سخنگوی جبهه ایستادگی پاسخ می دهد

آیا محسن رضایی در یک انتخابات دیگر کاندیدا می شود ؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابوالقاسم رئوفیان در مورد احتمال کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات مجلس اعلام نظر کرده است. پیش از پایان سال بنا داریم که این مسئله را اعلام کنیم اما از طرفی هم خیلی عجله نداریم معتقدیم که باید با دقت و آسیب شناسی جدی نسبت به گذشته پا به عرصه رقابت بگذاریم.

rezaei73913963926به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابوالقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی در مورد احتمال کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات مجلس اعلام نظر کرده است.

چندی پیش شما اعلام کردید که آقای محسن رضایی برای انتخابات مجلس برنامه دارد و اجرای این برنامه ها از زمستان آغاز می شود، با توجه به آنکه چند روزی است که وارد فصل پایانی سال شدیم بفرمایید عملیاتی شدن برنامه های انتخاباتی آقای رضایی دقیقا از چه زمانی کلید می خورد؟

زمستان تازه شروع شده است انشاء الله یکی دو ماه آینده تصمیمات اعلام می شود.

آقای رضایی منتظر تصمیمات اصولگرایان هستند؟

این موضوعات قابل بحث است. بالاخره آرایش های سیاسی که داخل کشور در حال شکل گیری است از مولفه های اصلی تصمیم گیری به شمار می آید بنابراین باید دید در آینده صحنه سیاسی کشور به چه شکل می شود.

آقای رضایی که معتقد است آرایش فضای سیاسی کشور تغییر کرده است؟

من هم این مسئله را در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی مطرح کردم که اصلا آرایش عرصه سیاسی کشور تفاوت معنی داری با آنچه که در دوره های گذشته داشتیم پیدا کرده است اما باز هم باید دید که چه پیش می آید. در کل هنوز ما در این باره به تصمیمی نرسیدیم.

مجموعه اطراف آقای رضایی چه سمت و سویی در انتخابات می گیرد، مشی اصولگرایی اتخاذ می کند، اعتدال گرا می شود یا آنکه جریان جدیدی را نمایندگی خواهد کرد؟

به هر حال همان مشی گذشته یعنی پرهیز از هر گونه نگاه افراط گرایانه به مسائل و اتخاذ مشی اعتدال در پیش گرفته خواهد شد که این رویکرد فارغ از نتیجه می تواند قرین به توفیق باشد. اصلا موافق با بداخلاقی های انتخاباتی و تخریب ها نیستیم و قطعا اخلاق مدارانه حرکت می کنیم.

اتخاذ این مشی اعتدال گرایانه از سوی اطرافیان آقای رضایی، گفتمانی همسان با حامیان دولت ایجاد می کند و به نوعی این دو یکدیگر را پوشش می دهد، آیا هدف همین است؟

وجوه تمایزی با اصولگرایان مطرح داریم و قطعا با گفتمان اعتدال دولت روحانی نیز تفاوت هایی داریم که این تفاوت ها در آینده اعلام خواهد شد.

یعنی اطرافیان آقای رضایی در انتخابات مجلس آینده گرایش به اصولگرایان یا حامیان دولت نخواهند داشت و یک سلیقه و گفتمان جدیدی را می خواهند معرفی کنند؟

ما نسبت به بیان تفاوت ها مصمم هستیم اما اینکه این تفاوت ها آنقدر باشد که به هیچ اجماعی نرسیم یا خیلی نباشد و به یک اجماعی نسبی برسیم اینها مسائلی است که در آینده مشخص می شود.

چه زمانی را برای اعلام ورود رسمی به رقابت های انتخاباتی در نظر دارید؟

پیش از پایان سال بنا داریم که این مسئله را اعلام کنیم اما از طرفی هم خیلی عجله نداریم معتقدیم که باید با دقت و آسیب شناسی جدی نسبت به گذشته پا به عرصه رقابت بگذاریم.

آقای محسن رضایی می خواهد از تهران نامزد انتخابات مجلس شود یا از اهواز؟

هیچ کدام از اینها فعلا مطرح نیست. اینکه بخواهد بیاید، اگر خواست بیاید از کجا بیاید؟ همه باید در جلساتی که بعد از مشخص شدن چارچوب بحث می شود آنجا باید به تصویب برسد.
/مثلث

Share