سرتیپ اسماعیلی در یادواره شهدای خمام:بدانند که آزموده را آزمودن خطاست

به زورگویان التماس نمی‌کنیم/داعشی ها از خانواده‌ی شمر و یزیدهای امروز جامعه هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به موقعیت امروز منطقه اشاره کرد و گفت: امروز یک حیوان درنده و ددمنش به نام داعش را ایجاد کرده اند که از خانواده‌های شمرها و خولی‌ها و حرمله‌ها و یزیدهای امروز جامعه ما هستند.سرشت آنها هان سرشت است و فقط لباسشان عوض شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم یادواره سرداران و ۱۶۵ شهید والامقام خمام از سلحشوران گیلانی به نمایندگی از ملت ایران قدردانی کرد و افزود:از دست اندرکاارن برگزاری این یادواره تشکر می کنم.

IMG_۲۰۱۵۰۳۱۴_۲۰۴۵۲۰وی با تسلیت ایام فاطمیه (س) و بزرگداشت روز شهدا بر شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین ۱۶۵ شهید پر افتخار بخش خمام درود فرستاد و گفت: در پایان جنگ نسبت به جمعیت منطقه خمام از ۱۸۰ نفر یک نفر شهید داده شد اما در کشور این آمار از هر ۲۲۰ نفر یک شهید است.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: درود بر پدران و مادرانی که چنین فرزندانی تربیت کردند و درود بر ۵۰۰ جانباز خمام که به تعبیری شهدای زنده هستند.رهبر معظم انقلاب در سال۸۹ یکی از سیاست‌های کلی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نامیدند و برگزاری یادواره شهدا یکی از عوامل ترویج این فرهنگ است.
وی با بیان اینکه در روایت آمده است هر شهید ۷۰ نفر از اهل بیت خود را شفاعت می‌کند، تصریح کرد: این یادواره‌ها برای این است که ما به شهدا نیاز داریم تا آنها به ما شفاعت ما را کنند نه اینکه شهدا به این یادواره‌ها نیاز داشته باشند.در جنگ ۸ ساله ما از هر نقطه ی کشور شهید داده ایم بنابراین همه ی ما خانواده نسبی و سببی شهدا هستیم.

اسماعیلی نقش هر شهید را با نقش هیچ موجود زنده‌ای قابل مقایسه ندانست و اظهار داشت: هر کس در عالم امکان هنر خود را بگونه ای بروز می‌دهد اما شهید همه وجودش را بروز داد و از تمام هستی خود گذشت و شهید را نمی‌توان با هیچ چیزیی در دنیا مقایسه کرد.

منطق شهید سوختن و روشن کردن برای احیای جامعه است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) منطق شهید را سوختن و روشن کردن برای احیای جامعه خواند و تصریح کرد: شهید برای احیای دین و جامعه به شهادت می‌رسد و در راه خدا شهید می‌شود و تفاوت دارد با کسانی که در راه شیطان و جهالت خودکشی می کنند و کشته می‌شوند و نام شهید را بر خود می گذارند.

سرتیپ اسماعیلی راه شهدا را راه خون و رمز پیروزی آنها را رمز خون دانست و افزود: ما در عاشورا آموختیم که خون بر شمشیر پیروز است .آموختیم که زرق و برق دشمن هیچ اثری ندارد و در دفاع مقدس شهدا نشان دادند که زرق و برق دشمن اثر ندارد و در انقلاب نیز اثبات کردند که چگونه مشت خالی می‌تواند در مقابل گلوله بایستد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما تاوان زیادی برای موقعیت امروز خود داده است، یادآور شد: اینها شعار نیست.ما برای اینکه به جایگاه امروز برسیم.خون داده ایم جانباز اهدا کرده ایم.امروز جوانانی که حتی امام (ره) را ندیدند امروز در یادواره شهدا حضور دارند و پیامبر (ص) فرمود کسی که طلب شهادت کند و نیت شهادت داشته باشد حتی اگر در بستر بیماری بمیرد شهید است.

