وزیر امور خارجه

راه‌حل اکثر موضوعات پیدا شده/احتمال آغاز فرایند نگارش پیش‌نویس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظریف در ادامه گفت: در مورد اکثر موضوعات راه حل ها کاملا مشخص شده است و البته بعد از فردا باید نگارش شروع بشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت که راه‌حل برای اکثر موضوعات پیدا شده و نگارش پیش نویس احتمالا از فردا ‌آغاز می‌شود.

۱۳۹۳۱۲۲۵۱۷۵۰۱۴۹۵۰۴۹۳۳۹۶۳وی افزود: از صبح ساعت هفت و نیم همه هیاتها مشغول مذاکره بودند و شاید کمتر از دو تا یک ساعت نماز و استراحت بوده و از همه فرصت استفاده شده است.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: تا الان که ساعت یک و نیم بامداد [به وقت سوئیس] است پیشرفت‌های خوبی در صحبت‌ها حاصل شده است و کار ادامه داشته و تصمیم گرفته شد از شش و هفت صبح شروع کنیم و امیدواریم بتوانیم فردا به نتیجه برسیم.

ظریف در ادامه گفت: در مورد اکثر موضوعات راه حل ها کاملا مشخص شده است و البته بعد از فردا باید نگارش شروع بشود.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا فردا بیانیه صادر می‌شود گفت:  احتمالش خوب است و امیدواریم از فردا بتوانیم فرایند نگارش پیش نویس را شروع کنیم.

از سوی دیگر “سرگی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران روسی از توافق عمومی بر سر تمام مسایل کلیدی برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وی همچنین گفت که کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ تهیه پیش‌نویس توافق را آغاز کرده‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت که “محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران و “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافقنامه را اعلام خواهند کرد.

لاوروف گفت که توافقنامه شامل بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین بندهایی درباره برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران است.

مذاکرات وزیران امور خارجه گروه ۱+۵ و ایران ساعتی پیش متوقف شد و قرار است که ساعت ۸ صبح به وقت سوئیس از سرگرفته شود.

همچنین قرار است که نشست کارشناسان ساعت ۶ یا ۷ به وقت سوئیس برگزار شود.
/تسنیم

Share