حجت الاسلام یاری: شعار دادن به تنهایی نمی تواند دسترسی به اهداف را عملی کند

بدعت گذاری و تفرقه اندازی بین مذاهب خطرناکترین آسیب هیات های مذهبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به آسیب های موجود در هیات های مذهبی تاکید کرد: هیات های مذهبی از عوام زدگی و سطحی نگری دوری کرده و مراقب عواقب ناشی از این آسیبها باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به آسیب های موجود در هیات های مذهبی تاکید کرد: هیات های مذهبی از عوام زدگی و سطحی نگری دوری کرده و مراقب عواقب ناشی از این آسیبها باشند.yari-_0791

حجت الاسلام جمال یاری صبح چهارشنبه در همایش فصلی هیات های مذهبی شهر رشت با تاکید بر اینکه تنها شعار دادن برای دست یابی به هدف حقیقی کارساز نیست اظهار کرد: شعار دادن به تنهایی نمی تواند دسترسی به اهداف را عملی کند و برای رسیدن به هدف باید عملگرا بود چرا که دین مبین اسلام هم بر عملگرایی تاکید ویژه دارد.

وی به آسیب هایی که در زمینه عملکرد هیات های مذهبی وجود دارد اشاره کرد و افزود: نحوه ساختار و عملکرد هیات های مذهبی باید به گونه ای باشد که خروجی این هیات ها مورد قبول امام عصر (عج) بوده و در راه فرهنگ سازی قدم برداشته باشد.

یاری ضمن برشمردن آسیب های موجود در این حوزه، بر فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: طبق فرمایش رهبر هیات ها باید از تجمل گرایی و شعار دادن فاصله بگیرند و مهمترین کار در این راستا دوری از رقابت منفی و پرداختن به فعالیتهای فکری، اعتقادی و منطقی و همچنین داشتن اخلاص است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان همچنین از عوامزدگی و سطحی نگری و خواندن مراثی بی محتوا و کفر آمیز به عنوان دیگر آسیب های موجود در هیات های مذهبی یاد کرد و افزود: اسراف و تبذیر یکی از جدی ترین آسیب ها است که متاسفانه در قالب چشم و هم چشمی و رقابتهای نادرست، این اسراف و تبذیر رواج پیدا کرده است.

یاری در ادامه بدعت گذاری و تفرقه اندازی بین مذاهب را خطرناکترین آسیب هیات های مذهبی دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز دشمن در کمین دست یافتن به نقطه ضعف از دولت اسلامی است که این بدعت گذاری ها مثل مراسم قمه زنی و یا تفرقه افکنی بین مذاهب فرصت خوبی را برای سوء استفاده دشمن مهیا می کند.

وی وعظ و خطابه، مربی قرآن، رابط فرهنگی و مداح موفق را چهار رکن اصلی یک هیات موفق دانست و اظهار کرد: بصیرت در دین و شناخت دشمن و رفع شبهات از مهمترین کارکردهای هیات های مذهبی است که باید در این زمینه تلاش حداکثری داشته باشیم./مهر

Share