آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه

مرحبا به هیات ایرانی که زیر بار حرف زور نمی‌رود/آمریکا موضع منطقی تیم مذاکره‌کننده ایرانی را بپذیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه هیئت ایرانی نمی‌تواند برای غربی‌ها خلق فهم کند گفت:‌ مرحبا به هیات ایرانی که مقابل زورگویی ایستاده و زیر بار حرف زور نمی‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه هیئت ایرانی نمی‌تواند برای غربی‌ها خلق فهم کند گفت:‌ مرحبا به هیات ایرانی که مقابل زورگویی ایستاده و زیر بار حرف زور نمی‌رود.

۱۳۹۳۰۸۲۳۰۰۰۱۶۱_PhotoA آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز با اشاره به اذعان جان‌کری وزیر خارجی آمریکا به شکست آمریکا در سوریه گفت: آمریکا شکست می‌خورد اما از شکست‌های خود پند نگرفته و بیدار نمی‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با توصیه به آمریکایی‌ها جهت تفکر در علت شکست خود در سوریه خطاب به مقامات آمریکایی اظهار داشت: شما که تا توانستید از تروریست‌ها حمایت کردید آیا این نباید برای شما عبرت باشد که دیگر حمایت‌های خود را ادامه ندهید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: آیا ایران به شما درس نداد؟ از شاه ایران حمایت کردید اما در نهایت شکست خورد چرا پند نگرفتید؟ جنایات شما در اکثر نقاط این سرزمین فریادهای «مرگ بر آمریکا» بلند کرده است.

وی خطاب به دولتمردان آمریکا ادامه داد: تا کی می‌خواهید با ظلم و خونریزی و تکریم تروریست‌ها به اهدافتان برسید؟ مردم بیدار شده‌اند و دیگر آن مردم دیروز نبوده، زیر بار حرف زور نمی‌روند و در مقابل متجاوز می‌ایستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات میان ایران و ۵+۱ در موضوع هسته‌ای خطاب به طرف غربی، گفت: تا کی باید هیأت ایرانی  بگوید که ما در پی سلاح اتمی نیستیم اما شما بگویید که ما هنوز مطمئن نشده‌ایم؛ چگونه اطمینان می‌یابید؟

وی با تأکید بر اینکه این پاسخ طرف غربی بهانه است، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اینها دشمن اسلامند و مسئله هسته‌ای ایران صرفاً یک بهانه است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تمجید از هیأت مذاکره‌کننده ایرانی که مردانه ایستاده است و زیر بار زور نمی‌رود، گفت: کاش در دنیا عده‌ای آزاده یافت می‌شدند و آمریکا را به محاکمه می‌کشاندند.

وی بار دیگر خطاب به مسئولین آمریکایی تصریح کرد: غلط کردید که این جنایات را مرتکب شدید که منجر به شکست خود شما و ریخته شدن خون‌های فراوان شده است. آمریکا باید جواب همه این خون‌ها را بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شما – آمریکایی‌ها – از تروریست‌ها حمایت می‌کنید و در برابر یک حکومت قانونی در سوریه پیوسته مزاحمت ایجاد می‌کنید؛ شما شکست خورده هستید چرا که خداوند ذلت را برای شما و عزت را برای اسلام مقرر کرده است.

وی با اشاره به H در مذاکرات هسته‌ای خطاب به ۵+۱ گفت: حرف منطقی ایران را بپذیرید چرا که ضرر نخواهید کرد برای اولین بار امتحان کنید.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: طرف غربی می‌گوید ما نمی‌توانیم بفهمیم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست؛ هیئت ایرانی که نمی‌تواند برای شما خلق فهم کند.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله موحدی کرمان در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت صدیقه (س) برای مردان و زنان الگوی صبر و استقامت در راه دین و خداست.

وی از تحمل حضرت زهرا (س) در برابر سختی‌ها سخن گفت و با اشاره به محبت فراوان ایشان به شوهر و فرزندان خود آن را درسی برای خانواده‌ها برشمرد و گفت: ایشان آنقدر به شوهر خود مهربان بود که در دلش را به او نمی‌گفت و اینقدر به فرزندان علاقه دارد که به شوهر وصیت می‌کند پس از من با دختر خواهرم ازدواج کن چرا که فرزندانم به او انس دارند و زمان قابل توجهی را برای آنها صرف کن.

خطیب جمعه تهران کمک به خدمتگزار منزل، احساس مسئولیت و دفاع از ولایت و آگاه نمودن جامعه و ایجاد بصیرت در آن را از دیگر درس‌های زندگی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: حضرت صدیقه (س) آنقدر به ایجاد بصیرت در جامعه همت می‌گمارد که به سراغ خانه‌های مهاجران و انصار رفته تا آنان را از خواب غفلت بیدار کند.

وی با یادآوری بخشش پیراهن نو از سوی حضرت فاطمه (س) در شب زفاف به سائل و بخشیدن افطار به مسکین، یتیم و اسیر و باز کردن روزه با آب به همراه فرزندان خاطرنشان کرد: درس دیگر از زندگی حضرت زهرا (س) مدیریت خانه در شرایطی است که امیرالمؤمنین علی (ع) غالباً در جنگ بود و کارهای خانه به حضرت زهرا (س) واگذار شده بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: حضرت صدیقه (س) از شوهر توقعی نداشت به طوری که زمانی امیرالمؤمنین (ع) وارد منزل شد و مشاهده کرد فرزندان از گرسنگی می‌لرزند اما حضرت زهرا (س) فرمود پدرم به من وصیت کرد که از شوهر خود توقعی نداشته باش مبادا که چیزی در اختیار نداشته باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد رحلت مرحوم حاج سیداحمد خمینی یادگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیان داشت: او به گردن ما حق دارد چرا که با کمال بصیرت بازویی قوی برای امام (ره) بود و دفتر ایشان را که مشکلات فراوان داشت به خوبی اداره کرده و مصاحبه‌های امام (ره) را تنظیم می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم سیداحمد خمینی وفای خود را به رهبر معظم انقلاب نیز نشان داد که در این راه فداکاری کرد و به وظیفه دینی خود در قبال ولی امر کوشا بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با آرزوی موفقیت ارتش و مردم عراق در برابر داعش به پاکسازی تکریت از عناصر کثیف این گروهک اشاره کرد و برای مردم بحرین نیز آرزوی موفقیت کامل کرد.

 آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز به مناسبت پایان سال ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله امسال سال عزت مسلمین و ذلت و نابودی دشمنان اسلام و سال ظهور حضرت حجت (عج) باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حیات طیبه ایران را که طعم بردگی می‌کشید به دست رهبری صالح و بزرگ یعنی امام (ره) نجات داد و برای این کشور حیات به وجود آورد که در آن تقلب احوال، دگرگونی احوال، فداکاری و ایثار وجود دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه گفت: در نتیجه اعطای این حیات به ایران، جوانان داوطلبانه به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به مضامین وصیت‌نامه‌های شهدا خاطرنشان کرد: این وصیت‌نامه‌ها مملو از یک سلسله معارف بلند قرآن است، اینها نتیجه همان حیاتی است که نصیب امت اسلامی شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تقارن نوروز و ایام فاطمیه گفت: فضای نوروز ما باید فاطمی بوده و حزن و اندوه در تجمعات ما بر سرور و شادی غالب باشد و نیز شروع محفل گرم نوروز با نام و سلام بر حضرت صدیقه طاهره (س) همراه شود./فارس

Share