استاندار گیلان در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان:

تاکید استاندار بر استمرار کاهش نرخ بیکاری در گیلان بدون توجه به حاشیه ها/اجرای طرح پتروشیمی و خودروسازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان اظهار داشت: پایین آمدن نرخ بیکاری به معنای حل کامل مشکلات نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان اظهار داشت: پایین آمدن نرخ بیکاری به معنای حل کامل مشکلات نیست.jpg4550

استاندار گیلان در دیدار با اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه در بخش صنعت استان شاهد تحولات خوبی هستیم از پیگیری جدی برای اجرای طرح های جدیدی همچون پتروشیمی و خودرو سازی  در استان خبر داد  و افزود : پایین آمدن نرخ بیکاری در استان به معنای حل کامل مشکلات این بخش نیست و باید با تمام توان و بدون حاشیه در جهت حل مشکلات استان تلاش کنیم.

محمدعلی نجفی در این نشست خاطرنشان کرد : صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌توانند با کاهش مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع مناسب درآمد، علاوه بر  افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی نقش مهمی را در توسعه اقتصادی بر عهده گیرند.
استاندار افزود : بر این اساس با توجه به سیاستهای دولت تدبیر وامید، حمایت از تولید و صنعت، همواره دغدغه مسئولان بوده و با فضای آرامش وهمدلی و بهبود فضای کسب و کار که در هفت دوره پیاپی، گیلان مقام نخست کشور را بدست آورده است  و با رفع موانع تولید می توانیم زمینه های پیشرفت بیشتر استان واستمرار کاهش نرخ بیکاری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه همه باید به دنبال توسعه و رشد گیلان باشیم افزود : پایین آمدن نرخ بیکاری در استان به معنای حل کامل مشکلات این بخش نیست و باید با تمامی توان و بدون حاشیه و خارج از فضای سیاسی در جهت حل مشکلات استان تلاش کنیم.
نجفی تأمین نقدینگی را از اولویت های مهم در بخش صنعت استان دانست و افزود: در سفر رئیس جمهور به گیلان حدود ۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور حمایت از تولید، تأمین نقدینگی ، اجرای طرح های نیمه تمام و سرمایه در گرش واحدهای تولیدی در نظر گرفته شد که پیگیر هستیم بخش اعظمی از این تسهیلات را در سال جاری دریافت کنیم.
دکتر نجفی با بیان اینکه باید صنایع کوچک تولیدی را موظف کنیم تا در شهرک های صنعتی مستقر شوند خاطرنشان کرد : به همین دلیل انتظار می رود شرکت شهرک های صنعتی که متولی تأمین زیرساخت و حمایت از صنایع کوچک می باشد با نگاهی درون زا و برون نگر که به عنوان راهبرد پساتحریم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است به منظور رفاه حال صاحبان صنایع و تولیدکنندگان خدمات مناسبی را بیش از پیش ارائه دهد.
استاندار گیلان از پیگیری جدی برای اجرای طرح های جدیدی همچون پتروشیمی و خودرو سازی در استان خبر داد و افزود : باید با حفظ مسائل زیست محیطی در جهت توسعه صنعت تلاش کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اجرای صنایع سلولوزی در استان ، زراعت چوب را از جمله امتیازات استان عنوان کرد و افزود : مسائل زیست محیطی در استان های شمالی کشور با دیگر مناطق کشور متفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه هر زمان که مردم را در انجام کارها مشارکت دادیم بهترین نتیجه حاصل گردید افزود : مردم بهترین حافظین محیط زیست هستند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب و شایسته بهره گیریم.
استاندار گیلان با بیان اینکه قطعاً در ۲ سال آینده راه آهن رشت- قزوین به بهره برداری خواهد رسید افزود : با راه اندازی این خط ریلی اشتیاق برای سرمایه گذاری در گیلان بیشتر خواهد شد.
jpg4549

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در این نشست از عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در ۵ شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان خبر داد و افزود : ۳ طرح از این تصفیه خانه از پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد برخوردار بوده و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
لاهوتی افزود : عملیات اجرای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سفیدرود نیز در ۳ ماهه چهارم سال ۹۴ آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه باید صنعت را در داخل شهرک ها گسترش دهیم  افزود : اگر صنایع با اشتغالزایی کمتر از ۵۰ نفر را جزو صنایع کوچک در نظر گیریم بیش از ۹۰ درصد از صنایع گیلان را صنایع کوچک تشکیل می دهد.

 

Share