زاکانی نماینده مردم تهران

با اعدام سران فتنه،آشوب به پا می شود/ با آمریکا تاکنون ۵ نبرد داشته ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم تهران گفت: افرادی که خواستار محاکمه سران‌فتنه هستند؛ اگر آن‌ها اعدام شوند، این موضوع را پیراهن عثمان و دوباره آشوب برپا می‌کنند که نظام برای جلوگیری از فتنه‌ای دیگر تدبیر می‌کند

زاکانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کنگره شهدای دانشجوی خراسان جنوبی  با بیان اینکه ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: روز حوزه و دانشگاه در پیش است وامید است بتوانیم دانشگاهی پویا و حوزه‌ای توانمند و با عظمت را در کنار هم ببینیم و آرمان‌های انقلاب را یکی پس از دیگری به عینیت برسانیم.

زاکانیزاکانی خاطرنشان‌کرد: ما که هم‌اکنون پنجمین حوزه تقابلی را تحمل می‌کنیم.

وی دهه‌اول انقلاب را جنگ سخت با آمریکا بود عنوان کرد و گفت: در سال ۶۷ آمریکایی‌ها مقاله چاپ کردند و اذعان کردند که در جنگ سخت نمی‌توانیم ایران را شکست دهیم و باید از طریق جنگ نرم وارد شویم و به باورهای ایرانیان بپردازیم که همان زمان رهبرمعظم‌انقلاب‌اسلامی فریاد زدند که تهاجم فرهنگی صورت می‌گیرد ولی بی‌توجهی شد.

نماینده مردم تهران افزود: در اواخر دهه ۷۰ ؛ دشمن به‌شیوه‌ی دعوای بین مسوولان به سراغ ما آمد که به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مسوولان بود اما باز ناکام ماند.
زاکانی یادآورشد: دشمن در سال ۸۸ الگویی را که در هر کشوری تجربه کرده، به نتیجه رسیده و ۱۰ سال روی آن برنامه‌ریزی کرده بود را در ایران پیاده کرد که در همین زمان رهبر‌معظم‌انقلاب‌اسلامی فرمودند برخی‌ها انقلاب را تا لبه پرتگاه بردند.
وی ادامه‌داد: بعد از فتنه مرحله پنجم یعنی تحریم همه جانبه اقتصادی آغاز شد تا پیشرفت انقلاب اسلامی کند شود، مردم نا راضی شوند و از آرمان‌های خود دست‌بردارند.که ایران‌اسلامی در این هماورد نیز پیروز بود.

نماینده مردم تهران بابیان‌اینکه ایران‌اسلامی همیشه پیروز بوده و خواهد بود خاطرنشان‌کرد: این ما هستیم که امتحان پس می‌دهیم.
زاکانی گفت: شهدا به ما نشان دادند که در کربلا چه اتفاقی افتاد و درس ولایت‌مداری را به صورت عملی به ما یاد دادند.

 نگاه علی مطهری سطحی است

وی با اشاره به سخنان علی‌مطهری در دانشگاه صنعتی بیرجند اظهارداشت: چندی قبل یکی از همکاران ما در دانشگاه صنعتی بیرجند صحبت‌هایی داشت که نشان می‌دهد نگاه وی سطحی است.
نماینده مردم تهران یادآورشد: برخی فکر می‌کنند که فتنه یک دعوای شخصی بوده است و برخی دیگر فکر می‌کنند که سطح فتنه بالاتر بود و دعوا برای تصاحب میز و صندلی بود که این‌گونه نیست و قضیه از این عمیق‌تر بود.

زاکانی ادامه‌داد: نظام سلطه تصمیم به ریشه‌کنی انقلاب اسلامی گرفته بود و با بشّاشیت تمام به سراغ عده‌ای رفت و اصرار کرد که همه آن‌ها در این مسیر ماندند.
وی بیان‌داشت: بنده با آقایان موسوی و کروبی در آن زمان صحبت کردم و آقای موسوی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و می‌گفت که اگر من کوتاه بیایم این ۱۳ میلیون رأی از من عبور می‌کنند.

