مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد

صادرات سنگ آهن از بندرگاه انزلی به بندر ترکمن باشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از صادرات سنگ آهن از بندرگاه انزلی به بندر ترکمن باشی کشور ترکمنستان برای نخستین بار خبر داد.سید علی نعیمی اظهار کرد : این امر بدنبال نشست های تخصصی و بازاریابی جهت افزایش صادرات کالا از بندرانزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از صادرات سنگ آهن از بندرگاه انزلی به بندر ترکمن باشی کشور ترکمنس۸۱۴۱۵۰۲۱-۶۱۲۳۱۸۳تان برای نخستین بار خبر داد.

سید علی نعیمی اظهار کرد : این امر بدنبال نشست های تخصصی و بازاریابی جهت افزایش صادرات کالا از بندرانزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که سنگ آهن قبلا از بندر امیرآباد به خارج صادر می شد، افزود : پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار تن امسال از بندرگاه انزلی صادر شود .

وی نزدیکی به معادن سنگ آهن زنجان و مراکز صنعتی و نزدیکی به استان های صنعتی همجوار و پایتخت را متذکر شد و گفت: با توجه به قرارگرفتن بندرگاه انزلی در مسیر کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب ، این مسیر سه برابر از مسیر فعلی کـوتاه و ارزانتر است که این امر، از مزایای صادرات از این بندرگاه می باشد .

نعیمی با اشاره به وجود زیر ساختهای لازم و مناسب در بندرگاه انزلی برای صادرات انواع کالا از جمله مصالح ساختمانی و سنگ آهن خاطرنشان کرد : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان آماده خدمات رسانی در این زمینه به تجار و سرمایه گذاران است .

نعیمی همچنین اضافه کرد : بنادر گیلان با امکانات و زیر ساختهای مناسب آمادگی صادرات انواع محصولات کشاورزی را دارند و صادرات کالا به ویژه محصولات کشاورزی بر اساس نیازهای کشورهای حاشیه خزر مد نظر مقام های استان گیلان به ویژه استاندار است .

وی یاداور شد: در بازدید اخیر استاندار از کشور روسیه و همچنین بندر آستراخان، مقرر شد از طریق استان گیلان محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه خزر صورت بگیرد.

وی متذکر شد: نزدیکی به بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، ترکمن باشی در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق ، مسیر دسترسی زمینی مناسب به استانهای همجوار و برخورداری از معافیت مالیاتی موجب تسهیل امر صادرات از بندرگاه انزلی می شود.

بندرگاه انزلی با ۱۰ پست اسکله ظرفیت اسمی ۱۱ میلیون تن و ظرفیت واقعی تخلیه وبارگیری هفت میلیون تن کالا در سال با بهره مندی از تجهیزات نوین بزرگترین و فعالترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر است ./ایرنا

Share