طی روزهای آتی

برای اولین بار کارگاه های یونسکو در گیلان برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در روزهای آتی، شهر رشت میزبان هیات بلند پایه ای از اعضای کمیسیون ملی یونسکو خواهد بود. برای اولین بار در گیلان، یونسکو برگزاری یک همایش و دو کارگاه آموزشی را در استان گیلان در دستور کار خود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در روزهای آتی، شهر رشت میزبان هیات بلند پایه ای از اعضای کمیسیون ملی یونسکو خواهد بود. برای اولین بار در گیلان، یونسکو برگزاری یک همایش و دو کارگاه آموزشی را در استان گیلان در دستور کار خود دارد.
arm5کمیسیون ملی یونسکو در روزهای اول تا سوم اسفند همایش چشم انداز توسعه پایدار و دو کارگاه آموزشی دیگر را در رشت برگزار خواهد کرد.
در نخستین برنامه از این مجموعه روز شنبه ۲ اسفند ماه، همایش چشم انداز توسعه پایدار با سخنرانی استاندار گیلان در محل سالن الغدیر استانداری گیلان آغاز می شود و با سخنرانی دبیرکل و دبیر منطقه ای کمیسیون ملی یونسکو در ایران ، رییس مجمع نمایندگان استان گیلان، رییس شورای اسلامی شهر رشت و جمعی دیگر از مسئولین و مدیران ملی و استانی ادامه پیدا خواهد کرد. در این نشست مهم، رییس منطقه ای یونسکو در ایران ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، و همچنین جمعی از مدیران و روسای ادارات کل و سازمانهای استان گیلان حضور خواهند داشت.
پس از آن نیز در عصر همان روز کارگاه آموزشی با عنوان «توسعه پایدار و سیاستگذاری های ملی از منظر یونسکو» در سالن مخابرات و صبح روز سوم اسفند کارگاه آموزشی «توسعه پایدار، توسعه اجتماعی و توانمندسازی زنان» در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار خواهد شد؛ که در پایان هر کدام از آنها به کلیه شرکت کنندگان گواهینامه دو زبانه شرکت در کارگاهها با امضای دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران اعطا خواهد شد.
برپایی نمایشگاه عکس دریای دوستی با نمایش اشتراکات میراث معنوی اقوام ملل در گستره جغرافیایی کاسپین با ۱۰۲ اثر از ۶۸ عکاس در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیا در صبح روز یکشنبه ۳ اسفند ساعت ۱۰ صبح از دیگر برنامه ها می باشد.
گفتنی ست این برنامه ها توسط دفتر همکاریهای کمیسیون ملی یونسکو –ایران – شهرداری رشت و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت و با همکاری استانداری گیلان، شورای اسلامی شهر رشت، مجمع متخصصین ایران مرکز آموزش و پژوهش گیلان، خانه سازمانهای غیردولتی گیلان، پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گیلان، شهرداری لاهیجان انجمن سینمای جوان گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت برگزار می شود.
گفتنی است بر طبق اعلام روابط عمومی ستاد برگزاری این کارگاهها امکان ثبت نام برای عموم علاقمندان از طریق شماره تلفن ۳۳۳۳۳۳۸۹و ۳۳۸۳۴۵۷۹کماکان ادامه دارد.

Share