عضو شورای شهر لاهیجان در اعتراض به روند انتخاب شهردار

در جلسه گزینش و انتخاب شهردار شرکت نکردم چون فرمایشی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فلاح چای با اشاره به عدم حضورش در جلسه انتخاب شهردار گفت : چون تصور می شد شهردار از قبل تعیین شده است و به همین دلیل در هیچ یک از جلسات فرمایشی شورای شهر برای گزینش و انتخاب شهردار حضور پیدا نکردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدرضی فلاح چای عضو سه دوره شورای شهر لاهیجان  یکی از غائبین در جلسه انتخاب شهردار جدید لاهیجان بود.وی که سابقه عضویت در دوره های دوم،سوم و چهارم شورای شهر لاهیجان را در کارنامه دارد به شیوه انتخاب شهردار جدید انتقاد داشته و معتقد است در این انتخاب به کاندیدای بومی بی احترامی شده است.

با بیان اینکه از فرصتی که به حقیرداده شد تا نقطه نظرات خود را پیرامون شهردار و عملکرد شورای شهر داشته باشم تشکر می کنم گفت: انتخاب شهردار با رئیس اداره دو مقوله جدا از هم هستند.

**شهردار بومی روی مردم و منطقه اشرافیت کامل دارد
falah_1489وی با اشاره به اینکه اگر چنانچه یک رئیس اداره دولتی از یک شهرستان به شهرستان دیگر انتقال پیداکند چون با یک شرح وظایف ثابت و بودجه دولتی انجام وظیفه می نماید در شهرستان دیگر مشکلی نخواهد داشت و چنانچه در مدیریت قوی عمل نماید می تواند موفق تر هم باشد افزود:ولی شهرداری را می توان به یک بنگاه اقتصادی تشبیه کرد ،چون درآمدش باید از منابع همان شهر و مردم تامین گردد.

سیدرضی فلاح چای در ادامه با اشاره به اینکه چنان چه شهرداری بومی باشد روی مردم همان شهر اشرافیت بیشتر داشته و می تواند جذب سرمایه نماید و خدمات بیشتری ارائه کند افزود: از طرفی شناسایی کامل بر تمام مناطق جغرافیای شهر و کارمندان محل خدمت خود دارد.

**لاهیجان زادگاه مدیران و چهرهای کشوری است
این عضو شورای شهر لاهیجان در ادامه با بیان اینکه گیلان را در سطح کشور به عنوان یک استان فرهنگی دارای مردمی با سواد و مقتدر در امر مدیریتی می شناسند که لاهیجان در سطح این استان جایگاه خاصی دارد افزود: به عنوان مثال در زمان فعلی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم رشت آیه الله قربانی و جناب نجفی استاندار محبوب و دو تن از معاونین محترمشان با اتفاق عده کثیری از مدیران کل لاهیجانی هستند.

**حوزه مسئولیت قبلی شهردار جدید به اندازه یک بخش کوچک گیلان است
وی با اشاره به رتبه علمی شهرستان در بین کشور با بیان اینکه این شهر با دارا بودن چندین دانشگاه دولتی ،آزاد،غیرانتفایی و دارا بودن نظام مهندسی و پزشکی با اکثریت عضو از مهندسین و دکترای مجرب و متخصص دارای نام و برندی معتبر در کشور است افزود:حال چرا باید برای این شهر،شهرداری انتخاب کنیم که در بخش های قزوین که به اندازه یک بخش کوچک استان گیلان است انجام وظیفه نموده است.

سیدرضی فلاح چای با بیان اینکه آیا این گونه می توان توقعات شهر بزرگ تاریخی و فرهنگی لاهیجان که به شهر نمونه گردشگری مشهور است را برآورده نماید ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداران قبلی توقعات زیادی را برای مردم این شهر بوجود آورده اند.

**شورای شهر یک نباید یک تشکیلات سیاسی تحت تاثیر باشد
وی در ادامه با بیان اینکه نمی دانم دوستان و همکاران عزیز من در شورای شهر با توجه به همه شناخت های مذکور آیا تحت تاثیر جریان های خاص افراد مورد وثوق خود قرار گرفته اند یا شناخت کافی از شهردار منتخب خود داشته اند افزود: چرا که شورای شهر یک تشکیلات سیاسی نیست که تحت تاثیر قرار گرفته و سیاسی عمل کند.

