ملی پوش گیلانی تیم ملی ایران

کی‌روش تأثیر خود را روی فوتبال ما گذاشته/بخشیدن یا نبخشیدن ویلیامز فرقی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، علیرضا جهانبخش گفت: کی‌روش به خوبی فوتبال ما را شناخته و اگر دغدغه‌ای هم وجود دارد، برای برداشتن قدم‌های مثبت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بازیکن تیم ملی کشورمان گفت: کی‌روش به خوبی فوتبال ما را شناخته و اگر دغدغه‌ای هم وجود دارد، برای برداشتن قدم‌های مثبت است.

13-12-3-994jahanbakhsh_nec1یکی از استعدادهای بزرگ تیم ملی بدون شک علیرضا جهانبخش است که در تیم باشگاهی‌اش در لیگ هلند، می‌درخشد. این بازیکن ۲۱ ساله که در جام ملت‌ها فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکرد و به جز دیدار با امارات در هیچکدام از بازی‌های تیم ملی از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت، می‌گوید که می‌توانسته در جام ملت‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

وی همچنین معتقد است که تیم ملی باید عملکرد خوبش در جام جهانی و جام ملت‌ها را ادامه دهد تا علاوه بر حضور در جام جهانی ۲۰۱۸، حضوری موفق هم داشته باشد.

علیرضا جهانبخش در خصوص بازگشتش به نایمخن با گلی که به ثمر رساند، نتیجه‌ای که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کسب کرد، آینده تیم ملی و کارلوس کی‌روش، حضورش در تیم فوتبال امید و … صحبت کرده است.

* بازی با هلموند شروع خوبی برای تو بود که مدتی به دلیل مسابقات جام ملت‌های آسیا از نایمخن دور بودی. درست است؟

این اولین بازی من در نیم فصل دوم بود که برای نایمخن انجام دادم و خوشحالم که توانستم گلزنی کنم. خودم فکر نمی‌کردم از ابتدا در ترکیب قرار بگیرم اما کادرفنی اعتماد کرد و خدا را شکر بازی خوبی را هم پشت سر گذاشتیم. می‌توانستیم راحت‌تر به پیروزی برسیم اما کمی کارمان سخت شد. بازهم خدا را شکر می‌کنم که توانستیم صدرجدول را حفظ کنیم و اینکه من هم گلزنی کردم بسیار خوب بود.

* چرا در نقل‌وانتقالات تیمت را تغییر ندادی و در نایمخن ماندنی شد؟

نمی‌خواستم از نایمخن جدا شوم. هدفم قهرمانی با نایمخن و صعود دوباره به لیگ برتر است و می‌خواهم به این هدف برسم.

* برای خیلی‌ها سؤال شده که چرا جهانبخش در نایمخن یک ستاره است اما نتوانست در جام ملت‌ها بازی همیشگی‌اش را انجام دهد. می‌توان این موضوع را به کم بازی کردنت ارتباط داد؟

در بازی اول مقابل بحرین که فرصت بازی کم بود و در سمت چپ قرار گرفتم که معمولاً کمتر در این پست بازی می‌کنم. مقابل امارات هم که از ابتدا در بازی بودم، بیشتر کارهای دفاعی انجام دادم و در فاز هجومی عملکردم می‌توانست بهتر باشد. در این بازی با خسرو حیدری در سمت راست بودم که فکر می‌کنم دومین دیداری بود که ما در کنار هم بازی می‌کردیم و هماهنگی‌مان کامل نبود. با این حال خودم هم قبول دارم که می‌توانستم در کارهای هجومی بهتر عمل کنم و پررنگ‌تر باشم. در بازی با عراق هم که وارد زمین شدم، هدف‌مان بیشتر کنترل بازی بود و من هم تمام تلاشم را کردم که مؤثر باشم.

هر بازیکنی حتی بعد از بهترین بازی‌اش هم نباید از خودش راضی باشد چون مطمئناً می‌تواند بهتر باشد. من از این راضی هستم که تیم ملی در جام ملت‌ها به لحاظ تیمی خوب بود و وقتی مردم از بازی ما رضایت داشتند، بازخورد برای ما هم مثبت است. درست است که نتوانستیم مقامی در جام ملت‌ها کسب کنیم اما مردم از عملکرد ما راضی بودند و ای کاش می‌توانستیم آنها را بیشتر خوشحال کنیم.

* تو با این موضوع موافقی که داور بازی این اجازه را به ما نداد که صعود کنیم؟

در بازی با عراق از ابتدا بحث داوری وجود داشت. ما سوار بر بازی بودیم و بعد از گل اول می‌توانستیم فاصله را بیشتر کنیم تا نیمه اول با خیال راحت به رختکن برویم. این اتفاق رخ نداد و داور هم مهرداد پولادی را اخراج کرد و کار ما سخت شد. قاعدتاً ۱۰ نفره شدن در یک بازی آن هم در مرحله یک چهارم نهایی بسیار سخت است و برای اینکه مقابل حریف‌تان کم نیاورید باید انرژی مضاعف داشته باشید. زحمتی که بازیکنان تیم تا لحظه آخر بازی کشیدند قابل ستایش است و فکر می‌کنم رضایت مردم از عملکرد تیم ملی هم به همین دلیل است. اینکه تا لحظه آخر جنگیدیم و پا پس نکشیدیم، باعث شد عملکردمان بیشتر به چشم بیاید. در نهایت هم ضربات پنالتی برنده بازی را تعیین کرده که در این قسمت شانس نداشتیم و به حق‌مان نرسیدیم.