اسماعیلی اضافه کرد: از منظر رهبر عزیز ما، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست .کاری که امروز شما با برگزاری این یادواره شهدا انجام دادید.
همچنین از منظر مولایمان علی (ع)کسی که بتواند گناهی را انجام دهد و از انجام آن امتناع کند اجرش کمتر از شهادت نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود در جمع مردم خمام و یادواره ی شهدای این بخش به تعدادی از میراث ۸ سال دفاع مقدس و شهدا اشاره کرد و افزود: یکی از این میراث اعتماد به‌نفس و خودباوری است.
هرگز به زورگویان التماس نمی کنیم

IMG_۲۰۱۵۰۳۱۴_۲۰۳۰۵۲وی با بیان اینکه در بحث هسته‌ای و نانو برخی کشورها از ما عقب هستند، خاطرنشان کرد در مذاکرات هسته‌ای سیاست‌های امروز گروه ۱+۵ با فردای آنها یکی نیست اما رهبر و ولی ما لحظه ای از صراط مستقیم دور نشده اند. تماماً زورگویی‌ دارند و سلطه گری می کنند اما این زورگویی‌ها بر جمهوری اسلامی ایران اثری دارد.

سرتیپ اسماعیلی با اشاره به اینکه سینه ما جلوی این زورگویی‌ها سپر است، تصریح کرد:ما هرگز به زورگویان التماس نمی کنیم.خون می دهیم و می دانیم کجای کار قرار داریم. اکنون جمهوری اسلامی ایران خار چشم کشورهای سلطه‌گر تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۸۹ در پدافند هوایی با ۲۵۰ دانشجوی نخبه ارشد و دکترا کار خود را شروع کردیم و امروز ۷۰۰ دانشمند با ما همکاری دارند.زمانی ساخت هواپیمای بدون سرنشین آرزوی ما بود اما امروز دانشمندان جوان ما طرح‌های خود را به منصه ظهور رساندند.امام فرمود «ما می‌توانیم» و امروز ما توانستیم و با تجهیزات خود نفس دشمن را حس می کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) تفکر بسیجی در تمام عرصه‌ها را میراث دیگر شهدا عنوان کرد و یادآور شد: همه ی مردم همانگونه که در انتخابات شرکت می کنند خود را در انقلاب سهیم می‌دانند .همان گونه که در فتنه ۸۸ مقابله کردند،این درست است که نارضایتی ها و مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما مسئولان و دولتمردان نیز در حال برطرف کردن مشکلات هستند.

وی خلق زیبایی‌ها در هشت سال دفاع مقدس و مشارکت و حضور فعالانه بانوان غیور جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگی,سیاسی و اجتماعی را از دیگر میراث‌های شهدا دانست و یادآور شد: امروز کشورهایی ادعای مسلمانی می کنند اما زنان در آنجا حتی حق رانندگی نیز ندارند.

سرتیپ اسماعیلی شناخت دوست از دشمن و ریزش‌ها و رویش‌ها را از دیگر میراث انقلاب و شهدا دانست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ایران بدون روحانیت را جامعه‌ای بر باد رفته دانست و افزود: روحانیت و جمهوری اسلامی ایران از زمانی که امام راحل فرمود سربازان ما در گهواره‌ها هستندآغاز شد و تا امروز جریان دارد و خواهد داشت.
اسماعیلی در ادامه افزود:به این می‌رسیم که سرمایه‌های واقعی ما نفت و گاز و معادن زیرزمینی نیستند بلکه شهدا و جوانان ما سرمایه اصلی کشور هستند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس سرمایه داشتیم اما حتی سیم خاردار به ما نفروختند و ما با کمک سرمایه‌های روی زمین که جوانان ما هستند در مقابل آنها ایستادیم و پیروز شدیم.
داعش از خانواده‌های شمرها و خولی‌ها و حرمله‌ها و یزیدهای امروز جامعه ما هستند

IMG_۲۰۱۵۰۳۱۴_۲۰۴۵۲۴فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به موقعیت امروز منطقه اشاره کرد و گفت: درود بر شرف امام بزرگ بابت نامیدن آمریکا به نام «شیطان بزرگ»زمانی القاعده,زمانی دیگر منافقین و بعدها النصره و سلفی ها را بوجود آوردند و امروز شیطنتش زیادتر شده ‌و اکنون یک حیوان درنده و ددمنش به نام داعش را ایجاد کرده اند که از خانواده‌های شمرها و خولی‌ها و حرمله‌ها و یزیدهای امروز جامعه ما هستند.سرشت آنها هان سرشت است و فقط لباسشان عوض شده است.در هیچ نقطه ای از اسلام چنین سرشتی حیوانی را سراغ ندارید مگر در خاندان بوزینه صفت یزید و حرمله و خولی.

