همایش بصیرت قرآنی در لاهیجان برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برنامه های دهه مبارک فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با برگزاری دومین همایش بصیرت قرانی آغاز شد. در این همایش که با حضور فرماندار شهرستان لاهیجان،فعالان قرآنی و مدیران ادارات و نهادها در سالن همایش شهرداری در روز پنجشنبه ۲ بهمن ماه برگزار شد؛شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برنامه های دهه مبارک فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با برگزاری دومین همایش بصیرت قرانی آغاز شد.
در این همایش که با حضور فرماندار شهرستان لاهیجان،فعالان قرآنی و مدیران ادارات و نهادها در سالن همایش شهرداری در روز پنجشنبه ۲ بهمن ماه برگزار شد؛شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: در طلیعه دهه مبارک فجر خداوند متعال را سپاسگزارم که عنایت فرمود تا با همایش با شکوه بصیرت قرانی برنامه های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز نماییم .
وی افزود : توجه به برنامه های قرآنی یکی از اولویت های این اداره در انجام امور فرهنگی و هنری می باشد و هدف از برگزاری این همایش معرفی عملکرد و برنامه های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان می باشد . وی اضافه کرد : هم اکنون یک موسسه قرانی با مجوز وزارت ارشاد اسلامی ۷ مربی و ۵۰ نفر عضو در لاهیجان مشغول فعالیت هستند و در طول هفته نیز بیش از ۱۵۰ نفر زیر نظر ۷ نفر از مربیان دارای مدارک رسمی در کلاس های قرانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان حضور فعال دارند.
وی با بیان اینکه قرآن سخن پروردگار با بنده اش می باشد و باید به آن توجه ویزه داشت گفت: بصیرت و بینش یکی از آموزه های قرآن می باشد که باید از عمق جان به ان توجه کرد و درسهای فرا گرقته از قران را در زندگی و جامعه جاری ساخت . وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در دومین دهه فجر دولت تدبیر و امید برنامه های متنوعی را برای شادابی و نشاط مردم با فرهنگ تدارک دیده است.
درادامه کاظم کسرایی فرماندار شهرستان لاهیجان طی سخنانی گفت: اهانت به ساحت مقدس و منور نبی اکرم را محکوم می کنیم و این حرکت را نابخردانه تلقی کرده و در مقابل همه این حرکات ضد اسلامی و ضد قرآنی می ایستیم . وی در ادامه افزود:چیزی که باعث می شود در مقابل توطئه ها بایستیم اشاعه و نشر فرهنگ قرآنی است . قران کتابیست با ۱۱۴ سوره که انسان را از خاک به افلاک می رساند انسان اگر در مسیر شیطان باشد اسفل السافلین است و اگر مانوس با قران و خود را به نورالهی نزدیک گرداند جان او به افلاک خواهد رفت و روح خدایی پیدا می کند. وی اضافه کرد: پایه و اساس پیروزی انقلاب ، قران است که بواسطه آن به ما عزت و عظمت بخشید.
درادامه یکی از قاریان برجسته و بین المللی قرانی ،استاد حاج محمودلطفی نیا طی سخنانی افزود : در زمانی که تاریکی و جهالت بشر را فرا گرفته و حاکمیت جهل نیز فراهم است همچون ماهواره و اینترنت باید مقابله کردو با متوسل شدن به قران این کلام آسمانی خود و خانواده خود را بیمه کرد.وی در سخنانش به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفت:قران از فعالیتهای راهبردی نظام ماست. ما باید انرا یک تکلیف بدانیم و به ان بپردازیم همانند خیرین که جهت تامین دارالقرآن قدم برمی دارند.
در ادامه مقاله ای تحت عنوان « اعجاز قرآن درالفاظ از نظر بلاغت » توسط یکی از مربیان قرانی خوانده شد . سخنرانی یکی از بانوان روحانی در مورد آرامش بخشی قرآن از دیدگاه روانشناسی از دیگر بخشهای برنامه بود .
در ادامه «زیبایی» یکی از قاریان و مربیان مطرح قرانی با قرائت قرآن محفل را معنوی تر کرده و در پایان مراسم از کلیه مربیان و فعالین قرانی شهرستان با اهداء لوح سپاس و جوایزی قدردانی شد.

Share