معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت

زندگی مجردی ۱۰ میلیون جوان ایرانی/طلاق؛سرنوشت یک پنجم ازدواج‌ها در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون جوان ایرانی مستعد و دارای شرایط ازدواج هستند اما به صورت مجردی زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون جوان ایرانی مستعد و دارای شرایط ازدواج هستند اما به صورت مجردی زندگی می‌کنند.

ezdevajدکتر محمود گلزاری در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی به وجود معضل طلاق در جامعه نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه در ایران از هر پنج ازدواج و در قم از هر چهار پیوند و در تهران از هر سه ازدواج یکی از آنها به طلاق می‌انجامد و در حال حاضر ۸۰ درصد از افراد طلاق گرفته در جامعه زیر ۳۰ سال هستند.

وی افزود: با توجه به تغییر هرم سنی جمعیت و اهمیت مساله خانواده و فرزندی برای نظام برنامه ریزی برای فرهنگ سازی، زمینه سازی و تسهیل ازدواج جوانان بخش بزرگی از برنامه معاونت وزارد ورزش و جوانان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: نگاهی بر آمار جدایی زوجین نشان می‌دهد مشکل عمده ازدواج جوانان، ناپایداری ازدواج در پنج سال نخست است و نیاز به برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای آشنایی جوانان با این مقوله به ویژه در مراکز آموزشی به شدت احساس می‌شود.

طلاق؛ سرنوشت یک چهارم ازدواج‌ها در قم
محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دیدار با امام جمعه موقت قم با تشریح فعالیت های صورت گرفته در حوزه جوانان گفت: متاسفانه آمار طلاق در شهر قم از میانگین کشوری بالاتر است و از هر چهار ازدواج یکی به طلاق می انجامد.

وی از تلاشهای مستمر و علمی آیت الله امینی در حوزه ازدواج تقدیر کرد و افزود: حضرتعالی سالها که با استقلال رای و نگاه کارشناسی در خصوص معضلات اظهار نظر می کنید و در خصوص ازدواج از صاحبنظرن به نام هستید و من به جوانان توصیه می کنم تالیفات شما را در حوزه ازدواج مطالعه کنند.

راه اندازی مجمع ملی خیرین ازدواج
معاون وزیر ورزش و جوانان در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی نیز گفت: در حال حاضر ۲۵ میلیون جوان در کشور ما وجود دارند که این قشر با آسیب‌ها و چالش‌های قابل توجهی مواجهند که عمده این چالش‌ها را اشتغال، مشارکت‌های اجتماعی، ازدواج، خانواده و آسیب‌های اجتماعی تشکیل می‌دهند.

گلزاری بیان داشت: در موضوع ازدواج، توازن بین حق و مسئولیت بین زوجین باید ایجاد شود و‌ همان طور که هر یک از زوجین به دنبال حقوق جدیدی است باید مسئولیت‌های جدیدی نیز بپذیرد و این نیز ناشی از تغییراتی است که در فرهنگ ازدواج اعمال شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مجمع ملی خیرین و استفاده از ظرفیت های مردمی برای کاهش مشکلات جوانان گفت: مجمع ملی خیرین ازدواج در قالب سازمان‌های غیر دولتی در نقاط مختلف کشور از جمله قم ایجاد شده و نظر ما بر این است که این سمن‌ها باید به سوی هم افزایی حرکت کنند و در زمینه مسکن جوانان هم فعال شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: موضوع فرزندآوری نیز یکی از مشکلات مهم آینده کشور است و در حال حاضر عده زیادی از جوانانی که ازدواج کرده‌اند ترجیح می‌دهند فرزندی نداشته باشند یا به یک فرزند اکتفا می‌کنند و این نوع نگرش دلایل و زمینه‌هایی دارد که باید مورد بررسی کار‌شناسی قرار گیرد.

گلزاری در پایان گفت: بسیار خرسندی که در شب میلاد رسول اکرم ( ص ) و امام جعفر صادق( ع ) خدمت مراجع و علما قم رسیدیم تا از رهنمودهایی آنان برای پیشبرد اهداف جوانان استفاده کنیم.
/ایسنا

Share