از گوشه و کنار سیاست:گاف ۵۵۰ کلمه‌ای وزیر بهداشت

گویی نتانیاهو وارد شیراز شده بود/مشاور سرافراز،دبیر شورای نظارت بر سرافراز شد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تلاش‌های مسئولان وزارت بهداشت برای جلوگیری از پخش سریالی با محوریت بخش درمان همچنان به طور گسترده ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک در ادامه نوشت:
گویی نتانیاهو وارد شیراز شده بود

گوشه15-03-17_22-13-25جمعی از خانواده های شهدای انقلاب اسلامی و واقعه هفتم تیر با حضور در منزل علی مطهری، نماینده مردم تهران، به دلجویی از او پرداخته‌اند.

علی مطهری در این دیدار، نسبت به سرایت بیماری خارجی‌گری و قشری گری به انقلاب اسلامی هشدار داده و گفته: به نظر من به کاری که می‌کردند معتقد بودند و با آن جدیت که به من حمله می‌کردند انگار که من یک فرد مهدور الدم هستم. گویی نتانیاهو وارد شیراز شده بود و اصلا باور نمی‌کردم. انگار به قصد کشتن من آمده بودند و نزدیک بود آنجا تلف شوم. من احساس می‌کنم که یک بیماری در انقلاب ما پیدا شده شبیه بیماری خارجی‌گری و قشری‌گری که در زمان امیرالمومنین(ع) پدید آمد و ایشان تعبیر به بیماری هاری کرده‌اند که به سرعت به دیگران سرایت پیدا می‌کند. امام علی علیه‌السلام فرمود: من بودم که چشم این فتنه را درآوردم و غیر از من احدی جرئت این کار را نداشت، چون آنها ظاهری اسلامی داشتند. به تعبیر شهید مطهری یک عده زاهد نادان ابزار دست منافقان زیرک می‌شوند و مصلحان جامعه را کنار می‌زنند. اینها با ظاهر اسلام و مذهب وارد می‌شوند و تشخیص انحراف آنها برای مردم مشکل است.

 وی ادامه داده که: این افرادی که به من حمله کردند، اصلا نمی‌دانند که من چه می‌گویم و چه می‌خواهم. حتی دشنام‌هایی می‌دادند که به شخص شهید مطهری برمی‌گشت. باید کاری کنیم که فضا عوض شود. اینها یک کتاب شهید مطهری را هم نخوانده‌اند. در مجلس حدود ۷۰ نفر هستند که با بنده هم‌عقیده‌اند ولی جرئت بیان نظرات خود را ندارند. این کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران»شهید مطهری را هر سپاهی، بسیجی و هر امام جمعه‌ای بخواند. این حالت تظاهر و نفاق که در جامعه ایجاد شده است و این حالتی که در برخی زمینه‌ها نمی‌گذارند کسی آزادانه حرفش را بزند یک بیماری بزرگ است و همه مسئولیت دارند و نباید مایوس شد. الآن در شیراز دست آن گروه فشار که توسط مقامات رسمی نظامی و غیرنظامی سازماندهی شده‌اند رو شده و در اثر پیگیریها یک فضای رعب و وحشتی بر آنها حاکم شده است.

 سوء استفاده بی‌بی‌سی و العربیه از خودسوزی یک دست‌فروش

یونس عساکره، از اهالی خرمشهر شنبه ۲۳ اسفندماه، ظاهرا به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای کارش مقابل شهرداری خرمشهر دست به خودسوزی زده است. عساکره ۳۴ ساله در حال حاضر در بیمارستان طالقانی اهواز بستری است.

نکته جالب در این میان این است که العربیه رسانه نزدیک به خاندان سعودی و بی‌بی‌سی شبکه دولتی انگلیس در خبر خود از این ماجرا، عرب بودن این هموطن خرمشهری را در کانون خبر خود قرار داده‌اند. این در حالی است که شهردار خرمشهر نیز از اهالی عرب زبان این شهر است.

