سام سکوتی

اتحادیه اروپا، آمریکا را تحریم می‌کند!

اتحادیه اروپا، آمریکا را تحریم می‌کند! باراک اوباما در کمپین تبلیغاتی خود، قول بستن زندان های بگرام و گوانتانامو را به مردم آمریکا و جهان داد و امروز پس از گذشت بیش از ۶ سال از تصرف کاخ سفید که همچنان (برعکس نهند نام زنگی کافور) در مورد وجه تسمیه آن صادق است، هیچ اقدام […]

اتحادیه اروپا، آمریکا را تحریم می‌کند!
باراک اوباما در کمپین تبلیغاتی خود، قول بستن زندان های بگرام و گوانتانامو را به مردم آمریکا و جهان داد و امروز پس از گذشت بیش از ۶ سال از تصرف کاخ سفید که همچنان (برعکس نهند نام زنگی کافور) در مورد وجه تسمیه آن صادق است، هیچ اقدام عملی مشاهده نشده است و اقوال ایشان با افعال مستر پرزیدنت فرسنگ ها فاصله دارد.
کنگره‌نشینان و سناتورهای آمریکایی و آقای شهید که بیشتر، شهید راه آرمان‌های سیاست مداران آمریکایی است، با کوچکترین اتفاقی در کشور ما حقوق بشر را در خطر می‌بینند و فریاد وا حقوق بشرشان کنگره کاخ سفید را به لرزه در می‌آورد و در مقابل نادیده گرفته شدن حقوق احصا شده مردم کشورشان در داخل مرزهای خود، لبهایشان مهری از جنس سکوت می‌خورد و چشمانشان بسته می‌شود.
اینکه رعایت حقوق sokotiبشر خوب است کسی در آن شکی ندارد و تا جایی که تعالیم دین اسلام مجاز بداند، مردم کشور ما خود را موظف به رعایت منشور حقوق بشر می‌دانند و لازم است یادآور شوم که بسیاری از بندهای به اصطلاح مترقی بیانیه جهانی حقوق بشر بسیار پیش‌تر از تدوین آن توسط دوستان غربی در ایران و توسط پادشاه ایران زمین و بعد از آن در صدر اسلام حقوق تمامی ادیان و قبایل را به رسمیت شناخته بود و برای پیران و زنان بی‌سرپرست و از کارافتادگان، حقوق مستمر برقرار شده بود. پیش از مطرح شدن پرونده هسته‌ای در مجامع بین المللی، موضوع حقوق بشر مستمسک کنگره آمریکا برای اعمال فشار بر دولت ایران بود و تهیه گزارشی بر علیه ایران و محکوم کردن ایران بر اساس آن گزارش از کارهای همیشگی صحنه‌گردانان غربی بود و از سال ۲۰۰۳ به بعد که منافقین خلق، پرونده هسته‌ای ما را به دنیا معرفی کردند، دست آویز جدیدی به دست آمریکا و هم‌پیمانان آنها افتاد. امروز پس از سالها چانه‌زنی بر سر پرونده‌های حقوق بشری کشورمان در مجامع حقوقی و بین‌المللی و همچنین پرونده هسته‌ای کشورمان با قدرت‌های اروپایی و آسیایی و آمریکایی، موضوع هسته به سوی بسته شدن می‌رود و امید می‌رود تا ۶ ماه آینده تیم مذاکره کننده تمامی بهانه‌ها را از دست طرف مقابل بگیرد و یانکی‌ها را روانه بازار تحریم روسیه و لاو ترکوندن با لاو…روف کند. مهم‌تر از همه بحث های بالا، اتحادیه اروپا مدعی حقوق بشر است که تا بِشر از دست کسی در آزمایشگاهی در ایران به زمین می افتد، صدای وا حقوق بشرشان گوش فلک را کر می‌کند اما در مقابل گزارش رسمی یک مرجع قانونی آمریکا در مورد نقض حقوق بشر، صدایی بر نمی‌آورد و آمریکا را تحریم نمی‌کند.
اگر چه قسمت آخر این یادداشت ظریف، شوخی با آقای ظریف است و در سیر تکاملی مذاکرات رهبری و دولت و مردم بیشترین اعتماد را به تیم آقای ظریف دارند و نگارنده نیز همچنین اما انتظار دارم آقای وزیر در اولین دیدار خودشان با آقای کری حتما به طعنه هم شده ایشان را تهدید به تحریم در صورت ادامه نقض حقوق بشر در آمریکا کنند.

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share