مدیرکل راه و شهرسازی گیلان

۵۸۰ نفر در جاده های گیلان کشته شدند/برخی از دوربرگردانهای استانداردسازی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جمع خبرنگاران استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۸۰ نفر در جاده های گیلان کشته شدند این در حالیست که سال گذشته تعداد کشته شده ها در جاده های استان از این میزان ۷ درصد بیشتر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از کشته شدن ۵۸۰ نفر در جاده های استان در سالجاری خبر داد.
khavari_6781 بدیهی است که شنیدن خبر بد چندان آسان نیست، با انتشار اخباری مانند سقوط یک هواپیما افراد زیادی روزها درگیر می شوند زیرا این خبر حاکی از آن است که خانواده های زیادی دچار آسیب های روانی و جسمی می شوند و علاوه بر این، هزینه های زیادی را به دولت وارد می کند این در حالیست که ممکن است در حادثه سقوط یک هواپیما ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر کشته شوند اما دو یا سه برابر جمعیت مسافرین هواپیما در جاده های گیلان تلف می شوند اما از آنجاییکه تعداد این کشته شدگان هر روز یک یا دو نفر است و خبر این کشته ها هر روز منعکس نمی شود چندان به چشم نمی آید.

به نقل از ایسنا,علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جمع خبرنگاران استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۸۰ نفر در جاده های گیلان کشته شدند این در حالیست که سال گذشته تعداد کشته شده ها در جاده های استان از این میزان ۷ درصد بیشتر بود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال باید کاهش ۱۰ درصدی در تعداد کشته ها داشته باشیم و امیدواریم تا پایان سالجاری باز هم شاهد کاهش تعداد کشته های جاده گیلان باشیم.

۶۷ درصد تلفات جاده ای مربوط به موتورسواران و عابرین است

وی خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد تلفات جاده ای در گیلان مربوط به عابرین و مسافران است از سال ۹۲ تاکنون ۱۱۴ نقطه پرحادثه در گیلان شناسایی و رفع خطر شده است که برای اجرای این پروژه های ایمنی ۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

خاوری ادامه داد: اگر این نقاط پر حادثه به صورت اصولی رفع خطر می شد بیش از ۵۷ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

وی موضوع نقاط پر حادثه را شامل شناسایی، اولویت بندی و رفع آن عنوان کرد و گفت: طی سالیان اخیر این امر به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای ارتقا و بهبود سطح ایمنی محورها مورد توجه قرار گرفته است که با توجه به بودجه اختصاص یافته براساس اولویت محورها اجرایی می شود.

برخی از دوربرگردانهای استان استانداردسازی شدند

وی افزود: استانداردسازی دوربرگردانها یکی از مولفه های ایمنی تلقی می شود که در استان گیلان با توجه به اولویت مسیرها و میزان اهمیت آنها در دستور کار قرار دارد و تاکنون اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: در محور آستانه – لاهیجان به دلیل جایگاه خاص این محور و بالا بودن ترافیک عبوری به سمت شرق گیلان و بالعکس، دوربرگردان موجود، حذف و بجای آن تقاطع غیرهمسطح احداث شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازبینی دوربرگردانهای محورهای شریانی در دستور کار قرار دارد و در این راستا ۴ دوربرگردان در محور رشت – امامزاده هاشم به دلیل افزایش ایمنی، مسدود شد، گفت:  پیش از این نیز در این محور در منطقه سراوان دوربرگردان استانداردی احداث شد که در بهبود ایمنی مسیر نقش موثری داشته است.

خاوری همچنین از اجرای دوربرگردان استاندارد در منطقه نیاکو آستانه اشرفیه خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۲۰۲ کیلومتر از راه های شریانی روکش شده است گفت: در راستای بهبود وضعیت عمومی راههای شریانی، در ۲۰۲ کیلومتر از محورها روکش آسفالت انجام شده است و خط کشی گرم ۵۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان برای اولین بار در محورهای ارتباطی صورت گرفت.

۳۰۰ چراغ چشمک زن در راهها نصب شد

وی نصب بیش از ۲۰ هزار چشم گربه ای در راه ها، اجرای ۷۰ کیلومتر شیار لرزاننده و نصب ۳۰۰ چراغ چشمک زن و نصب تابلوهای اطلاعاتی را از دیگر اقدامات ایمنی محورها عنوان کرد که طی این مدت اجرایی شده است.

وی در ادامه در بازدید از ساخت ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین از بهره برداری کنارگذر منجیل در ۲۶ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: ادامه آزادراه به طول ۹۰۰ متر در محدوده منجیل به زیربار ترافیک می رود.

خاوری با بیان اینکه بهره برداری از دو پروژه راه در گیلان برای امسال هدف گذاری شده بود، افزود: تکمیل ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین به اداره کل راه و شهرسازی گیلان واگذار شده که این پروژه از بیستم مهرماه آغاز شد و با تلاش بی وقفه نیروها تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مشکل ترافیک محور رشت – قزوین حل شد

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی عنوان و تصریح کرد: پیش از این، خودروهایی که از مسیر قزوین – رشت تردد می کردند، مجبور بودند که از داخل شهر منجیل عبور کنند و همین مسئله، موجب ترافیک سنگین در شهر می شد و مسافران و شهروندان در زمان پیک سفر، چندین ساعت در ترافیک بودند که با بهره برداری از این مسیر، دیگر نیازی به عبور از داخل شهر نیست.

وی تبدیل سه بانده کردن راه اصلی مسیر منجیل – رودبار به بزرگراه به طول پنج هزار و یکصد متر را از دیگر پروژه های هدف گذاری شده در این مسیر عنوان کرد.

وی یادآور شد: این طرح از بیست و یکم بهمن ماه امسال با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان انجام شده است.

Share