مسرور در جلسه شورای فرهنگی منطقه آزاد انزلی

تدوین برنامه عملیاتی برای ترویج راستگویی،وفای به عهد و امانتداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامسرور خواستار ارائه طرحهایی در شورای فرهنگی منطقه، به منظور اجرا در سطح منطقه آزاد انزلی شد که بدلیل کمبودها و نبود ظرفیتهای لازم در سطح استان قابلیت عملیاتی شدن را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نخستین جلسه شورای فرهنگی منطقه آزاد انزلی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، امام جمعه شهرستان بندر انزلی و معاونین و مدیران سازمان عضو شورا سازمان برگزار شد بهره گیری از خرد جمعی را هدف اصلی تشکیل این شورا اعلام کرد.

Mr-masror-dar-shorae-farhangi-1393.09.02وی با قدردانی از حضور اعضای شورای فرهنگی در این جلسه مغفول ماندن اهمیت فرهنگ در مباحث اقتصادی مطرح کرد و گفت: علی رغم عنوان مناطق آزاد که تجاری صنعتی است، اقتصاد و فرهنگ به یکدیگر مرتبط بوده و از همدیگر تأثیر می پذیرند و توسعه فعالیتهای فرهنگی در سطح مناطق در برنامه های این سازمانها لحاظ شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی رویکردهای فرهنگی در مناطق آزاد را دو گونه بیان نمود و افزود: بررسی و برطرف نمودن مسائل و اعمال برنامه های فرهنگی از سوی سازمان منطقه آزاد که با عنایت به اختیارات مدیرعامل صورت می گیرد و رویکرد دوم نیز که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در حال اجرا می باشد، تشکیل شورای فرهنگی است، چراکه مسائل فرهنگی را نمی توان با یک ایده و تفکر پیگیری نمود.

مسرور خواستار ارائه طرحهایی در شورای فرهنگی منطقه، به منظور اجرا در سطح منطقه آزاد انزلی شد که بدلیل کمبودها و نبود ظرفیتهای لازم در سطح استان قابلیت عملیاتی شدن را ندارند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تنظیم نظام نام فرهنگی منطقه آزاد انزلی را از اولویتهای کاری این شورا اعلام و اضافه کرد: باید علاوه بر بهره گیری از پتانسیل های مدیریتی، از ظرفیتها و توانمندیهای نخبگان فرهنگی استان گیلان نیز استفاده نمود تا در سایه حضور فکری این افراد از نظرات کارشناسی آنها در راستای تعالی مقوله فرهنگ در منطقه آزاد انزلی و استان گیلان بهره برد.

وی خواستار تنظیم برنامه عملیاتی برای نهادینه کردن سه هنجار اخلاقی راستگویی، وفای به عهد و امانتداری از سوی شورای فرهنگی منطقه آزاد انزلی شد و گفت: توسعه و تعمیق این سه مؤلفه مهم اجتماعی در بدنه مدیریتی، کارشناسی سازمان منطقه آزاد انزلی می تواند الگوی مناسبی برای سایر بخشهای استان و کشور باشد، چرا که مناطق آزاد الگوی ایرانی – اسلامی توسعه کشور تا سال ۱۴۰۴ بوده و با توجه به تعاملات بین المللی در این مناطق باید در تمامی عرصه ها الگو و تصویری مناسب از جمهوری اسلامی ایران باشیم.

Share