آیت‌الله مکارم‌شیرازی:ساده لوحی است اگر تصور شود در صورت توافق غربی ها دست از سر ما برمی دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: ساده‌لوحی است تصور شود؛ اگر در مسائل هسته‌ای توافقی صورت گیرد غربی‌های افزون‌طلب دست از سر ما برمی‌دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: ساده‌لوحی است تصور شود؛ اگر در مسائل هسته‌ای توافقی صورت گیرد غربی‌های افزون‌طلب دست از سر ما برمی‌دارند.makarem617957352849

این مرجع تقلید در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جاری در مسجد اعظم قم، افزود: تا تسلیم اینها نشوی، رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نشناسی و از حقوق بشر مدنظر آنها پیروی نکنی آنها دست از سر ما برنمی‌دارند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: آنها با اصل نظام، عزت و استقلال ما که برای آنها و منافع‌شان مشکل‌آفرین شده، مشکل دارند، به همین خاطر نیز تکفیری‌ها را حمایت می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: شر‌م‌آور است که آمریکا می‌گوید نیروهای مردمی در عراق نباید در برابر داعش به میدان مبارزه بیایند، اینها نسبت به ما نیز ول کن نیستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «باید بیش از پیش وحدت را در جامعه تقویت کرد» یادآور شد: مبادا انتخابات، مباحث هسته‌ای و دیگر برنامه‌ها باعث اختلاف در جامعه شود، اختلافات در شرایط فعلی همچون سم، مهلک و کشنده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به طلاب، روحانیون و مبلغان گفت: مساله دیگر دعوت به وحدت و اتحاد است؛ ساده‌لوحی است تصور کنیم اگر توافقی حاصل شود این افزون طلب‌ها و زیاده‌خواه‌ها دست از سر ما بردارند؛ این مساله هم حل شود فردا مساله حقوق بشر و امثال آن را بهانه خواهند کرد.

وی بیان کرد: آنها می‌خواهند توافق را به شکست بکشانند، به همین دلیل هر روز یک خواسته و بهانه دیگر مطرح می‌کنند؛ بنابراین همه بدانند اگر توافق هم بشود زیاده خواهی اینها تمامی نخواهد داشت.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: برای مؤمن بسیار زشت است که خواسته‌هایی داشته باشد که او را به ذلت بکشاند.

وی با بیان این‌که «خداوند متعال طالب عزت بندگان خود است» افزود: خداوند می‌خواهد مومن عزیز، سربلند و آبرومند باشد و برای رسیدن به خواسته‌اش ذلیل نشود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان توصیه‌هایی به مبلغان ارائه کرد و گفت: مبلغان امسال روی سه مساله تاکید و تکیه کنند، نخست این که مردم را به مسائل اخلاقی توجه دهند چراکه با گسترش ابزار و وسایل ضد اخلاقی مشکلاتی ایجاد شده است.

وی افزود: بنابراین باید مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار دهیم و اگر این مساله تقویت نشود ارزش‌های دینی و استقلال نظام نیز در معرض آسیب و خطر جدی خواهد بود.

وی توصیه مردم به صرفه‌جویی و قناعت را دومین تذکر به مبلغان ماه مبارک رمضان عنوان و تصریح کرد: انسان در هر شرایطی باید صرفه‌جویی و قناعت داشته باشد، لکن با توجه به تحریم‌ها ما در شرایطی هستیم که باید بیش از پیش صرفه‌جویی و قناعت کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به رواج برخی رسم و رسوم غلط در جامعه که هزینه‌های گزافی را به مردم تحمیل می‌کند، تاکید کرد: بشکنید این رسم و رسوم غلط را.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان برای رفع مشکلات مسلمانان و ملت عزیز ایران دعا کرد و گفت: امیدواریم ماه رمضان ماه بیداری، تفکر و تعقل ما باشد و در این ماه مبارک خدای متعال پیروزی‌های زیادی نصیب امت اسلام گرداند و دشمنان را خوار و ذلیل بفرماید./ایسنا

 

Share