگذاری امسال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، اظهار کرد: دولت ما در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

IMG_8428امام جمعه رشت، مذاکره کنندگان هسته‌ای را فرماندهان جنگ در حوزه سیاست دانست و گفت: انتقاد تند نفسانی جایز نبوده و تشکیل جلساتی برای تضعیف دولت با فرمایشات مقام معظم رهبری سازگار نیست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد نداشتن به غرب، خاطرنشان کرد: هرگز به غرب اجازه عبور از خطوط قرمز نظام را نمی‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: روحانیون و طلاب سعی کنند در منبرهای ماه رمضان با دولت همسویی داشته باشند و نقاط ضعف را از سلسله مراتب به دولت انتقال دهند تا دشمن سوء استفاده نکند.

وی تصریح کرد: روحانیت باید مردم را به معنویت، تقوا و قدرشناسی از انقلاب و پاسداری از خون شهدا ترغیب کند.

قربانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان با مغفرت و رحمت می‌آید و مومنان سعی می‌کنند نهایت بهره‌برداری را از فرصت‌های متبرک ماه رمضان داشته باشند.

وی بر قرائت قرآن و برپایی جلسات تلاوت و تفسیر قرآن در ماه رمضان تاکید کرد و گفت: روحانیت باید قرآن را در دانشگاه و مراکز تعلیم و تربیت ترویج کند تا جامعه رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

امام جمعه رشت، روحانیت را حمله القرآن دانست و گفت: ترویج اسلام به خاطر تعلیماتی است که عالمان ربانی در نقاط مختلف دنیا به جوامع بشری ارائه داده و احکام اسلامی را تبیین کرده اند.

وی به رحلت آیت الله امینیان اشاره و اظهار کرد: پیدا کردن جایگزین برای آیت الله امینیان که مثل ایشان باشد مشکل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر اسلام ناب در کشور و گیلان داریم تحت تاثیر فعالیت علمای گذشته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید جای علمای گذشته را پر کنیم، گفت: حوزه امیرالمومنین(علیه السلام) در رشت احداث شده تا استان گیلان مرکز علم و دانش و فقاهت باشد.

/شبستان
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share