درجلسه هم اندیشی بانوان تاکسیران رشت با شیرزاد عنوان شد

از نبود مکان ثابت برای کار تا عدم همکاری مدیران و مسئولین استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بانوان تاکسیران رشت نشستی هم اندیشی را با حضور فاطمه شیرزاد عضور شورای شهر رشت در صحن علنی شورا برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بانوان تاکسیران رشت نشستی هم اندیشی را با حضور فاطمه شیرزاد عضور345245 شورای شهر رشت در صحن علنی شورا برگزار کردند.

زندگی امروزی برای مردم شرایطی را رقم زده که بیش از پیش نیاز است تا زنان دوشادوش مردان کار کنند تا چرخ زندگی با سهولت بیشتری بچرخد و اندکی از فشار روی شانه های مردان کاسته شود، اگر این آرامش با دستان ظریف اما توانمند بانوان برقرار شود گواهی بر این خواهد بود که زنان علاوه بر نقش مادری و همسری بعنوان نیروی پرتوان و همراه مرد در زندگی باشند.

استفاده از توانایی های زنان حتی در شرایطی که از ظرفیت آنان بعنوان راننده تاکسی استفاده شود می تواند برای اجتماع سودمند باشد و از طرفی آرامش و امنیتی را برای مردم خصوصا انتقال و جابجایی بانوان و کودکان ایجاد نماید. اما مشکلاتی که این زنان در محیط کار خود با آن مواجه هستند و دشواری ها و نبود امکاناتی که با آن دست و پنجه نرم می کنند از جمله مواردی است که باید به آن توجه و راهکاری برای مقابله با آن پیدا شود.

شامگاه دیروز مقرر شده بود که تعدادی از مسئولان تاکسی سرویس های بانوان رشت در اعتراض به مشکلاتی که در شغل خود با آن مواجه اند نشستی با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت با حضور فاطمه شیرزاد عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت داشته باشند که به دلیل عدم حضور مدیرعامل سازمان تاکسیرانی این جلسه لغو و جلسه هم اندیشی بانوان تاکسیران رشت با حضور فاطمه شیرزاد در صحن علنی شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه بانوان تاکسیران مشکلات خود را با نماینده مردم در شورای شهر در میان گذاشتند، بانویی که خود از جنس زن و یک مادر است و درد این قشر زحمتکش را به خوبی احساس می کند، نبود کارت سوخت درد مشترک تمام این زنان تاکسیران بود که گویا طی دو سال اخیر به بانوانی که فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده اند تسهیلاتی در این زمینه تعلق نگرفته است.

یکی از مسئولین آژانس بانوان در رشت با اشاره به مشکلات متعددی که گریبان گیر فعالیت اقتصادی بانوان در این عرصه است، اظهار کرد: متاسفانه از سوی مدیران و مسئولین تسهیلاتی تخصیص داده نمی شود و قوانین دست و پاگیری برای فعالیت آژانس های بانوان تحت پوشش تاکسیرانی وجود دارد.

وی گفت: وجود پارکینگ و پرداخت عوارض به شهرداری و دارایی از جمله مواردی بود که ما نسبت به آن اهتمام داشته و برای دریافت مجوز آن را رعایت کرده ایم اما هستند موسسه های کرایه اتومبیلی در شهر که بدون پارکینگ و بدون پرداخت عوارض به شهرداری و با عدم اجرای قانون در حال فعالیت هستند.

این مسئول آژانس بانوان در رشت، نبود مکان ثابت برای کار را یکی از مشکلات بانوان فعال در این عرصه عنوان کرد و یادآور شد: اگر تسهیلاتی برای ما در نظر گرفته شود خواهیم توانست مکان ثابتی را برای آژانس خود داشته باشیم که این امر تاثیر بسزایی بر درآمد و اعتمادآفرینی مردم نسبت به ما خواهد داشت.

فاطمه شیرزاد، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید مشکلات بانوان در حوزه حمل و نقل پیگیری شود، گفت: باید تدبیری اتخاذ شود تا زمینه حضور بانوان تاکسیران در فرودگاه و ترمینال با شرایط مشخص فراهم شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: بدون شک مسائل و مشکلات مطرح شده در جلسه توسط مسئولان بررسی و پیگیری می شود تا راهکار‌های رفع این مشکلات مورد بررسی قرار ‌گیرد./ایسنا

Share