عبدالله زاده در خطبه های نماز جمعه رشت:

احداث پارک بانوان خواسته بانوان گیلانی است/دلایل مخالفت با ورود بانوان به ورزشگاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پاشاکی به موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: موضوع مذکور در دولت‌های گذشته مطرح بود و ورود بانوان به ورزشگاه‌های آقایان طبق فتوای مراجع تقلید جایز نیست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومان جهان اظهار کرد: مردم یمن در مقابل حمله عربستان مظلوم واقع شدند و بمباران مردم این کشور، جنایت محسوب می‌شود.

۲۰۱۵۰۳۱۶۱۶۰۹۵۴_pash5وی به حمله عربستان به بحرین اشاره کرد و افزود: حمایت عربستان از داعش و گروه‌های تروریستی را فراموش نمی‌کنیم و اکنون به مردم کشور خود ظلم و ستم می‌کند.

عبدالله‌زاده پاشاکی با بیان اینکه عربستان از آزادی قلم و بیان در این کشور جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: آیت‌الله نمر از حق‌طلبان عربستان در زندان این رژیم به‌سر می‌برد.

امام جمعه موقت رشت حمله عربستان به یمن را مانند تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین خواند و بیان کرد: عربستان در باتلاق جنگ یمن گیر کرده و غرق می‌شود.

وی شکست عربستان در یمن را قطعی عنوان کرد و گفت: امروز عربستان در قالب کشور ظالم به مردم مظلوم یمن حمله کرده است.

عبدالله‌زاده پاشاکی با اشاره به آزار و اذیت ماموران پلیس عربستان نسبت به زائران ایرانی، خاطرنشان کرد: بعضی از مراجع حج عمره را امری مستحب اعلام کردند و ارزش ندارد فرد مسلمان برای انجام عمل مستحبی خوار و ذلیل شود.

امام جمعه موقت رشت در ادامه حضور مردم ولایتمدار گیلان در استقبال از رئیس جمهور را پر شکوه خواند و اظهار کرد: آیت‌الله قربانی به بنده فرمودند تشکر ایشان در سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» را به مردم استان اعلام کنم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در روز‌های آغاز سال جدید به گیلان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: استقبال عظیم گیلانی‌ها از دولت نشان می‌دهد گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

عبدالله‌زاده پاشاکی به قدردانی ویژه آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان از محمدعلی نجفی استاندار اشاره کرد و یادآور شد: مردم انتظار دارند مسئولان استانی مصوبات دولت در گیلان را پیگیری کنند.

امام جمعه موقت رشت با قدردانی از مسئولان در فراهم کردن سفر رئیس جمهور به گیلان، بیان کرد: وزرا در شهرستان‌های مختلف حضور پیدا کردند و از نزدیک با مشکلات منطقه آشنا شدند.

وی همچنین به موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: موضوع مذکور در دولت‌های گذشته مطرح بود و ورود بانوان به ورزشگاه‌های آقایان طبق فتوای مراجع تقلید جایز نیست.

عبدالله‌زاده پاشاکی نگاه کردن زن به اندام مردم اجنبی، اختلاط زن و مرد، شکسته شدن حیا و سوء استفاده افراد فرصت‌طلب را از جمله مشکلات ورود بانوان به ورزشگاه‌ها برشمرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه برخی از تماشاگران در بعضی از بازی‌ها به صندلی اتوبوس و ورزشگاه رحم نمی‌کنند، تصریح کرد: سر دادن شعارهای زشت توسط افراد فرصت‌طلب از دیگر مشکلات در ورزشگاه‌ها است.

*احداث پارک بانوان خواسته بانوان گیلانی

وی خواستار توجه ویژه به امور بانوان شد و بیان کرد: احداث پارک بانوان از خواسته‌های زنان در مناطق مختلف گیلان است.

عبدالله‌زاده به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تدبیر حکیمانه امام (ره) در دوم اردیبهشت‌ماه سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: ایستادگی در مقابل ابرقدرت شرق و غرب سرلوحه فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به رهنمود امام (ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود، کشور نبود»، خاطرنشان کرد: سپاه در کنار ارتش و نیروهای نظامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

وی مقابله با ضد انقلاب در بدو پیروزی انقلاب اسلامی را از اقدام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: دلاورمردی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست.

عبدالله‌زاده پاشاکی به فعالیت سپاه در سدسازی، کشاورزی، واحدهای مسکونی و … اشاره کرد و افزود: سپاه نقش فعال و پر ثمری در توسعه کشور ایفا کرده است.

*رزمایش ارتش نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه موقت رشت همچنین با اشاره به فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب ارتش ایران وابسته به ابرقدرت‌ها بود.

وی رزمایش ارتش را نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران خواند و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های دفاعی، نظامی و معرفتی و دینی ارتش تقویت شده است.

عبدالله‌زاده پاشاکی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه نداند حتی یک وجب از خاک کشور در دوران دفاع مقدس به دست دشمن بیفتد، تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش در اوج پیروزی انقلاب اسلامی با امام (ره) بیعت کرد و این امر افتخاری برای نیروهای مسلح ایران است.

/فارس

Share