جنجال ضرب‌وشتم کودک گرسنه و بی پناه سوری در ترکیه + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تصویری از یک کودک پناهجوی سوری در ترکیه، طوفانی در این کشور به پا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تصویری از یک کودک پناهجوی سوری در ترکیه، طوفانی در این کشور به پا کرده است.

۵d86334f6bb247e49eb3b4d451d14eb8این کودک که «هلال» نام دارد توسط یکی از مسؤولین شعبه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای «کینگ برگر» مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. چرا که وی تلاش کرده بود باقیماندۀ سیب زمینی سرخ کرده یک مشتری را که بر روی میز مانده بود بخورد.

وضعیت رقت آمیز او و تصاویری که از این اتفاق منتشر شده، توجه افکار عمومی را به وضعیت دردناک کودکان مهاجر سوری در ترکیه جلب کرده است.

از زمان آغاز نا‌آرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱، هزاران پناهجوی سوری با عبور از مرز بین دو کشور، وارد ترکیه شده‌اند. به گفته سازمان ملل بیش از ۶ .۱ میلیون مهاجر سوری وارد ترکیه شده‌اند.

گفته می‌شود هشتاد و پنج درصد از پناهجویان سوری وارد مناطق شهری ترکیه شده‌اند که نیمی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

با اینکه ترکیه مرزهای خود را به روی مهاجران باز نگه داشته اما اثرات گسترد ناشی از ورود ناگهانی صد‌ها هزار نفر، تنش اجتماعی ملموسی در این کشور ایجاد کرده است که گهگاه به نقطه انفجار نیز می‌رسند.

با انتشار تصاویر خونین هلال، هزاران نفر به اشکال مختلف به حمایت از وی بر خاستند کردند و مسوول شعبه کینگ برگر که این کودک را مورد ضرب و شتم قرار داده بود به سرعت اخراج شد.

حامیان پناهندگان سوری در ترکیه نیز با حمله به شعبه کینگ برگر بر در و دیوارهای این شعبه رنگ قرمز پاشیدند.

در استانبول تعداد زیادی از بی‌خانمان‌های سوری زندگی می‌کنند و تعدادی برای سیر کردن شکم خود به گدایی می‌پردازند. کودکان روی زمین می‌خوابند. وقتی شما به میدان تقسیم استانبول می‌روید، کودکان سوری را می‌بینید که تنها و یا همراه با خانواده‌های خود گدایی می‌کنند.

طبق دستور العمل‌های فعلی دولت ترکیه، پناهنده‌ها می‌توانند از سیستم درمان و آموزش این کشور استفاده کنند اما تنها نیمی از کودکان سوری از این خدمات بهره می‌برند.

/ابنا

Share