سام سکوتی

وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و قیاس مع الفارق

وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و قیاس مع الفارق چندی پیش نامه ای درشبکه های مجازی از طرف جمعی از فرهنگیان خطاب به وزیر بهداشت دست به دست می شد که مایه تاسف ونگرانی بود وهست ، اولا اینکه منشا چنین نامه هایی هرگزمشخص نمی شود وثانیا هیچگونه برخوردی با چنین اعمال زشتی نمی […]

وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و قیاس مع الفارق
چندی پیش نامه ای درشبکه های مجازی از طرف جمعی از فرهنگیان خطاب به وزیر بهداشت دست به دست می شد که مایه تاسف ونگرانی بود وهست ، اولا اینکه منشا چنین نامه هایی هرگزمشخص نمی شود وثانیا هیچگونه برخوردی با چنین اعمال زشتی نمی شود!
با شناختی که از زحمتکش ترین قشر جامعه دارم با وجود تمامی کاستی ها و نارسایی ها وحتی می توان گفت نامهربانی هایی که درتدوین بودجه درحق این قشرفعال جامعه صورت می گیرد کمترپیش می آید کلاس درسی تعطیل و یا معلمی اعلام کند بنده به اندازه حقوق دریافتی خودم تدریس می کنم نه بیشتر!
هرگز پیش نیامده است که خانواده ای فرزندش را از مدرسه ای به دلیل اینکه موفق نشده است پول انجمن را پرداخت کند بیرون کنند و از تحصیل محروم کنند اما بسیار شنیده ایم و دیده ایم که بیمارستان های خصوصی صریحا اعلام می کنند مریض شما باید درد بکشد تا زمانی که هزینه عمل به حساب بیمارستان واریزشود!
حقوق و کارانه پزشکان به یکباره چندین برابرمی شود زیرا که معتقدند تنها راه برخورد با پدیده زشت زیرمیزی پزشکان است و کاش معلمین هم همچون برخی از پزشکان تمام آنچه را که داشتند برروی میزنمی گذاشتند تا آنها هم بابت آنچه که در سر دارند و برطبق اخلاص نمی گذارند سهمی از مالیات برارزش افزوده بگیرند.
می دانم که این وجیزه کوتاه موجبات تکدرخاطر برخی ازدوستان درجامعه پزشکی را به همراه خواهد داشت اما ناچارم بگویم اگر بودجه ای که در اختیار آقای وزیر بهداشت قراردارد دراختیارهر وزیری قراردهند می تواند طرح تحول آموزش، مسکن، و…. هر نوع آن را عملی سازد.
اینکه دولت تدبیروامیدهمچون بسیاری ازکشورهای توسعه یافته قبل ازهرچیزبهداشت ودرمان را اولویت برنامه های خود قرارداده است جای امیدواری است ونشان از برنامه محوربودن دولت دارد وامید می رود درآینده نزدیک طرح تحول آموزش هم به عنوان دومین اولویت دولت شاهد دگرگونی و انقلاب باشد تا جامعه ای سالم ومدیران ودانش جویانی توانمند را راهی دانشکده های پزشکی کنند.
در پایان بازهم تکرار می کنم تلاش های وزیر محترم بهداشت و درمان قابل ستایش و تقدیراست واما مقایسه آن با وزیر سخت کوش آموزش و پرورش نهایت بی انصافی است.

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share