دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور

میرزا کوچک قابل مصادره جریان‌های آلوده و فاسد نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور با بیان اینکه میرزا کوچک شخصیتی متاثر از آموزه‌های دینی و اسلامی است، گفت: میرزا کوچک قابل مصادره جریان‌های آلوده و فاسد نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور با بیان اینکه میرزا کوچک شخصیتی متاثر از آموزه‌های دینی و اسلامی است، گفت: میرزا کوچک قابل مصادره جریان‌های آلوده و فاسد نیست.

zolonoorG_5061 (3)حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور دقایقی پیش در مراسم یادواره میرزا کوچک خان جنگلی و ۱۵۰ شهید روحانی و طلبه گیلان در جوار مزار سردار بزرگ جنبش جنگل مسجد سلیمان‌داراب این شهر اظهار کرد: پس از ۹۳ سال از شهادت میرزا کوچک جنگلی تا به امروز در هر عرصه حساس تاریخ کشور آثار نهضت به ظاهر کوچک وی اما با تاثیرات بزرگ آن در همه جا شناخته شده است.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان مراسم مذکور و تکریم جایگاه شهید میرزا کوچک افزود: در تاریخ اسلام همواره دو رکن اصلی در جامعه اسلامی و دینی مطرح بوده که رکن امامت و امت است.

دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور افزود: هرگاه این دو رکن در کنار یکدیگر قرار داشته آثار و برکات آن غیر قابل برآورد و غیر قابل وزن بوده و هر جا که این دو رکن از هم جدا شدند خسارت آن نیز غیرقابل برآورد بوده است.

وی ادامه داد: هر کجا جامعه اسلامی دچار خسارت و آسیب شد یا مردم امام خود را نشناخته بودند که پشت سرش قرار گیرند و یا امام شناخته شد و قد علم کرد و مردم را از آن جدا کردند که در چنین اتفاقی جامعه متزلزل می‌شود و نمی‌توان کاری انجام داد.

ذوالنور با بیان اینکه امام معصوم محور جامعه اسلامی است، به ۲۵ سال خانه‌نشینی علی(ع) اشاره کرد و گفت: در جهان اسلام شخصیتی مانند علی (ع) وجود ندارد اما اگر علی در چنین جامعه‌ای باشد و مردم پشت سر او قرار نگیرند آن جامعه فلاکت‌زده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وجود امام معصوم (ع) می‌تواند تغییر ایجاد کند، خاطرنشان کرد: علی(ع) ۲۵ سال خانه‌نشینی خود را چنین توصیف می‌کند «مانند کسی بودم که خار در چشمش و استخوان در گلویش گیر کرده باشد».

دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور افزود: وقتی مردم بیعت کردند علی (ع) قد علم کرد و زمینه بروز و ظهور را فراهم می‌کند و مردم شرط اجرای ولایت هستند و در طول تاریخ پس از ائمه (ع) و در دوران غیبت روحانیت محور وحدت و جوامع اسلامی بوده‌اند و دست‌های آلوده همواره سعی کرده‌اند این محوریت را ناکارآمد کنند.

وی با اشاره به انقلاب مشروطه افزود: وقتی میرزا کوچک در جرگه مشروطه‌خواهان قرار می‌گیرد سعی می‌کنند با انحراف افکار عمومی ترور شخصیتی کنند.

ذوالنور با تصریح بر اینکه امروز میرزا کوچک خان مورد مصادره جریان‌های آلوده و فاسد قرار می‌گیرد، افزود: سعی می‌کنند میرزا را به عنوان یک چهره‌ ملی‌گرا و نه یک چهره دین‌محور برای مردم جلوه کنند.

zolonoorG_5061 (2)وی به بخش‌هایی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره میرزا کوچک اشاره کرد و گفت: ایشان در دینی بودن قیام جنگل و متعهد بودن میرزا کوچک و رعایت مسایل شرعی و باورهای دینی تاکید داشتند.

دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور با اشاره به اینکه میرزا کوچک رسالت خود را جنگیدن با اجنبی می‌دانست، تصریح کرد: اگر به تاریخ ملی‌گرایی در کشور رجوع کنیم امتناع بر بیگانه‌پرستی است.

وی با بیان اینکه ملی‌گرایی از ابتدا با سرسپردگی و تقابل با فرهنگ دینی مردم شکل گرفت، خاطرنشان کرد: محور ملی‌گرایی کشور دکتر مصدق است که امام (ره) فرمود مصدق مصلح نبود و به مصدق گفتند در جلسه سیدضیاء در تحصن جلوی مجلس من و شما سه روز متحصن بودیم و در این مدت حتی یک رکعت نماز نخواندید.

ذوالنور به موضوع کشف حجاب رضاخان اشاره کرد و گفت: زمانی که چادر را بر سر زنان مسلمان آتش زدند مصدق در مزرعه خود اطراف هشتگرد احمدآباد در حال تفریح بود و عده‌ای از روحانیون نزد او رفتند و خواستند کاری کند اما او گفت «هیچ اقدامی لازم نیست و قبل از اینکه رضاخان کشف حجاب کند من و همسرم در اروپا کشف حجاب کرده بودیم».

وی میرزا کوچک را شخصیتی متاثر از آموزه‌های دینی و اسلامی دانست و یادآور شد: میرزا کوچک اتحاد اسلام را در تشکل خود قرار می‌دهد که با جریان ملی‌گرایی سازگاری ندارد.

دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور به نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت در دفاع مقدس در بیش از ۱۰۰ محور نقش‌آفرینی داشتند که برخی از آنها شامل تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی کلان در دفاع مقدس است.

وی پشتیبانی، فرماندهی، تخصص، تبلیغی، رزمی و تبلیغی و… را از دیگر محورهای نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس برشمرد و متذکر شد: بر اساس آمار رسمی بنیاد شهید ۲ هزار و ۷۷۶ شهید روحانی تقدیم انقلاب شدند.

ذوالنور با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای روحانیت در شناسایی تعداد شهدای روحانی و طلبه تاثیرگذار است، افزود: تاکنون ۲۸ استان کشور یادواره شهدای روحانیت را برگزار کردند که طبق آخرین آمار ۴ هزار و ۳۵۰ شهید روحانی شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تهران، کرمانشاه و قم هنوز یادواره شهدای روحانیت را برگزار نکرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود آمار شهدای روحانیت با این استان‌ها بالغ بر ۵ هزار نفر برسد.

دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور وجود روحانیت را موجب بی‌تاثیری تبلیغات دشمنان دانست و یادآور شد: روحانیت با حلال و حرام مردم سر و کار دارد و دشمن هرگز نتوانسته است بین مردم و روحانیت فاصله بیندازد.

وی هدف دشمن را مرجعیت و ولایت عنوان کرد و متذکر شد: مرجعیت مانند فنداسیون یک ساختمان و ولایت ستون آن است و دشمن هرگز نخواهد توانست در این زمینه کاری از پیش ببرد.

/فارس

Share