نماینده ولی فقیه در گیلان:

محققی لاهیجی سفیر تشیع در دنیای غرب بود/نکوداشت ایشان با عجله برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه محققی‌لاهیجی اسلام را در آلمان و اروپا معرفی کرد گفت: محققی‌لاهیجی سفیر تشیع در دنیای غرب بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه محققی‌لاهیجی اسلام را در آلمان و اروپا معرفی کرد گفت: محققی‌لاهیجی سفیر تشیع دphoto_2015-05-01_13-08-33ر دنیای غرب بود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در سمینار نکوداشت مرحوم محققی‌لاهیجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: همایش مذکور تلنگری نسبت به داشتن شخصیتی فرزانه و مبلغ راستین اسلام است.

وی محققی‌لاهیجی را سفیر تشیع در غرب عنوان کرد و افزود: برگزاری نکوداشت محققی لاهیجی با عجله برگزار شده و این امر ظلم دیگری نسبت به این شخصیت بزرگوار است.

قربانی با بیان اینکه محققی‌لاهیجی تشیع را در آلمان و اروپا معرفی کرد، گفت: مرحوم محققی‌لاهیجی مسجد بزرگ امام علی (ع) را در کشور آلمان بنا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار معرفی محققی‌لاهیجی توسط انجمن مفاخر استان شد و بیان کرد: نیاز است اقدام‌های شایسته‌ای برای مرحوم محققی‌لاهیجی انجام شود.

وی یکی از بهترین و ماندگارترین اقدام‌ها را بقای مکتب اسلام خواند و تصریح کرد: اعزام مبلغان دینی به نقاط مختلف جهان موجب گرایش ۲۵۰ میلیون نفر به اسلام شده است.

قربانی با بیان اینکه میلیاردها نفر انسان در جهان با جهالت مواجه هستند، خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰ میلیون نفر جمعیت کشور چین با تبلیغ به اسلام گرایش پیدا کردند.

امام جمعه رشت در ادامه به گرایش مردم یمن به اسلام در زمان پیامبر (ص) اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر (ص) با اعزام امام علی (ع) مردم یمن را با اسلام آشنا کرد.

وی با اشاره به حمله آل‌سعود به مردم مظلوم یمن، اظهار کرد: متأسفیم آنها که خود را خادم حرمین می‌دانند مردم یمن را نابود می‌کنند و طرفداران حقوق بشر نسبت به این کشتار بی‌تفاوت هستند.

قربانی مردم یمن را در اندیشه خود ثابت‌قدم عنوان کرد و افزود: مردم یمن در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم یمن با تبلیغ به دین اسلام گرایش پیدا کردند، تصریح کرد: مردم منطقه گیلان و مازندران با تبلیغ دین شیعه علوی را انتخاب کردند و بزرگ‌ترین آثار را در جهان از خود به یادگار گذاشتند.

وی کتاب اربعه شیعه را از آثار علمی علمای شیعه در شمال ایران عنوان کرد و گفت: بنده افتخار نوشتن کتاب منشور مملکت‌داری را دارم و این کتاب به زبان عربی ترجمه شده و در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند./فارس

Share