پیام استراتژیک آمریکا به ایران در خلیج فارس

در حالی دیپلمات‌های ارشد ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سوئیس گردهم آمده‌اند تا درباره دستیابی به توافق هسته‌ای مذاکره کنند که امریکا تحرکات نظامی خود را در خلیج فارس افزایش داده است. پایگاه امریکایی وابسته به کنگره امریکا گزارش داد «اوایل هفته قبل فرماندهی مرکزی ارتش امریکا که ناظر بر عملیات نظامی این کشور در خاورمیانه است، اعلام کرد ۳هزار نیروی امریکایی از هشتم تا ۳۱ مارس یک مانور نظامی بزرگ در کویت و آب‌های دریایی آن در مجاورت ایران برگزار خواهند کرد. نیروهای امریکایی همچنین در مانورهایی با شرکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مشارکت خواهند کرد». در ادامه این گزارش آمده است: «در هفته‌های اخیر همچنین فرانسه ناو هواپیمابر شارل دوگل را به خلیج فارس فرستاد در آنجا به ناو «یو‌اس‌اس کارل وینسون» پیوست. برای اولین بار در تاریخ، فرماندهی عملیاتی ناو فرانسوی تحت نظر امریکا قرار گرفته است.»

هر چند مقامات امریکایی و فرانسوی درباره دلیل افزایش تحرکات گفته‌اند هدف از حضور این دو ناو، عملیات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه است اما تحلیلگران این مسئله را به نزدیک شدن به هفته‌های پایانی قبل از ضرب الاجل توافق هسته‌ای عنوان کرده‌اند. کریستفور هامر تحلیلگر ارشد نیروی دریایی در موسسه مطالعات جنگ با اشاره به اینکه اعزام ناوها با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای به سختی می‌تواند «اتفاقی» باشد به پایگاه هیل گفت: «همواره پیام‌های استراتژیکی از این طریق منتقل می‌شود.»

 فردو؛ مسئله مهم در مذاکرات لوزان

مجموعه‌ای از اخبار رسانه‌های آمریکایی (از جمله لس‌آنجلس تایمز) و رسانه‌های داخلی نشان می‌دهد که برنامه ایران برای فعال نگاه داشتن بخشی از ظرفیت غنی‌سازی خود در تاسیسات فردو از جمله موضوعاتی است که مذاکره‌کنندگان دو طرف در حال مذاکره بر سر آن هستند.

 گاف ۵۵۰ کلمه‌ای وزیر بهداشت

تلاش‌های مسئولان وزارت بهداشت برای جلوگیری از پخش سریالی با محوریت بخش درمان همچنان به طور گسترده ادامه دارد. حدود دو ماه پیش رسانه ها از توقف ساخت طنز نود قسمتی مهران مدیری به دلیل نامه نگاری رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی به معاون سیمای جمهوری اسلامی خبر دادند.

روز یکشنبه هم نامه دیگری این بار با امضای وزیر بهداشت خطاب به رئیس صدا و سیما منتشر شد. نکته قابل تامل این است که قسمت عمده نامه امروز وزیر بهداشت، یعنی بیشتر از ۴ بند از ۶ بند این نامه، همان نامه رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی کشور به معاون سیماست که با کپی پیست شدن حدود ۵۵۰ کلمه و بدون کوچکترین تغییری، در اقدامی تامل برانگیز این بار با امضای وزیر بهداشت برای رئیس سازمان صدا و سیما ارسال شده است.

 رئیس سیا: آمریکا و ایران در نبرد با داعش همکاری غیرمستقیم دارند

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا مدعی همکاری غیرمستقیم ایران و ایالات متحده در عراق با واسطه‌گری دولت عراق شد. جان برنان، رئیس سیا روز در سخنانی در شورای روابط خارجی در نیویورک، پیکارجویان دولت اسلامی(داعش) را تهدیدی جدی علیه امنیت آمریکا و متحدانش دانست و گفت که ایران و آمریکا برای مبارزه با این گروه با دولت عراق همکاری دارند.

وی گفته: «ما همکاری نزدیکی با دولت عراق داریم. ایرانی‌ها نیز همکاری نزدیکی با دولت عراق دارند و بخشی از این تعامل با واسطه‌گری عراقی‌ها انجام می‌شود و مجدد تاکید می‌کنم که تلاش ما بر پیشبرد هدف مشترکمان در مبارزه با دولت اسلامی استوار است.»