فلاح چای در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه چنانچه شهردار مورد انتخاب نتواند به نیازهای شهر و شهروندان پاسخ مثبت دهد یا در پرداخت حقوق و مزایای کارمندان،کارگران و بدهی های انباشته شده با توجه به پایان سال و فصل زمستان ناتوان باشد چه جوابی می توانیم داشته باشیم گفت: من چون نمی توانستم پاسخ گو باشم با دوستان شورا همراه نبودم چون نه پیروی از شخص و جریانی دارم و نه تحت تاثیر عقل دیگران قرار می گیرم.

وی در ادامه این گفتگو افزود : البته در تصمیمی که به نفع شهر و شهروندان که از موکلین آنان هستم باشد مانند یک سرباز اطاعت می نمایم همچنان که در طول سالیان سال خدمت دولتی و غیره توانستم رضایت مندی نسبی مردم را فراهم سازم.

**شورای دوره چهارم هیچ گونه آمار مثبتی ارائه نکرده است
این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه نمی توان نتیجه ریسک همکارانم در شهر را از قبل پیش بینی کرد و من هم به نوبه خود آرزو دارم که شهردار منتخب بتواند موفق عمل نماید و شهر لاهیجان را به آنجایی که انتظار داریم برساند گفت: ولی اگر نشد چه کسی پاسخگوی عملکرد دوره چهارم شورای شهر خواهد شد.

عضو دوره دوم،سوم و چهارم شورای شهر لاهیجان با اشاره به اینکه در دوره سوم شورای شهر کارنامه درخشان و قابل تحسینی کسب کردیم که رضایتمندی نود درصدی شهروندان را فراهم آوردیم گفت:متاسفانه با گذشت حدود ۱۵ماه از دور چهارم شورای شهر هیچگونه آمار مثبتی نمی توانیم به شهروندان ارائه نمائیم و به همین منظور هم نسبت به استیضاح شهردار قبلی اقدام نمودیم.

**استیضاح رضاکحالی وابسته به عوامل مختلفی بود
وی در ادامه با اشاره به اینکه لازم می دانم از زحمات شبانه روزی جناب کحالی شهردار قبلی در همین جا تشکر و قدردانی کنم افزود:چون اگر تلاش ایشان و همکاران محترمشان در شهرداری نبود نمی توانستیم رضایت مندی قریب به اتفاق شهروندان را کسب نمائیم.

فلاح چای با اشاره به اینکه با پیرایش و تنظیف شهر جایگاهی ویژه در کشور کسب نمودیم افزود : استیضاح شهردار قبلی را هم نمی توان بی دلیل برگردن شورا بیاندازیم . چون دلایلی وجود داشت که این امر انجام گرفت و به هرحال برای ایشان هم آرزوی موفقیت می کنم.

**انتخاب شهردار جدید فرمایشی بود
سیدرضی فلاح چای با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار دنبال فرد و هدف خاصی نبودم و فقط از روی دلسوزی چند نفر از مهندسین و افراد متخصص،کارکشته و توانمند بومی را جهت گزینش معرفی کردم افزود: متاسفانه نه تنها به دلایلی این افراد گزینش نشدند بلکه شورا فرمایشی عمل نموده و شهردار خود را معرفی کردند و کارنامه دوستان و شهروندان بومی معرفی شده را زیر سوال بردند.

وی با اشاره به عدم حضورش در جلسه انتخاب شهردار گفت : چون تصور می شد شهردار از قبل تعیین شده است و به همین دلیل در هیچ یک از جلسات فرمایشی شورای شهر برای گزینش و انتخاب شهردار حضور پیدا نکردم.

**با پوست و گوشت خود از یک رای خود دفاع می کنم
فلاح چای با بیان اینکه یکی از دوستان شورا به صراحت به بنده اعلام داشت که شما یک رای بیشتر نداری گفت : مطمئن باشید با پوست و گوشت خود از یک رای خود و موکلین خودم دفاع خواهم نمود تاضمن رعایت قانون و جلوگیری از حیف و میل اموال عمومی شاید لاهیجان آباد و مردمان سرشار از شوق و شادی داشته باشیم.

/لاهیجان

Share