حجت‌الاسلام مهدوی:هیئت‌های فاطمی از ورود به بازی‌ها جناحی و سیاسی خودداری کنند

تجمع بزرگ فاطمیون در رشت با شعار «او ایستاد پای امام زمان خویش»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدوی از تجمع بزرگ فاطمیون همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد و بیان کرد: تجمع مذکور با شعار محوری «او ایستاد پای امام زمان خویش» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سعید مهدوی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه (س) با سال جدید اظهار کرد: دغدغه‌ای بین ارادتمندان عصمت و طهارت ایجاد شده و باید با نگه‌داشتن حرمت ایام فاطمیه (س) سال جدید را به نام و یاد فاطمی (س) مبارک و پر برکت کرد.

mahdavi_3760وی بر تعظیم شعائر مذهبی ایام فاطمیه (س) تاکید کرد و افزود: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری پاسداشت فاطمیه (س) باید دور از افراط و تفریط و رعایت سنت‌های نیکوی صله رحم، نظافت، طهارت، سیاحت و سفر مورد تاکید دین باشد.

مهدوی تصریح کرد: افراد باید روش معقول فاطمیه (س) را پاس بدارند بنابراین مرامنامه‌ای به این مناسبت تنظیم شده و طبق آن از سوء استفاده جریان شیعه انگلیسی که با استفاده ابزاری از سوگواری فاطمیه (س) به دنبال ایجاد تفرقه، تکفیر و فتنه در جامعه مسلمانان هستند، جلوگیری می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی به مرامنامه هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: هیئت تراز انقلاب اسلامی هیئتی است که تمام فعالیت‌های آن مورد رضایت امام عصر (عج) باشد.

وی ترسیم بایدها و شایسته‌های هیئت عزاداری فاطمه (س) را سخت و دشوار خواند و بیان کرد: هیئت‌های مذهبی در آستانه ایام فاطمیه (س) در کنار هیئت‌های مذهبی در کشور مرامنامه خود را در مسیر ایجاد هیئت تراز انقلاب اسلامی ترسیم کردند.

مهدوی مرام هیئت‌های عزاداری فاطمی (س) را «آن‌چه آن بزرگوار پسندد ما پسندیم و آن‌چه ایشان را ناراحت کند پرهیز می‌کنیم»، عنوان کرد و یادآور شد: هیئت‌های عزاداری تلاش می‌کنند در ایام فاطمیه (س) مرام و سیره فاطمه (س) را در تمام عرصه‌های زندگی به مردم معرفی کنند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان مرام هیئت‌های فاطمی (س) برگزاری مراسم در ایام فاطمیه (س) نخست و دوم دانست و خاطرنشان کرد: هیئت‌های فاطمی (س) عزاداری در غیر از ایام عزای عمومی را به جامعه تحمیل نمی‌کنند.

وی با تاکید بر برگزاری مردمی عزاداری‌ها، اظهار کرد: ایام عزاداری عمومی محدودتر از مراسم هیئت‌ها است و انتظار می‌رود نهادهای عمومی صدا و سیما و مدیران شهری در ایام عزای عمومی همراه مردم حرمت فاطمیه (س) را حفظ کنند.

مهدوی خواستار پرهیز از ایجاد تقابل بین فاطمیه (س) و نوروز شد و افزود: می‌دانیم مردم محب و علاقمند به دردانه رسول خدا و اهل بیت او هستند و در ایام عزای عمومی فاطمیه (س) حرمت این روزها را حفظ می‌کنند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه منافاتی بین فاطمیه (س) و سنت‌های خوب نوروز وجود ندارد، تصریح کرد: مردم دید و بازدیدهای خود در ایام مذکور را مزین به ذکر صلوات و بیان فضایل و سیره حضرت زهرا (س) می‌کنند تا مصداق جلسه‌های احیای امر باشد و رنگ فاطمی (س) به نوروز می‌دهد.

وی از تجمع بزرگ فاطمیون همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد و بیان کرد: تجمع مذکور با شعار محوری «او ایستاد پای امام زمان خویش» برگزار می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در فضاسازی و تبلیغات با نگاه به سیره فاطمی (س) اقدام می کنند، گفت: مفاهیم ایستادگی فاطمی (س)، فرهنگ جهاد و شهادت، ولایتمداری، بیداری اسلامی، حیا و عفاف فاطمی (س) توسط هیئت‌های عزاداری تبیین و ترویج می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان بر پرهیز از ورود به بازی‌ها و دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی توسط هیئت‌های فاطمی (س) تاکید کرد و یادآور شد: ترویج و تبلیغ گفتمان‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب علمدار فاطمی (س) فرزند صالح حضرت زهرا (س)، مورد تأکید است.

/فارس

Share