وی با اشاره به اینکه خون ریزی سیاسی امروز توسط عروسک خیمه شب بازی بنام نتانیاهو اجرا می شود اذعان کرد:کسانی که به او اجازه می دهند سخنرانی کند در واقع خیمه شب بازی پرست هستند.امروز در فلسطین عزیز ما ,در زمینی که اینها اشغالشان کرده اند علیه نتانیاهو با زبان خودش شعار می دهند و خواستار برکناری او هستند.
آزموده را آزمودن خطاست
وی تمدید تحریم ها را زورگویی شیطان بزرگ آمریکا دانست و متذکر شد: اگر می توانید هزار سال ایران را تحریم کنند البته اگر موجود باشند و بساط زور آنان برچیده نشودخون ریزی سیاسی توسط انها انجام می شود و خون ریزی میدانی توسط حیوان صفتان داعشی.اما آنها باید بدانند که آزموده را آزمودن خطاست.ما آزمایش خود را پس داده ایم.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز نیروی زمینی و قهرمان ارتش و انتظامی در مرزهای ایران، سپاه، نیروی دریایی و هوایی ایران آمادگی دارند که اگر داعش قصد حمله داشته باشد مادران آنها را از به دنیا آمدنشان پشیمان می‌کنند.
امروز نیروی دریایی مقتدر ارتش در خلیج عدن حضور پیدا می کند و تمام نیروهای مسلح برای دفاع از کشور از آمادگی لازم برخوردارند.

فضای ایران امن ترین فضا در خاورمیانه است
وی از عملیات والفجر ۸ در سال ۶۴ و نابود کردن ۸۰ فروند جنگنده رژیم بعث عراق به عنوان جدی تریم ماموریت پدافند هوایی در دوران جنگ نام برد و افزود:بعد از جنگ تحمیلی و در سال ۸۷ بنا به دستور فرماندهی کل قوا قرارگاه پدافند هوایی تشکیل شده و در ۳۶۰۰ نقطه از کشور مستقر است.
این مسئول در ادامه افزود:قرارگاه پدافند هوایی همانند سایر نیروها از سیستم و آموزش بومی بهره می برد. اگر ما از تجهیزات آنها استفاده کنیم قطعا ضربه پذیر خواهیم بود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برقراری امنیت پرواز ها را از دیگر وظایف پدافند هوایی دانشت و گفت:پرواز ها ۲۴ ساعته رصد می شوند و در تمام نقاط حساس کشور پدافند هوایی بصورت لایه ای مستقر است.
وی از برخورد قاطع با متجاوزان خبر داد و افزود:قبل از موضع داعش و بحران اوکرایی روزانه ۴۰۰ پرواز خارجی بر فراز آسمان کشور انجام می گرفت اما امروزه تعداد پرواز ها ۳ برابر شده است و روزانه ۱۲۰۰ پرواز صورت می گیرد و سازمان جهانی ایکائو رسما اعلام کرده است که فضای ایران امن ترین فضا در خاورمیانه است.

وی در خصوص برخورد قاطع پدافند هوایی با متخلفان اظهار کرد:خلبان هواپیمای ناتو پس از ۷ ساعت روی کاغذ نوشت که من اشتباه کردم و پدافند هوایی ایران در حق من مردانگی کرده است اما آنها باید بدانند که برخورد ما با کذابان قاطعانه است اما با اسرا به ملاطفت رفتار می کنیم.
امیر سرتیپ اسماعیلی اضافه کرد:آنها باید بفهمند که این کشور صاحب دارد و نباید بی اجازه وارد شوند و ما به آنها فهماندیم.
وی به دستگیری ریگی در ساعت یک بامداد اشاره کرد و افزود:او می خواست در سال ۸۸ از ماجرای فتنه سواستفاده کند اما مقتدرانه او را دستگیر کردیم و این ها همه کار خداست.
وی در پایان سخنان خود را با خواندن این دو بیتی به پایان رساند:

امی گیلان دیار شیرمردان غیوره
امی دشمن چشمان همیشه کوره

فرزند میرزاییم ,امی عشق ولایت
جان و دیل امرا ایساییم تا شهادت

Share