امام جمعه انزلی

اقتدار ایران حاصل جانفشانی شهداست/پرهیز از اقدامات ناهنجار در چهارشنبه آخر سال

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: چهارشنبه سوری در ایران باستان به صورت نمادین انجام می شده ولی امروز به شکل ناصحیح و نامطلوب و مانند یک جنگ در آمده و همه از آن آسیب و زیان می بینند .

shamsاختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه شهرستان بندرانزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان انزلی خاطر نشان کرد کرد : ما نباید فراموش کنیم که شهدا چه ارمغانی را برای ما آوردند زیرا هرچه داریم از برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده های آنان است .

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با بیان اینکه از دیگر برکات خون شهدا این است که خداوند برای جهان اسلام باب جهاد را باز کرده است افزود :این فیض بزرگ الهی به واسطه همین مجاهدت ها بوجود آمده و طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز بر ما تکلیف است که در زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا بکوشیم .

وی با اشاره به اهتزاز در آمدن پرچم ایران در کشور های اسلامی تاکید کرد : کشورهای اسلامی همه به دنبال اسلام ناب محمدی (ص) هستند و دشمنان از گسترش اسلام در هراسند؛ همه از برکت خون شهداست.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان امام(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی اذعان داشت: این نهاد از موثرترین ارکان کشور است زیرا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارد و در خدمت به خانواده های معزز شهدا است.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه متذکر شد: بنیاد شهید همان گونه که تاکنون تلاش کرده نیازهای مادی و معنوی خانواده های معظم شهدا را برطرف کند، باید در این مسیر بیشتر بکوشد .

وی که اعتقاد داشت آنان که در توانشان است باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکوشند افزود: باید این مروجان هدف شهدا را تبیین کنند تا نسل های آینده با این فرهنگ اشنا شده و این، فقط وظیفه و کار یک دستگاه نیست .

امام جمعه بندرانزلی در جمع نمازگزاران با اشاره به تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان، از قاسم روحانی فر به خاطر تلاشهایش قدردانی کرد و از عبدالصمد صفرنژاد فرماندار جدید نیز خواست در بهبود امور شهرستان با همراهی و همدلی دیگر مسئولان همت بگمارد.

شمس الدین به سالروز درگذشت حاج سید احمد خمینی اشاره و تصریح کرد: ایشان از افراد خدوم، بصیر و ولایت مداری بود که شخصیت ایشان برای مردم ما خوب شناخته نشده است .

وی همچنین در خصوص انتخابات ریاست مجلس خبرگان یادآور شد: بر خلاف تبلیغات دشمنان، خوشبختانه انتخابات هیات رییسه در کمال صحت، آرامش و محبت بین اعضا برگزار و آراء به صورت شفاف بیان شد.

امام جمعه انزلی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: چهارشنبه سوری در ایران باستان به صورت نمادین انجام می شده ولی امروز به شکل ناصحیح و نامطلوب و مانند یک جنگ در آمده و همه از آن آسیب و زیان می بینند .

شمس الدین با طرح این مساله که کدام عقل سلیم می گوید در چنین موقعیتی میلیاردها ریال را در یک شب آتش بزنیم، افزود: اگر همین پول را در راه خیر و پسندیده ای هزینه کنیم، بهتر است.

وی در خاتمه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برای جلوگیری از اقدامات نابخردانه در چهارشنبه آخر سال، برای همگان سالی خوش همراه با سلامتی و نیکبختی آرزو کرد

Share