در جلسه انتظامی گیلان عنوان شد

حکم دورگردانی عربده‌کش در رشت/دستگیری نماینده قلابی دفتر یکی از نمایندگان مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان گفت:زن مذکور با حیله و نیرنگ خود را استاد دانشگاه معتبر دولتی و غیر دولتی و دارای مدرک دکترای رشته تحصیلی نرم‌افزار و همچنین نماینده ویژه دفتر نمایندگی یکی از نمایندگان مجلس در گیلان در امور بانوان معرفی می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جواد پاک‌شریفی در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی حین اعمال قانون یک دستگاه خودروی سواری پس از استعلام از مدارک هویتی مالک متوجه پرداخت نکردن خلافی خودرو شده و آن را به پارکینگ منتقل کردند.

dastgiriوی جریمه راننده خودروی مذکور را ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب ایجاد امنیت عمومی در جامعه و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود.

پاک‌شریفی با اشاره به ماده هشت تبصره یک قانون جدید رسیدگی به تخلف‌های راهنمایی و رانندگی، بیان کرد: در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام کرده و اگر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مالک نسبت به پرداخت جریمه اقدام یا اعتراض نکند پلیس مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه است.

* دورگردانی عربده‌کش در رشت

فرمانده انتظامی رشت نیز در جلسه مذکور گفت: ماموران انتظامی گزارش مردمی مبنی براینکه فردی ۲۳ ساله با قدرت‌نمایی به وسیله سلاح سرد زمینه سلب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم کرده است، را پیگیری کردند.

رحیم شعبانی افزود: فرد مذکور در حالت مستانه در خیابان فلسطین رشت برای مغازه‌داران و رهگذران عرض اندام می‌کرد و ماموران بلافاصله در صحنه حضور پیدا کردند و فرد مذکور فرار کرد.

وی ادامه داد: پلیس در راستای وظایف ذاتی خود برای ایجاد نظم و امنیت در حوزه استحفاظی با بررسی میدانی توانست مشخصات فرد مذکور را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی کند.

شعبانی با بیان اینکه فرد عربده‌کش در عملیات پلیسی دستگیر شد، تصریح کرد: پلیس از مخفیگاه فرد مذکور تیغه قمه و چاقو کشف و ضبط کرده است.

فرمانده انتظامی رشت تهاجم بی‌رحمانه به مردم را از اقدام‌های فرد عربده‌کش عنوان کرد و یادآور شد: مقام قضایی با تصمیم قاطع در راستای خواسته مردمی حکم دورگردانی فرد مذکور را صادر کرد تا عبرتی برای افراد ناهنجار باشد.

وی دورگردانی فرد عربده‌کش را با اطلاع‌رسانی از طریق بلندگو و نصب پرده ذکر کرد و یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.دیارمیرزا

* دستگیری پزشک قلابی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در جلسه انتظامی استان اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با دریافت گزارش از کلاهبرداری یک زن، رسیدگی به این موضوع را آغاز کردند.

فرهاد فلاح‌کریمی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با تحقیقات پلیسی فرد مذکور را حین ویزیت در بندر انزلی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: زن مذکور با حیله و نیرنگ خود را استاد دانشگاه معتبر دولتی و غیر دولتی و دارای مدرک دکترای رشته تحصیلی نرم‌افزار و همچنین نماینده ویژه دفتر نمایندگی یکی از نمایندگان مجلس در گیلان در امور بانوان معرفی می‌کرد.

فلاح‌کریمی با بیان اینکه فرد مذکور خود را پزشک معرفی کرده و با جلب اعتماد مردم کلاهبرداری می‌کرد، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده است.

/فارس

Share