برنان بالاترین مقام رسمی آمریکاست که تا به حال مستقیما درباره همکاری با ایران در مبارزه با تروریست‌های دولت اسلامی اظهار نظر کرده است.
انگلیسی ها را به دلیل نسل کشی ۱۰ میلیونی در ایران، نمی بخشیم

سعید قاسمی گفته: اگر از جدا کردن هرات از ایران بگذریم، اگر از کشتار مردم بوشهر و فارس بگذریم، اگر از منحرف کردن مشروطه بگذریم، و … اما شما را باید به خاطر مداخله در نسل کشی ۱۰ میلیون ایرانی که با ایجاد قحطی نان و گندم به وجود آوردید، محاکمه کنیم. در واقع هولوکاست واقعی را انگلیسی ها در ایران به وجود آوردند.وی در ادامه با اشاره به ماجرای دستگیری نیروهای انگلیسی در آبهای خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه گفت: نماینده جک استرا آمده بود تا اینها را به انگلیس ببرد. دولت وقت( اصلاحات) قصد داشت،انگلیسی ها را بدون محاکمه تحویل داده بدهد که سردار تنگسیری نمی پذیرفت. اما در نهایت با فشار مسئولین وقت یک تفاهم نامه ای امضا شد که انگلیسی ها در این تفاهو نامه که در تاریخ بی سابقه بود، پذیرفتند که اشتباه کرده اند.وی در پایان خطاب مسئولین دولتی گفت: الان وقت صلح حسنی نیست، شما بدترین زمان را برای مذاکره انتخاب کردید، آن هم زمانی که استکبار در سست ترین زمان خود قرار دارد. اگر نتیجه نگرفتید به پای رهبر و مردم نگذارید، چرا که از همان روز اول به شما گفته شده بود.

احتمال برخورد شدید با بازیکنان پرسپولیس به دلیل نینداختن چفیه

فدراسیون فوتبال در حال بررسی موضوع سر باز زدن بازیکنان تیم پرسپولیس از انداختن “چفیه” پیش از بازی این تیم با “نفت مسجدسلیمان” در روز پنج‌شنبه هفته گذشته (۲۱ اسفند-۱۲ مارچ) است.آن‌گونه که خبرگزاری فارس نوشته، قرار بوده پیش از این دیدار، «کاپیتان‌های دو تیم “وصیت‌نامه شهدا” را بخوانند و هم‌چنین بازیکنان با چفیه وارد میدان شوند اما محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس از خواندن “وصیت‌نامه شهید” سر باز زد و بازیکنان این تیم هم با چفیه وارد زمین نشدند».علی کفاشیان، هم در واکنش به این گزارش گفته که به “مجید مشایخی”، “رییس بسیج ورزش کشور” ماموریت داده تا این موضوع را پیگیری کند تا اگر اقدام بازیکنان پرسپولیس از روی “عمد” صورت گرفته باشد، «کمیته انضباطی شدیداً با این موضوع برخورد کند».این در حالی است که بازیکنان باشگاه پرسپولیس، روز یکشنبه (۲۴ اسفند) با انتشار بیانیه‌ای امتناع خود از انداختن “چفیه” را رد کرده و گفته‌اند که به دلیل “جو نامناسب” ورزشگاه و “برخی شعار”های طرفداران تیم حریف علیه خود، «به حدی عصبی و ناراحت» بودند که “تمرکز لازم” را نداشتند و از برنامه‌ها و مراسم‌های قبل از بازی نیز “مطلع” نبودند.آن‌ها در این بیانیه که در وب‌سایت باشگاه پرسپولیس منتشر شده نوشته‌اند که خود را «مدیون جانفشانی شهدا» و «از خود گذشتگی رزمندگان و جانبازان» می‌دانند و «به همین راحتی جانفشانی‌های آن‌ها را فراموش نمی‌کنند».

 مذاکرات را تبدیل کرده‌ایم به استادیوم آزادی

قالیباف در گفتگویی اظهار داشت: من می گویم الان نقش آقایان طیب نیا، نعمت زاده، سیف، ربیعی و … در مذاکرات هسته ای، کمتر از نقش آقای ظریف نیست. تیم مذاکره وقتی می تواند نتیجه خوبی به دست بیاورد که عقبه او، قدرت و صلابتِ حاصل از تلاش تیم اقتصادی و سیاسی داخلی باشد. آقای ظریف هر چقدر هم که توانمند باشد، کل پاریس را هم که با آقای کری قدم بزند، از موضع ضعف نمی تواند گل دیپلماتیک بزند. باید باور کنیم که زمین بازی مذاکره، ژنو و وین نیست، پالایشگاه ها و شهرک های صنعتی و نیروگاه ها و … ماست. مذاکرات مهم است اما گره زدن همه امور کشور به آن یک خطای استراتژیک است. ما الان مذاکرات را تبدیل کرده ایم به استادیوم آزادی؛ خیل کثیری از استعدادها و توانایی های این سرزمین را که می توانند در برد تیم نقش داشته باشند به تماشاچی صرف تبدیل کرده ایم که یا کف و سوت بزند و یا فحش بدهد و گریه کند. بدتر از این، بسیاری از مدیران کشور هم به تماشاچیان جایگاه ویژه تبدیل شده اند!

