عضو شورای شهر لاهیجان

شورا به فکر سد کسب حلال دستفروشان نیست/انصاف در ذات شهروند لاهیجانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعضو شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه برای کسب روزی حلال ارزش قائل هستیم، تأکید کرد:شورای اسلامی شهر لاهیجان به فکر سد کسب رزق و روزی حلال دستفروشان نیست، اما بر این عقیده هم نیست که معضل سد معبر ساماندهی نشود.

 

tamizبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جواد نجار تمیزکار، سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان به طرح شهرداری مبنی بر ساماندهی دستفروشان منطقه پردسر اشاره و اظهار کرد:با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و بازار و اینکه دستفروشان و کسبه های دوره گر نیز دارای حقوق اجتماعی هستند و به لحاظ معیشتی در وضعیت مطلوبی نیستند، وظیفه ما نمایندگان مردم نسبت به این قشر زحمتکش سنگین تر است .

وی گفت:در نظر گرفتن منفعت عمومی از اهداف ماست و باید طرح ویژه ای اجرا شود تا روند اقتصادی و معیشت این قشر زحمتکش مختل نشود و از طرفی هرج و مرج هم در بازار به وجود نیاید.

نجار تمیزکار با بیان اینکه برای کسب روزی حلال ارزش قائل هستیم، تأکید کرد:شورای اسلامی شهر لاهیجان به فکر سد کسب رزق و روزی حلال دستفروشان نیست، اما بر این عقیده هم نیست که معضل سد معبر ساماندهی نشود.در واقع باید به هر طریق ممکن و با دعوت از بازاریان ساکن برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام گیرد.

سخنگوی شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه نباید اشتباه گذشته را تکرار کرد،افزود:از شهرداری انتظار می رود قبل از اجرای پروژه ها، طرح توجیهی آن را به شورا ارسال نماید،چرا که در گذشته نیز شاهد ساماندهی این منطقه بوده ایم که متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی لازم و هدفمند نبودن آن، نتیجه مطلوب حاصل نشد.

وی ادامه داد:امروز بازار روز شماره ۳ و بازارچه عاقلیه از رونق افتاده اند و باید با دعوت از غرفه داران این دو مجموعه، راهکارهای عملی پیدا نمود؛ متأسفانه بازارچه های یاد شده نیمه تعطیل اند و با درایتی که از شهردار لاهیجان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری سراغ داریم،می توان با هم اندیشی با قشر یاد شده و با ایجاد طرح های جدید به رونق این دو بازار افزود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان خاطرنشان کرد:البته سعه صدر، اخلاق مداری و کسب سود مناسب و انصاف نیز از عمده خواسته های مردم از بازاریان است تا آنان را به سوی بازار کشانده و از هدایت شان به سوی بازار شهرهای همجوار منع نمایند .

عضو شورای شهر لاهیجان عنوان کرد:بازاریان لاهیجانی از قدیم مشهور به انصاف و پاکدستی بوده اند و یادمان نرود که بهترین بازار ابریشم و… در لاهیجان بوده و هم اکنون نیز چنین است.

نجار تمیزکار گفت:امیدواریم این الگو نیز تقویت شود، چراکه اخلاق مداری و انصاف در ذات شهروند لاهیجانی است و بازاریان زحمتکش از همین شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه لاهیجان همواره الگویی برای شهرهای همجوار استان بوده، اضافه کرد:جا دارد تا مسئولین اصناف و اتاق بازرگانی لاهیجان با آموزش های کوتاه مدت و جلسات مختلف به این مقوله بیشتر بپردازند. امیدواریم با طرح های جدید اتاق اصناف شاهد رونق بیشتر بازار لاهیجان باشیم./ایسنا

Share