نماینده مردم تهران افزود: آقای کروبی اسرار می‌کرد که جمهوریت و اسلامیت نظام به خطر افتاده و می‌گفت دلیل آن نیز این است که من سال ۸۴ ؛ ۴ و نیم میلیون رأی داشتم ولی الان ۳۵۰ هزار رأی آوردم و جمهوریت نظام به خطر افتاده است.

زاکانی یادآورشد: نزدِ آقای هاشمی رفسنجانی ۲ بار رفتیم؛ دفعه اول ۲۷ خرداد ۸۸ بود و به آقای هاشمی گفتیم که موسوی حرفی برای گفتن نداشت و ما احساس می‌کنیم که اگر برای بار دوم برویم می‎‌توانیم ارتباط برقرار کنیم که آقای هاشمی گفت موسوی حرف‌های خود را به شما نگفته است.

وی خاطرنشان‌کرد: صبح روز شنبه ۲۳ خرداد خاتمی به من زنگ زد و گفت به همراه سید حسن خمینی و موسوی دفتر بنده می‌آیند که آمدند و گفتند تقلب شده و باید انتخابات باطل شود و راه‌های قانونی را هم قبول نداریم که پرسیدیم چطور تقلب شده و هاشمی گفت آقای ری شهری آمده به من گفته‌است که روز ۱۵ خرداد یعنی یک هفته قبل از انتخابات یک نفر از افراد مرتبط با آستانه حضرت عبدالعظم(ع) برای دیدن پدرش به کهک قم رفت و دید پدرش نیست و زمانی که پدرِ وی برگشت، انگشت او جوهری بود که گفت به من ۵۰ هزار تومان پول دادند و گفتند به احمدی‌نژاد رای دادم بده.

نماینده مردم تهران ادامه‌داد: پرسیدیم  آقای هاشمی مگر این‌چنین‌کاری ممکن است که گفت بله. و ما این موضوع را پیگیری کردیم که متوجه‌شریم درست نبوده است.
زاکانی افزود: آقای ری‌شهری نیز گفت من این را سخن نگفتم.

وی بیان‌داشت: کسانی که سابقه‌ای در انقلاب داشتند امروز یک حرف‌هایی می‌زنند که برای انقلاب غیر قابل باور بود اما عده ای باور کردند.
نماینده مردم تهران بابیان‌اینکه درانتخابات سال ۸۸ با تمام افراد صحبت کردیم اما هیچ حرفی نداشتند گفت: در آن جریان، سران فتنه لغزیدند و به سمت دشمن رفتند.
زاکانی افزود: در همان سال عده‌ای طرح آوردند که حدود ۷۰۰ نفر را دستگیر کنند اما رهبرمعظم‌انقلاب‌اسلامی مخالفت کردند.

وی اظهارداشت: در جلسه خصوصی که آخوندی نماینده موسوی حضور داشت، پشت درهای بسته به رهبری گفت که هیچ تقلبی نشده است اما چون خواست آن‌ها عملی نشده بود کوتاه نمی آمدند و به مردم می‌گفتند تقلب شده است.

نماینده مردم تهران بابیان‌اینکه نظام تحمل کرد تا مردم خودشان به پشت صحنه اصلی فتنه دست پیدا کنند و حقبقت را دریابند گفت: در ۹ دی بخش زیادی از آن‌هایی که در خردادماه می‌گفتند رای ما کجاست؛ به کلاهی که برخی از افراد سودجو سر آن‌ها گذاشته بودند، اعتراض کردند.

زاکانی خاطرنشان‌کرد: اگر نیت افراد، قدرت طلبی بود اما مسیر آن‌ها انحلال انقلاب‌اسلامی بود.
وی ادامه‌داد: آقای سیدحسن‌خمینی گفت با آبروی افراد بازی نکنیم؛ اما آیا آبروی افراد قابل قیاس با آبروی نظام اسلامی است؟ این‌افراد، نظام را متهم به تقلب و تجاورز کردند. ما سوژه‌هایی که آقای کروبی درخصوص تجاوز گفته بود را بررسی کردیم و همه آن‌ها دروغ محض بود و او نظام را متهم به تجاوز کرد و حاضر نشد که به مردم بگوید دروغ گفته است.

