از گوشه و کنار سیاست:

امام با موسیقی به مخالفین پاسخ دادند/روش تعیین نامزدهای اصلاح طلبان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، مدیر موسسه اطلاعات می گوید: یکی از چیزهایی که دکتر باستانی، امام (س) را به واسطه آن ستایش می کند، فتوای امام (س) مبنی بر پذیرفتن هنر و موسیقی بود و اگر این نبود، چیزی از هنر باقی نمی ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:

اتهامات کریمی قدوسی علیه مدیران ارشاد

گوشهجواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله با موضوع «بررسی مسائل سیاسی روز » گفته: یکی ازمدیران وزارت ارشاد با حمایت وزارتخانه متبوعش به کشور جمهوری آذربایجان می‌رودتاکتابی را به زبان فارسی بر علیه مقامات جمهوری اسلامی به چاپ برساندو از آنجا این کتاب را به ایران می‌آورد تا در کشور منتشر کندوبعد هم طی مراسمی به این مدیر لوح تقدیر اعطا می‌شود! جالب اینجاست که یکی دیگر از مدیران ارشاد به او نقدی وارد می‌کند ،آقای جنتی حکم عزل مدیر منتقد را صادر می‌کند!

سوال یک نماینده از ثروت عظیم یک وزیر

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تفاوت “الف” با محمد رضا رحیمی گفته: رحیمی ثروت آنچنانی برای خود ندوخته و چیزی ندارد. همین الان هم همسر او در بیمارستان خوابیده است. اما این آقایان ثروتمندند، برج دار و ویلادار هستند. همین آقای نعمت زاده وزیر صنعت یک معلم ساده بود اما الان صاحب هزاران میلیارد تومان صنایع پتروشیمی است. این پول ها از کجا آمده است؟

روش تعیین نامزدهای اصلاح طلبان
اختلافات و تعدد نامزدهای جریان اصلاحات در سراسر کشور موجب شده تا شورای مشورتی جبهه اصلاحات، تدبیر جدیدی را برای رفع این معضل بیاندیشد.

بنا به ادعای پارس، بر اساس پیشنهاد جدید در هر استان شورایی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ نفر تشکیل می شود که این شورای از بین خود ۱۱ تا ۱۵ نفر را به عنوان شورای مرکزی اصلاحات هر استان می پذیرد.

این شورا که شورای مرکزی جبهه اصلاحات در هر استان نام دارد از میان چهار گروه انتخاب می شوند که عبارتند از:

۱- نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار مجلس

۲- مسئولین استانی دولت اصلاحات در استان

۳- احزاب و تشکل‌ها

۴- چهره‌های صاحب نفوذ در استان

همچنین شورای جبهه اصلاحات هر استان، ۳ تا ۵ نفر را به عنوان شورای حکمیت انتخاب می کنند. «شورای حکمیت» بایستی به تایید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مشورتی رییس دولت هشتم در تهران برسد.

ادعای دیدار سردار سلیمانی با مقامات اردنی

پایگاه صهیونیستی دبکا فایل به نقل از منابعی که از آن با نام «اطلاعاتی و نظامی» یاد کرده مدعی شد که فرمانده سپاه قدس ایران هفته گذشته به امان پایتخت اردن سفر کرده بود.این سایت صهیونیستی مدعی شده است که سردار قاسم سلیمانی پنج شنبه ۵ مارس به امان سفر کرده و میهمان ژنرال فیصل الشوبکی رئیس سازمان اطلاعات اردن و از نزدیکان عبدالله دوم پادشاه اردن بوده است. دبکا فایل نوشت: طرفهای ایرانی و اردنی درباره مسائلی نظیر سوریه و عراق و جنگ با داعش گفت‌وگو و مذاکره کرده‌اند.پیش از این نیز برخی منابع منطقه ای و رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده بودند که سردار سلیمانی به مصر سفر کرده و با مقامات مصری دیدار کرده است

دعایی: امام با موسیقی به مخالفین پاسخ دادند!

