فرماندار لاهیجان در جمع مدیران این شهرستان عنوان کرد

ضرورت ایجاد منطقه ویژه تجاری‌ اقتصادی لاهیجان/راه‌اندازی دو شهرک صنعتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کسرایی بر ضرورت ایجاد منطقه ویژه تجاری‌ اقتصادی لاهیجان تأکید کرد و یادآور شد: لاهیجان با داشتن ۱۳ کیلومتر ساحل در صورت تحقق راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند در افزایش توسعه اقتصادی این منطقه نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار لاهیجان بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی منطقه ویژه تجاری ‌اقتصادی این شهرستان تاکید کرد.

kasraei_gallery  کاظم کسرایی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان با بیان اینکه زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری و پذیرایی از گردشگران وجود ندارد، اظهار کرد: لاهیجان برای ارتقای رشد و توسعه سرمایه‌گذاری دارای ظرفیت‌های خوبی است.

وی افزود: با توجه به صنایع پراکنده و یک شهرک صنعتی در لاهیجان، درصدد راه‌اندازی دو شهرک در بخش مرکزی و بخش رودبنه این شهرستان هستیم که می‌تواند در توسعه صنعت و تولید کمک کند.

فرماندار لاهیجان با اشاره به وجود ۲۴ هزار هکتار شالیزار و ۵ هزار هکتار باغ‌های چای در این شهرستان گفت: تنها ۳۰ درصد شالیزارهای این منطقه تسطیح شده‌اند و یکپارچه‌سازی شالیزارهای منطقه در ارتقای تولید و مصرف بهینه هزینه مدیریت تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه امسال در خشک‎‌سالی تنها توانستیم ۵۰ درصد برداشت محصول چای داشته باشیم، یادآور شد: در بخش بهزراعی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شده که انتظار می‌رود این مبلغ بتواند دست کشاورزان را در بهزراعی بگیرد.

کسرایی بر ضرورت ایجاد منطقه ویژه تجاری‌ اقتصادی لاهیجان تأکید کرد و یادآور شد: لاهیجان با داشتن ۱۳ کیلومتر ساحل در صورت تحقق راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند در افزایش توسعه اقتصادی این منطقه نقش مؤثری داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در نشست مذکور شفاف‌سازی در حوزه تولید را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: با وجود تسهیلات محدود و شناسایی شرکت‌های فعال در عرصه تولید، از آنها حمایت می‌کنیم.

علی منتظری افزود: لاهیجان پس از رشت دومین شهر مهم اقتصادی گیلان است اما مانند دیگر شهرهای گیلان در بخش صنعت مشکلاتی دارد که بانک‌ها می‌توانند در برطرف شدن آنها به صنعت تولید کمک کنند.

وی به ۴۴۰ مصوبه کارگروه تولید و صنعت در هشت نشست خود اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون بالغ‌بر ۳۰۰ مصوبه در زمینه بانک‌ها بوده که به آنها ارجاع داده شده است.

این مسئول تعداد مصوبات امور مالیاتی را ۱۴۳ مصوبه نام برد و خاطرنشان کرد: مصوبه‌هایی در بخش‌های تأمین اجتماعی، در بخش صنعت و در بخش آب و برق در جلسه‌های کارگروه تولید استان به تصویب رسید که تنها ۲۵ درصد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۳۰ درصد آنها اجرایی شده است.

/فارس

Share