مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

برخی قوانین دست و پاگیر اداری، مانع از فعالیت سرمایه گذاران در استان می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رویکرد رییس جمهوری است.رضا علیزاده افزود: قدری حمایت از سوی بخش دولتی در استان، فضای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را مهیا می کند.

اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رویکرد رییس جمهوری است.اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی استرضا علیزاده افزود: قدری حمایت از سوی بخش دولتی در استان، فضای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را مهیا می کند.

وی ادامه داد: انگیزه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گیلان وجود دارد اما متاسفانه برخی قوانین دست و پاگیر اداری، مانع از فعالیت سرمایه گذاران در استان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان ضرورت رفع موانع سرمایه گذاری گفت: به دلیل ظرفیت هایی که در گردشگری وجود دارد، بسیاری از سرمایه گذاران علاقمندانه به این حوزه ورود می کنند اما فرآیند نظام اداری، سرمایه گذاران را دچار سردرگمی و تأخیر در سرمایه گذاری می کند.

وی بر یکپارچگی تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری گردشگری تاکید و بیان کرد: به دلیل فرابخشی بودن صنعت گردشگری ابتکار عمل تمام تصمیمات در این اداره کل وجود ندارد و دستگاه های اجرایی متعددی همچون اداره کل حفاظت محیط زیست، امور اراضی ، آب منطقه ای ، منابع طبیعی و دیگر دستگاه ها در به بار نشستن یک پروژه سرمایه گذار نقش دارند و تأخیر در صدور مجوزها انگیزه را از سرمایه گذاران سلب می کند .

علیزاده گفت: اگرچه طرح پنجره واحد و یا ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری، مسیری مشخص برای هموار سازی روند اداری طرح های سرمایه گذاری بوده اما باید دید این ظرفیت ها چقدر به تسهیل سرمایه گذاری استان کمک کرده است.

وی با اشاره به ملاحظات اقلیمی و جغرافیایی استان گیلان و محدودیت عرصه بیان کرد: درک شرایط طبیعی و اکوسیستم و ملاحظاتی که برای اجرای پروژه های گردشگری وجود دارد، اجتناب ناپذیر است اما تجربیات کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که به توسعه پایدار و متوازن دست یافته اند، به طور حتم می تواند به تسریع سرمایه گذاری استان گیلان کمک کند.

وی ادامه داد: وقتی مقامات ارشد کشوری و استانی بر اجرایی شدن اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی تاکید دارند؛ بنابراین اقتصاد برپایه گردشگری بهترین ظرفیت است و باید دستگاه های اجرایی توجه بیشتری به این موضوع کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد : نیاز به سرمایه گذاری و روند توسعه استان بر این مبنا می بایست به دغدغه مشترک همه مدیران بویژه مدیران تاثیر گذار در این حوزه تبدیل شود./ایرنا

Share