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، مدیر موسسه اطلاعات می گوید: یکی از چیزهایی که دکتر باستانی، امام (س) را به واسطه آن ستایش می کند، فتوای امام (س) مبنی بر پذیرفتن هنر و موسیقی بود و اگر این نبود، چیزی از هنر باقی نمی ماند و این بهترین خدمت به هنر و موسیقی بود. در همان ایام برنامه ای به نام گل های جاویدان از تلویزیون پخش می شد که موسیقی را با تمام آلات آن نمایش می دادند و امام (س) هم آن را تماشا می کردند. عده ای از متحجرین مخالف پخش آن بودند و می خواستند نظر امام (س) را به خود نزدیک نشان دهند ولی امام (س) دستور دادند که در حسینیه جماران و در حضور ایشان، سرود «ای مجاهد شهید مطهر» را با تمام آلات موسیقی و با گروه کر، به صورت زنده اجرا کنند تا به مخالفین پاسخ دهند. این را لازم هم بود که در پاسخ به لغو کنسرت های آقای قربانی عرض کنم

چرا اکثر روزنامه نگاران ایرانی زن هستند؟

 سایت تحلیلبی «المانیتور» با انتشار گزارشی از رشد روافزون پیوستن زنان به رشته روزنامه نگاری و فعالیت در این حرفه اشاره کرده است. این سایت در گزارشی تحلیلی خود به بررسی علل و دلایل اقبال زنان به رشته روزنامه نگاری در ایران و وضعیت شغلی آنان پرداخته است. المانیتور با اشاره به افزایش تعداد روزنامه نگاران زن ایرانی می نویسد: “طبق ارزیابی ای که در سال ۱۹۹۲ میلادی انجام شده بود در آن سال ایران ۲.۱۴۵ روزنامه نگار داشت که ۲۷۸ نفر آنان (۱۳ درصد) را زنان تشکیل می دادند. از آن زمان تاکنون که بیش از دو دهه می گذرد تعداد روزنامه نگاران زن ایرانی رشد قابل ملاحظه ای داشته است. برخی از روزنامه نگاران در گفت و گو با المانیتور اظهار داشتند که بیش از نیمی از سردبیران و دبیران روزنامه های اصلاح طلب را زنان تشکیل می دهند. یک روزنامه نگار ایرانی می گوید:”فکر می کنم در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد روزنامه نگاران روزنامه های اصلاح طلب را زنان تشکیل می دهند.” سایت «المانیتور» در ادامه می افزاید:”برای مثال، در روزنامه های شرق، اعتماد و قانون و همچنین نشریه “اندیشه پویا” اکثر کارمندان و روزنامه نگاران را زنان تشکیل می دهند. المانیتور در ادامه اشاره می کند عوامل اقفتصادی و اجتماعی علت اصلی اقبال زنان به حرفه روزنامه نگاری بوده اند. این سایت می نویسد:«در ایران روزنامه نگاری شغلی با درآمد پایین و بدون امنیت است. این موضوع عامل مهمی برای مردان نیست. اکثر مردان روزنامه نگار ایرانی پس از ازدواج شغل خود را رها کرده اند. از سوی دیگر زنان در پی کسب جایگاه اجتماعی هستند حتی اگر درآمد کاری شان پایین باشد آنان می توانند از طریق روزنامه نگاری به این هدف دست یابند.»المانیتور در پایان اشاره می کند وضعیت فعالیت روزنامه نگاران زن در خبرگزاری ها و رسانه های اصولگرا این گونه نیست و می نویسد: برای مثال، یک روزنامه زن که در خبرگزاری فارس مشغول به کار است می گوید که تحت فشار مسائل جنسیتی و دیدگاه های غالب در آنجا قرار دارد. او می گوید: «در این جا دستمزد بیشتری پرداخت می شود اما دید جنسیتی در رده های بالا و در میان مردان غالب است.»

قدردانی یک نماینده از لغو کنسرت‌ها

احمد سالک٬ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدام دادستانی تهران در لغو برخی کنسرت‌ها تقدیر کرده و گفته «آن‌ها که به نام موسیقی به دنبال فاسد کردن جوانان هستند، باید بدانند که مردم آن‌ها را به خوبی می‌شناسند.»

Share