در مراسم معارفه محمدی عنوان شد:

سازمان مدیریت جایگاه سیاسی نیست و قطعاً جایگاه جناح‌بندی سیاسی نخواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این نشست بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در این سازمان تأکید کرد و افزود :سازمان مدیریت جایگاه سیاسی نیست و قطعاً جایگاه جناح‌بندی سیاسی نخواهد بود بلکه جایگاه کارشناسی و برنامه ریزی توسعه کشور را دارد و باید با بهره گیری از تمام پتانسیل در جهت توسعه استان تلاش کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور مجلس، استان ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در نشست معارفه رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به تأکیدات ویژه رئیس جمهور و هیئت دولت مبنی بر شکل گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور واستان ها اظهار داشت : متأسفانه سازمان مدیریت در دولت قبل به صورت غیر کارشناسی و غیر قانونی منحل شد.

jpg3938صالح با بیان اینکه اولین برنامه ریزی ما برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر کوچک سازی این سازمان است، خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید مرکز آموزش و پژوهش توسعه آینده نگر استان باشد.
وی گفت: باید از تمامی ظرفیت های علمی استان و نخبه در هدایت اهداف این سازمان بهره مند شویم.
صالح تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها بازوی فکری نماینده عالی دولت در استان ها است و این دو مکمل یکدیگر هستند.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت برنامه ریزی را با ۳معاونت و ۳مدیریت در نظر گرفته ایم ،خاطر نشان کرد: همه تلاش کنند تا شورای برنامه ریزی استان در جهت توسعه استان حرکت های سریعتری داشته باشد.
معاون امور مجلس، استان ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:از سازمان برنامه ریزی استانها اتظار داریم تا ستاد نظارت را که مغفول مانده بود تشکیل دهند.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تأکید کرد:موضوعاتی که از سوی استاندار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه می شود این سازمان مکلف است آن موضوعات را مطالعه، بررسی و تدوین برنامه کند و به شورای برنامه ریزی آورد.
علیرضاصالح با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ هزار پروژه در استان ها وجود دارد که در حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود : این موارد از جمله ضرباتی است که در اثر فقدان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان به وجود آمده است و انشاء ا… بتوانیم به گونه ای پیش رویم تا از حجم انبوه پروژه های نیمه تمام کشور کاسته شود.

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه با تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکی از آرزوهای دیرینه ما برآورده شد افزود : سازمانی که قدمت ۸۰ سال را داشت در طی تعطیلی ۸ ساله موجب شد تا کشور به مدت ۸۰ سال عقب افتد و انشاء ا… بتوانیم حجم عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
وی افزود : اکنون فضای همدلی و همراهی خوبی در سطح استان شاهد هستیم و استاندار گیلان تیم کاری خوبی را در سطح استان ایجاد کردند و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی شاهد توفیقات خوب در استان باشیم.

jpg3942
رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این نشست بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در این سازمان تأکید کرد و افزود : سازمان مدیریت جایگاه سیاسی نیست و قطعاً جایگاه جناح‌بندی سیاسی نخواهد بود بلکه جایگاه کارشناسی و برنامه ریزی توسعه کشور را دارد و باید با بهره گیری از تمام پتانسیل در جهت توسعه استان تلاش کرد.
وی با بیان اینکه نابودی محیط زیست را بزرگترین خطری است که گیلان را تهدید می کند افزود : باید با برنامه ریزی درست در جهت حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم.
محمدی توجه به تجارت، تولید و توریسم استان را راه برون رفت از مشکلات دانست و افزود: توجه به حل مشکلات بدون تکیه بر دانشگاهها ممکن نیست و باید فاصله تئوری و نظری با اجرا بر طرف شود.

اصغریان معاون پیشین برنامه ریزی و اشتغال استانداری نیز با بیان اینکه در حدود ۳۶ ماه فرصت یافتم تا در جایگاه معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خدمت کنم اظهار داشت : آنچه را که در توان داشتم در در این سالها بدون هرگونه تفکر جناحی انجام دادم و تلاش کردم از حداکثر قدرت در جهت انجام امور محوله بهره گیریم.

jpg3937

Share