 مشاور سرافراز، دبیر شورای نظارت بر سرافراز شد!

چندی پیش، طی یک تغییر و تحول «محمدحسین صوفی» که پیش از این مدیریت معاونت صدای سیما را در دوران ضرغامی بر عهده داشت، به عنوان دبیر شورای نظارت بر صداوسیما انتخاب شد و جای «رمضان شجاعی کیاسری» را گرفت.این انتصاب از این جهت کم‌سابقه به نظر می‌رسد که معمولاً دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از میان اعضای شش نفره‌ی شورای نظرات که در واقع نمایندگان سه قوه در این شورا هستند، انتخاب می‌شد. چنانکه پیش از این نیز افرادی چون «بیژن نوباوه» و «شجاعی کیاسری» (هر دو به عنوان نمایندگان قوه‌ی مقننه) به عنوان دبیر شورای نظارت فعالیت می‌کردند. اما این بار، «محمدحسین صوفی» بدون اینکه یکی از سه قوه را نمایندگی کند، به این مسئولیت رسیده است.اما عجیب‌تر آن است که «صوفی» که از این پس وظیفه‌ی نظارت بر «سرافراز» را بر عهده خواهد داشت، دهم دی ماه همین امسال، با حکم «محمد سرافراز» به عنوان مشاور وی منصوب شده بود! گفتنی است صوفی پیش از این به مدت ۶ سال معاونت صدای رسانه‌ی ملی را به عهده داشت و در سابقه‌ی اجرایی و رسانه‌ای او، می‌توان به معاونت برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما، رییس مرکز موسیقی سازمان، مدیر کل سیمای استان‌ها، مدیر شبکه‌ی ۲ سیما و مدیریت در دیگر بخش‌های سازمان اشاره کرد.

نگرانی از فرار مغزهای حوزه های علمیه

نماینده ولی فقیه در کاشان خروج طلاب با استعداد از حوزه های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی را فرار مغزها از حوزه های علمیه دانست و گفت: یکی از اشکالاتی ‌که قبلا به آموزرش عالی وارد بود همین فرار مغزها بود که دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل فراهم نبودن فضای هماهنگ به خارج می رفتند و امروز نیز این اتفاق در حوزه های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی در حال انجام است. آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان،بیان کرد: طلاب حوزه های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی قادر به ادامه تحصیل نبوده و از حوزه خارج می شوند و این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که نیازهای داخل کشور به روحانی را نمی توانیم تأمین کنیم، نیازهای خارج از کشور به روحانی که بحث جداگانه ای است.

دعوت از مطهری بر ای کاندیداتوری در شیراز

یک هفته پس از حمله به علی مطهری در شیراز، جمعی از شهروندان این شهر در نامه‌‏ای از این نماینده مجلس درخواست کرده‏‌اند برای انتخابات سال آینده از حوزه انتخابیه شیراز نامزد شود تا بتواند فراتر از مسئولین فعلی این شهر، مدافع حقوق مخدوش‌ شده شهروندان شیرازی باشد. در همین حال خبرنگار روزنامه اعتماد نیز در گزارشی از تاکسی‌ران های فرودگاه شیراز در پاسخ به سئوالی پیرامون این که اگر علی مطهری باز هم به شیراز بیاید، سوارش می کنید؟ با پاسخ راننده های تاکسی مواجه می شود.
بورسیه ها تعیین تکلیف شدند!

