«سایه» در شب «عبدالوهاب شهیدی» چه گفت؟+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شب «عبدالوهاب شهیدی» موسیقیدان و استاد برجسته آواز ایرانی به همت مجله‌ی بخارا و علی دهباشی برگزار شد. به نقل از ایسنا, در «شب عبدالوهاب شهیدی»امیر هوشنگ ابتهاج سمیعی(ه الف سایه) در سخنانی گفت: من چیزی ندارم که در شأن آقای شهیدی باشد. قبل از این‌که بخت آشنایی با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شب «عبدالوهاب شهیدی» موسیقیدان و استاد برجسته آواز ایرانی به همت مجله‌ی بخارا و علی دهباشی برگزار شد.

۱۴۳۱۳۳۱۰۸۰۲۰۴_۲به نقل از ایسنا, در «شب عبدالوهاب شهیدی»امیر هوشنگ ابتهاج سمیعی(ه الف سایه) در سخنانی گفت: من چیزی ندارم که در شأن آقای شهیدی باشد. قبل از این‌که بخت آشنایی با خود شهیدی را داشته باشم، با صدایش آشنا بودم و شیفته‌ی کارش شدم.

 «سایه» اظهار کرد: آقای شهیدی همیشه برای من یک تصویر از آرزویی بود که من درباره‌ی هنرمند داشتم. با مناعت و به دور از ‎غرض‎ورزی. بدون حقارت‎هایی که ما داریم و معمولا پشت پرده‌ی هنر پنهان می‎کنیم. آقای شهیدی به من امید دادند که می‎شود واقعا هنر خالص و ناب داشت. می‌توان انسان بود. فروتن بود. مهربان بود و کار هنری شایسته هم انجام داد.

 ابتهاج همچنین گفت: من دلم می‎خواست، اینجا اهل فن اشاره‎ای به نوازندگی آقای شهیدی می‎کردند، زیرا تنها کسی بودند که عود ایرانی می‎زدند. این ساز همیشه خودش را با لهجه‌ی غلیظ عربی به نوازنده‎ها تحمیل می‎کرد. آقای شهیدی در کنار آوازشان مهارتی در نوازندگی عود داشتند. امشب خیلی به اختصار می‎گذرد. شأن شهیدی بیش از این حرف‎ها است. او همیشه برای من عزیز بوده است.

 این شاعر معاصر ادامه داد: همیشه می‎توانستم به‌عنوان یک هنرمند به او تکیه کنم؛ به اخلاق هنری و به اخلاق انسانی‎اش. او می‎توانست بیش از این، سرمشق هنرمندان باشد. روزگار مساعدت نکرد. سال‎های که هنوز امکان کار هنری درخشان بود، آقای شهیدی برکنار ماند. حیف. همین حالا به خودم فشار آوردم، از ایشان نپرسم که آقای شهیدی هنوز عود می‎زنی؟ با نوای عودت می‎خوانی؟ گمانم، بله، نمی‎شود نخواند. این بلایی را که آقای دهباشی سر من آورد، می‎خواهم سر آقای شهیدی بیاورم و از او بخواهم که اینجا بیاید. مرغ، مرده و زنده‎اش صد تومان است. این اصطلاحی هست که درست هم هست. آن صدق و صفایی که در هنر هست به هزار نیروی جوانی هم می‎چربد. بیایید آقای شهیدی.
۱۴۳۱۳۳۳۶۹۸۵۲۸_۱۱۱۴۳۲۸۰_۱۰۱۵۲۷۲۲۱۳۰۱۶۱۸۷۶_۵۶۷۵۵۳۷۷۴۶۴۸۱۸۲۳۷۱۱_n ۱۴۳۱۳۳۳۶۹۸۶۸۴_۱۱۱۴۳۳۱۹_۱۰۱۵۲۷۲۲۱۲۹۷۸۶۸۷۶_۳۲۲۲۳۵۳۹۱۸۶۳۶۹۵۳۴۲_n ۱۴۳۱۳۳۳۶۹۸۹۸۰_۱۱۲۰۰۶۰۴_۱۰۱۵۲۷۲۲۱۳۰۵۷۱۸۷۶_۱۳۲۷۱۳۳۹۰۳۲۵۲۵۲۰۷۰۹_n ۱۴۳۱۳۳۳۶۹۹۰۷۴_۱۱۲۱۸۴۸۸_۱۰۱۵۲۷۲۲۱۳۰۵۵۶۸۷۶_۳۱۹۲۴۸۰۵۷۴۴۴۱۳۲۰۵۰۹_n

Share