از گوشه کنار سیاست در گیلان:

رونمایی دیارمیرزا از یک تخلف بزرگ مالی/درخواست لاهوتی از وزیر برای برکناری یک مدیر/از تامین اجتماعی انکار از یک سایت اصرار/وقتی مدیرکل دستور دکتر نوبخت را اجرا نمی‌کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

رونمایی دیارمیرزا از یک تخلف بزرگ مالی

گوشه کنار سیاستخبرنگار دیارمیرزا متوجه تخلف بزرگی شده که برای احقاق حق بیت المال لزوم ورود نهادهای نظارتی و بازرسی استانی و کشوری در این موضوع با توجه به ماهیت خاص این نهاد دولتی انکارپذیر به نظر می رسد.

بر اساس این گزارش  طی یک تخلف آشکار و خارج از آیین نامه سرپرست وقت یک نهاد دولتی خدمات رسان در کشور ,خانه ی سازمانی این نهاد در منطقه گلسار رشت به متراژ ۲۲۱ مترمربع و ارزشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان با نصف قیمت و آن هم طی ۶ قسط ۵۰ میلیون تومانی به مدیرکل این نهاد در گیلان واگذار کرده است و آبی تکان نخورده است.

گفتنی است اواخر اسفند سال گذشته بطور ناگهانی و در سکوت کامل خبری حکم بازنشستگی مدیر این نهاد دولتی خدمات رسان در استان گیلان صادر شده و سرپرستی برای این نهاد تعیین می گردد.

نائب رییس مجلس به گیلان می آید

همایش ملی بهجت فقیهان روز شنبه دوم خرداد ماه سال جاری راس ساعت ۹:۰۰ صبح با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دانشکده فنی فومن(کیلومتر یک جاده ماسوله) توسط جهاد دانشگاهی گیلان برگزار می شود.

معجزه ای در رشت;«یا حسین»ی که نسوخت و نمی سوزد!

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۱۳:۴۸ دقیقه ظهر امروز ۲۹ اردی بهشت ۱۳۹۴ مبنی بر بروز آتش سوزی در کانکس، بیدرنگ محمد صفرپورمسوول یکی از واحدهای ستاد فرماندهی دو دستگاه خودرو از ایستگاههای ۴و۷ آتش نشانی را به محل واقع در میدان صیقلان، بلوار شهید احسانبخش اعزام کرد.

حسین تقی زاده سرپرست ایستگاه ۷ آتش نشانی که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: به محض رسیدن به محل آتش سوزی به واسطه شدت شعله های آتش در یکدستگاه کانکس، آتش نشانان بوسیله پهن کردن چند رشته لوله آبدهی سریعا کمتر از چند دقیقه موفق به مهار و اطفای کامل آتش شدند.

تقی زاده در ادامه با بیان اینک خوشبختانه در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسید افزود: بهمراه آتش نشانان اعزامی پس از اطفای کامل آتش در حین لکه گیری و بازدید به لحاظ اطمینان از عدم وجود هر گونه شعله ای به ناگاه تکه ای پارچه که در کف کانکس، کاملا سوخته و ذوب شده، خود نمایی می کرد توجه ما را به خود جلب نمود.

این گزارش حاکی است لحظاتی از تعجب حسین تقی زاده و همکارانش از دیدن یک تکه پارچه سالم درمیان موکت ذوب شده نگذشته بود که با باز کردن پارچه مشکی و دیدن نام پر برکت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک از چشمانشان جاری شد.

گفتنی است در محل آتش سوزی توسط آتش نشانان و شهروندان حاضر در محل بواسطه دیدن این واقعه که چطور یک تکه پارچه آن هم از جنس پلاستیک منقش به نام مبارک یاحسین در میان شعله های خشمگین آتش به شدت سالم مانده بود با صلوات و بردن نام مبارک محرمی بر پا شد.

۱dex

از تامین اجتماعی انکار از یک سایت اصرار

در حالیکه عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی کشور در گفتگو با دیارمیرزا ضوابط تصمیم گیری این سازمان مردمی مبنی بر تاسیس شعبه, مرکز درمانی و بیمه ای , بیمارستان و…را بر اساس شاخص ها و ضوابط عنوان و اظهار کرده بود آقایان جعفرزاده , تامینی و کوچکی نژاد سه نماینده مردم شهرستان رشت پیگر احداث شعبه تامین اجتماعی در بخش سنگر بوده اند و سازمان تامین اجتماعی بر اساس کار کارشناسی به این نتیجه رسیده است که شعبه تامین اجتماعی سنگر قابلیت اجرایی شدن دارد اما همچنان یکی از رسانه های نزدیک به یکی از نمایندگان رشت با فرافکنی سعی در مصادره به مطلوب کردن این موضوع به نفع نماینده مورد علاقه خود دارد.درخواست لاهوتی از وزیر برای برکناری یک مدیر

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید هواپیماهای آنتونوف با هدف جابجایی مسافر صورت نگرفته است،افزود:سازمان هواپیمایی نباید مجوز پرواز مسافربری برای آنتونوف‌ها صادر می کرد از طرف دیگر هشدارهای بسیاری دراین رابطه داده شده بود که باید به آن توجه می شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:براین اساس اجرای ماده ۴۹ و سوال از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار داریم و حداقل کاری که انتظار داریم این است که وزیر راه و شهرسازی «جهانگیری» رئیس سازمان هواپیمایی کشور را برکنار کند و درغیر اینصورت از سایر ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

عضوکمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: جای تاسف دارد که رئیس سازمان هواپیمایی کشور حتی از یک عذر خواهی ساده از خانواده های قربانیان و بازماندگان سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ هم دریغ کرد.