نماینده مردم تهران تصریح‌کرد: نظام تصمیم گرفت به برخی از افراد محبت کند و آن‌ها را حصر کرد که این تصمیم شورای عالی امنیت ملی است.
زاکانی اظهارداشت: اگر این افراد محاکمه شوند، عده‌ای ازآن‌ها به طور قطع و یقین محارب هستند. آن‌هایی که بیانیه دادند و مردم را به خیابان‌ها کشاندند، محارب‌اند.
وی همان اغماضی که امام علی علیه‌السلام در جنگ جمل کردند و فرمودند به دنبال آن‌هایی که فرار کردند، نروید و همان‌طور که امام علی علیه‌السلام با خوارج رفتار کردند، انقلاب‌اسلامی نیز این‌کار را کرد و امام و رهبری همین مسیر را می روند.

با اعدام سران فتنه، دوباره آشوب به پا می شود

نماینده مردم تهران گفت: افرادی که خواستار محاکمه سران‌فتنه هستند؛ اگر آن‌ها اعدام شوند، این موضوع را پیراهن عثمان و دوباره آشوب برپا می‌کنند که نظام برای جلوگیری از فتنه‌ای دیگر تدبیر می‌کند.
زاکانی بابیان‌اینکه دست انقلاب پر است و اگر محبت می‌کند عده‌ای نباید دست خود را فراتر بگذارند و زیاده خواهی کنند اظهارداشت: بعد از انتخابات وظیفه داریم که به دولت برای حل مشکلات مردم کمک کنیم اما متاسفانه برخی‌ چشم خود را بر واقعیت‌ها می‌بندند.

وی یادآورشد: امروز در کشور ۲ منظق وجود دارد که یکی امام و رهبری را باور دارند و به‌دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستند و دیگری می‌گوید که همین قدر که حق حیات داشته‌باشیم، کافی است و با اندیشه آرمانی امام نمی‌شود کشور را اداره کرد؛ نمی‌شود با آمریکا جنگید و تورم موقعی حل می‌شود که با آمریکا ارتباط داشته‌باشیم. اما این نگاه غلط است و ما ۳۶ سال است که روی پای خود ایستاده‌ایم.

زاکانی ادامه‌داد: اگر مشکلی وجود دارد، از مسوولین است و انقلاب‌اسلامی هیچ مشکلی ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عده‌ای چشم خود را بر قوت‌ها و قدرت‌های کشور می‌بندند اما کشور توانمندی دارند و دولت‌ومجلس که نوکر مردم هستند، موظفند مشکلات مردم را حل کنند.

زاکانی تصریح‌کرد: نزدیک‌ترین حوزه برای استفاده صلح‌آمیز در انرژی هسته‌ای، حوزه پزشکی است.
وی خاطرنشان‌کرد: شهید شهریاری فرمول تبدیل به صفحات سوخت را انجام داد که پس از آن گفت برای مردم انجام دادم.

نماینده مردم تهران یادآورشد: در سال‌های ۵۳ تا ۵۵ ، آمریکایی‌ها در ایران تحقیق کردند که ایران تاسال ۷۵ ، نیاز به ۲۰ هزار مگابایت برق دارد.
زاکانی بابیان‌اینکه سوخت فسیلی ۲۰سال دیگر تمام می‌شود گفت: چرا عده‌ای غیر کارشناسی حرف می‌زنند.
وی تأکیدکرد: امروز که آمریکا نیازمند نفت ما است، به ما زور می‌گوید و اگر روزی ما به او نیازمند شویم، او حتی چراغ منازل ما را هم نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران اظهارامیدواری کرد: حقایق برای مردم بازگو شود تا بدانند ما امروز در اوج قدرت هستیم و مشکلات در داخل کشور است که به‌دست خودمان حل می‌شود.
زاکانی افزود: مردم نمی‌توانند ببینند که برخی افراد در کاخ و برخی در کوخ زندگی می‌کنند و بار انقلاب را هم کوخ‌نشینان به‌دوش می‌کشند.

وی بابیان‌اینکه ۲ منطقِ طلبکار و شهیدساز وجود دارد؛ اظهارامیدواری کرد: منطق شهیدساز نصیب ما شود.
نماینده مردم تهران تصریح‌کرد: انقلاب‌اسلامی روز‌به‌روز رونق بیشتری پیدا می‌کند که ان‌شاالله بتوانیم مسیر شهدا را با افتخار دنبال کنیم.
/عصر ایران

Share