* البته خودت پنالتی را به خوبی گل کردی. فریادی که بعد از گل کردن پنالتی داشتی علت خاصی داشت؟

ضربات پنالتی بسیار مهم بود و لحظه‌ای که می‌خواستم ضربه را بزنم فقط به حساسیت آن فکر می‌کردم. چشم میلیون‌ها ایرانی به ضربات پنالتی بود تا بتوانیم با پیروزی در این مرحله به حق‌مان برسیم. من تمرکزم را حفظ کردم و خدا هم کمک کرد تا پنالتی‌ام تبدیل به گل شود اما متأسفانه پنالتی من جزو ضربات تعیین کننده نبود و در نهایت باختیم و حذف شدیم. فریادی هم که زدم برای روحیه دادن به تیم بود و شکر کردن خدا بابت گل شدن پنالتی‌ام.

* اکنون که کمی از جام ملت‌ها فاصله گرفته‌ایم، بنجامین ویلیامز را به خاطر اشتباهی که در بازی با عراق انجام داد، می‌بخشی؟

بخشیدن یا نبخشیدن که فرقی ندارد، چون تأثیری در روند کار ما نمی‌گذارید. ما به حق‌مان نرسیدیم و این اصل مسئله است. متأسفانه چیزی که واضح و مشخص است اینکه ما در ۲ تورنمنت فوتبالی به خاطر مشکلات داوری ضربه خوردیم و این اشتباهات درصد بالایی هم داشت. هم جام جهانی و هم جام ملت‌ها خواسته یا ناخواسته اشتباهاتی صورت گرفت که باعث شد ما به حق‌مان نرسیم.

* در خرداد سال ۱۳۹۴ مسابقات مقدماتی جام جهانی را خواهیم داشت. خودت به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی چقدر به این مسئله توجه کرده‌ای؟

مهمترین مسئله این است که ما در جام جهانی و در ادامه کار در جام ملت‌ها کیفیت خود را نشان دادیم و اکنون نیز باید این کیفیت را بالاتر ببریم. همه دنیا همدلی و یکدل بودن بازیکنان تیم ملی ایران را دیدند و به نظرم ما باید این شرایط و تیم را حفظ کنیم. دیدید که مردم چقدر از کار تیم ملی رضایت داشتند و خوشحال شدند. با اینکه حذف شدیم و شکست خوردیم اما مردم از کاری که ما انجام داده بودیم خوشحال شدند. اکنون باید تلاش کنیم تا امکاناتی که کادرفنی و کی‌روش می‌خواهد را فراهم کنیم. اردوها و شرایطی فراهم شود که بتوانیم ابتدا به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کنیم و بعد حضوری در این مسابقات موفق داشته باشیم. برای این کار باید از همین امروز شروع به کار کنیم.

* پس تو هم موافق ماندن کی‌روش هستی اما اکنون دغدغه فراهم کردن امکاناتی است که او می‌خواهد.

فکر می‌کنم کی‌روش تأثیر خود را روی فوتبال ما گذاشته است. تیم ملی با این کادرفنی به کار خود ادامه داده و شاید بازیکنان زیادی جابه‌جا شده باشند اما همچنان می‌بینیم که همدلی در تیم وجود دارد. این برای همه ارزشمند است. کی‌روش به خوبی فوتبال ما را شناخته و اگر دغدغه‌ای هم وجود دارد، برای برداشتن قدم‌های مثبت است. اگر امکانات به خوبی فراهم شود، تیم بهتر نتیجه می‌گیرد و تأکید کی‌روش هم روی امکانات است. ما باید برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کارمان را با قدرت شروع کنیم و نگاه اصلی‌مان یک آماده‌سازی بسیار خوب باشد.

* این روزها انتقاد علیه کی‌روش هم زیاد شده است و درگیری بین برخی مربیان با سرمربی تیم ملی به چشم می‌خورد. نظرت در این خصوص چیست؟

من نمی‌توانم در مورد این مسئله اظهار نظر کنم، چون یک بازیکن هستم. درباره انتقادها نیز باید بگویم، انتقاد باعث می‌شود در مسیری خوب قرار بگیریم اما به شرط اینکه انتقاد ضعف‌ها را بپوشاند، نه اینکه تخریب کند. اگر انتقاد، تخریب نباشد همه استقبال می‌کنند اما اگر غیر از این باشد، نه تنها برای خود شخص بلکه برای فوتبال هم مضر است. در فوتبال ایران باید به مسائل ملی به صورت مثبت نگاه کرد و همه کمک کنند تا راهکاری خوب و مناسب را در پیش بگیریم.

* برای کمک به تیم امید شرایطت را مشخص کرده‌ای که به اردوها می‌آیی یا نه؟

قاعدتاً من در هر رده‌ای که بتوانم به کشورم خدمت کنم، باعث افتخارم است. اگر شرایط به گونه‌ای باشد که تیم امید به من نیاز پیدا کند و باشگاه نیز موافق حضورم باشد، با جان و دل در خدمت تیم امید خواهم بود و برایم فرقی ندارد در چه رده‌ای لباس تیم ملی کشورم را به تن می‌کنم.

* با این شرایط فکر می‌کنی این تیم شانس حضور در المپیک را دارد؟

اکنون تیم خوبی دور هم جمع شده است. من با همین تیم در رده جوانان حضور داشتم و معتقدم استعدادهای بزرگی در تیم امید وجود دارد که پشتوانه تیم ملی بزرگسالان است. اگر امکانات خوبی برای تیم امید فراهم شود، می‌توانیم به المپیک ۲۰۱۶ برویم./نود

Share