وی ادامه داد: عامل اصلی حادثه سقوط آنتونوف ۱۴۰ رئیس سازمان هواپیمایی کشور است اما با این حال این فرد همچنان به کار خود ادامه می دهد و با او برخوردی نشده است.

لاهوتی با اشاره به تماس یکی از خانواده های قربانیان سانحه هوایی آنتونوف ۱۴۰،گفت: این خانواده همسر و دو فرزند خود را در آن سانحه و به علت قصور رئیس سازمان هواپیمایی کشور از دست داده و بنده در قبال آنها احساس مسئولیت می کنیم.

عضوکمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:بنده دست از پیگیری بررسی دلایل سقوط آنتونوف ۱۴۰ برنمی دارم و تا آخر این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وقتی مدیرکل دستور دکتر نوبخت را اجرا نمی کند

۲۶ نفر از کارگران تعدیل شده اداره کل شیلات گیلان با امضای نامه‌ای خطاب به محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به دیدار اسفند ماه سال گذشته‌شان با او گفته‌اند بر خلاف نامه استخدام مجددی که از نوبخت دریافت کرده‌اند، مدیران شیلات گیلان در راه بازگشت به کار آنان مانع ایجاد می‌کنند.
ایلنا در ادامه نوشت:کارگران تعدیل شده شیلات گیلان خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته‌اند که در ادامه این سنگ‌اندازی‌ها، از هفته گذشته به آنان اجازه حضور در اداره کل شیلات گیلان داده نمی‌شود و مدیر کل و معاون منابع انسانی او حاضر به شنیدن سخنان آنها نیستند.
این ۲۶کارگر تعدیل شده درباره پی‌گیری‌های بازگشت به کار خود نوشته‌اند: مراجعات مکرر اینجانبان نزد مقامات استان در استانداری گیلان، ‌فرمانداری بندر انزلی، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های نظارتی و حتی وساطت و میانجیگری بعضی از مدیران ارشد استانی از جمله بازرس محترم کل و مدیر کل دیوان محاسبات تاکنون به دلیل اصرار مدیران شیلات در عدم به کار گیری اینجانبان و ارسال گزارشات غیرواقعی به مسئولین امر موثر واقع نشده و موفق به اشتغال نگردیده‌ایم.
آنان در این نامه تاکید کرده‌اند «اقدام اداره کل شیلات گیلان در عدم عقد قرارداد و شروع به کار اینجانبان ناشی از مسائل قانونی نیست بلکه از روی لجبازی و اعمال سلایق شخصی مسئولین شیلاتی است.

انتظار ۲۵ ساله برای روکش آسفالت
برخورداری از راه ارتباطی مناسب از جمله نیازهای ضروری برای توسعه و عمران شهرها و روستاها به شمار می آید، از این رو بود که مردم منطقه خورگام رودبار برای دسترسی آسان به مرکز شهرستان بیش از نیم قرن پیش با بیل و کلنگ مسیر را احداث کردند که پس گذشت سالها و مرمت جزئی به عنوان مسیر اصلی بخش خورگام از بخش های پرجمعیت رودبار به مرکز این شهرستان شد.

زیتون خبر در ادامه می نویسد:سالیانی بود که مردم این منطقه رنج عبور از جاده خاکی و پر پیچ و خم این مسیر را به جان می خریدند تا برای انجام امورات روزمره به رستم آباد و رودبار تردد کنند تا اینکه پس از وقوع زلزله ۳۱ خرداد ۶۹ و اوایل دهه هفتاد این مسیر آسفالت شد و این اولین و آخرین باری بود که این مسیر رنگ آسفالت را به خود دیده و هم اکنون پس از گذشت دو دهه و اندی تا کنون برای روکش آسفالت این مسیر که الان پر از چاله و چوله است اقدامی صورت نگیرد.

مسیر کوهستانی توتکابن- بره سر حدوفاصل حشمت آباد دارای دره های عمیقی است که در دو سال اخیر به دلیل عدم نصب گاردیل و شانه خاکی مناسب شاهد سقوط چندین خودرو به اعماق دره و کشته شدن چند تن از اهالی این منطقه را به همراه داشته است.

از دهه هفتاد تاکنون شوراهای اسلامی و اهالی هریک با درخواست متعدد، خواهش درخواست آسفالت این مسیر را داشته اند و گاها نیز درخواست برای آسفالت این مسیر سوژه طنز برخی شاعران هم شده تا شاید مسئولین به فکر آسفالت این مسیر باشند اما در این بین گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

IMG_0451
یک حکم کشوری برای کاندیدای شهرداری رشت
به گزارش گیل نگاه با حکم مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر مرتضی طالع ماسوله به عنوان رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب شد.

مرتضی طالع ماسوله دانش‌آموخته دکترای مدیریت توسعه با گرایش روابط بین المل از دانشگاه ژنو سوییس و از بنیانگذاران سازمان ایرانگردی و جهانگردی می باشد.

گفتنی است ریاست این شورا بر عهده دکتر حسن روحانی رییس جمهور و مسعود سلطانی فر نیز دبیر آن است.

Share