سازمان امور دانشجویان در روز ۱۳ اسفند سال جاری طی نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور تأکید کرد که « با توجه به درخواست‌های تجدیدنظر و بررسی آن در کمیته مربوطه و مصوبه شورای مرکزی بورس مورخ ۹۳/۱۱/۸، ثبت‌نام از این دانشجویان برای نیم‌فصل تحصیلی سال آینده و بعد از آن بلامانع بوده و در خصوص اخذ شهریه تحصیلی در صورت عدم وصول ابلاغ جدید از طرف این اداره کل تا پایان سال جاری، دانشجو موظف است برای آن قسمت از هزینه تحصیلی که توسط وزارت پرداخت گردیده جهت تسویه حساب به این اداره کل مراجعه کنند.

ادعای نادران در مورد دو رانت در دولت روحانی

الیاس نادران در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات رانت اخیر دو شرکت دولتی پرداخت.این رانت مربوط به صندوق توسعه ملی بود که به وزارت جهاد کشاورزی داده بودند که مورد اعتراض ما قرار گرفت و در این رابطه نامه‌ای به آقای روحانی نوشتیم.عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در آن نامه گفتیم که در رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به یک فرد در بخش خصوصی رانت داده شد و در این مرحله خلاف دیگری صورت گرفت که رانت به دو شرکت دولتی داده شده است. ایجاد کردن رانت برای شرکت‌های مختلف خلاف است.صورت جلسه مربوط به ۱۲ بهمن است که در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده است و در آنجا به یک شیوه نامه‌ای اشاره شده که می‌گوید قرار بود ارزهای مربوط به مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بدهند.وزارت جهاد و کشاورزی با فروش آن ارزها، ریال مربوط به طرح‌های مهار آب‌های مرزی را تامین کند اما وزارت جهاد کشاورزی کار را به امر واردات خوراک دام، علوفه و کنجاله سپرده است. شرکت وابسته به جهاد کشاورزی قرار شده از این ارزها استفاده کنند که یکی شرکت فرآورده‌های دامی جاهد وابسته به جهاد استقلال و یکی شرکت جهاد تحقیقات آب و انرژی وابسته به موسسه تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی است.عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این دو شرکت دولتی هستند و در ماموریت آن‌ها واردات کالاهای ذکر شده نبوده است ضمن آن که این اقدام یک کار انحصاری است.در بازار واردات، وارد کننده‌های غیردولتی حضور دارند و امکان استفاده از این ارزها را داشتند که آن‌ها را محروم کرده‌اند و به این دو شرکت دولتی واگذار شده است. متاسفانه نه آقای روحانی و نه معاون اول رئیس‌جمهور پاسخی به نامه نمایندگان در رابطه با رانت این دو شرکت نداده‌اند.

 بانک‌ها مالک نصف دارایی شرکت‌های اصلی

همین یک ماه پیش بود که نتایج رتبه‌بندی سالانه شرکت‌های برتر کشور اعلام شد. در بین ۵۰۰ شرکتی که در این فهرست جزو بهترین‌ها لیست شده‌اند، همه ۲۲ بانک فعال کشور حضور دارند. کارنامه بانک‌های کشور وقتی جالب‌تر می‌شود که در بین ۱۰ شرکت پرفروش این فهرست ۵۰۰ تایی، هلدینگ‌های سه بانک مطرح حضور دارند. این درحالی است که بانک مرکزی و دولت در سال جاری فشار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به بانک‌ها آورده‌اند تا دارایی‌ها و ملک و املاک خود را بفروشند.

ا نکته جالب توجه در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر کشور، این است که هشت شرکت از جمع ۱۰ شرکت برتر با بیشترین دارایی‌ها، هلدینگ بانک‌های مختلف بودند. آنها ۵۴ درصد از کل دارایی‌ شرکت‌های ایرانی را دراختیار دارند. در صدر این فهرست بانک ملت با دارایی ۱۳۹ هزار و ۴۱ میلیارد تومان دارایی ثبت شده قرار دارد. بعد از بانک ملت، بانک‌های صادرات و تجارت با ۸۶ هزار و ۹۶ میلیارد تومان و ۸۴ هزار و ۷۲ میلیارد تومان در رتبه دوم و سوم قرار دارند. به این ترتیب بانک پارسیان در رتبه چهارم، پاسارگاد در رتبه ششم، مهر اقتصاد در رتبه هفتم، بانک قوامین در رتبه نهم و بانک اقتصاد نوین در رتبه دهم ده شرکت با بیشترین دارایی‌ها در کشورمان قرار دارند.

Share