فرماندار تالش

آمادگی سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج برای سرمایه گذاری در تالش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی فتح‌اللهی فرماندار تالش پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان پیگیری بحث فاضلاب تالش را مهم دانست و اظهار کرد: فاضلاب یکی از معضلات اصلی بوده و بهداشت عمومی مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی فتح‌اللهی فرماندار تالش پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان پیگیری بحث فاضلاب تالش را مهم دانست و اظهار کرد: فاضلاب یکی از معضلات اصلی بوده و بهداشت عمومی مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

fath00وی با بیان اینکه مقدمات کار برای اجرای طرح فاضلاب شهرستان تالش انجام شده است، افزود: طرح فاضلاب با اعتبار بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان اجرایی از سال ۹۴ اجرایی می‌شود که اکنون در حال آماده شدن است.

فرماندار تالش با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار به پروژه مذکور هنوز نهایی نشده است، گفت: در صورت تحقق این اعتبار پروژه فاضلاب شهرستان تالش سه تا پنج سال آینده قابلیت بهره‌برداری پیدا می‌کند و حتی تصفیه‌خانه نیز احداث می‌شود و ما را از مسایل زیست‌محیطی راحت می‌کند.

وی بحث بعدی را ساماندهی زباله عنوان کرد و ادامه داد: زباله و فاضلاب دو مشکل عمده تالش بوده که در زمینه زباله با شرکت‌های مختلفی رایزنی و مذاکره حضوری انجام شد و در این بین یکی از شرکت‌ها شرایط ما را پذیرفته است.

فتح‌اللهی با تصریح بر اینکه تمهیدات اولیه، بازدیدهای میدانی، مکاتبه و نامه‌نگاری‌ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: یک تفاهم‌نامه‌ای را تا چند روز دیگر با یکی از شرکت‌های مذکور منعقد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری موضوع سرمایه‌گذاری در تالش افزود: برخی از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و خدمات تالش اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت تحقق این امر صدها جوان در شهرستان مشغول به‌کار می‌شوند.

فرماندار تالش خواستار برطرف شدن معضل آلودگی آب‌های زیرزمینی در این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شهرستان و گیلان آب‌های زیر زمینی ما سطح‌های بسیار بالایی دارند که بهداشت عمومی را با مشکلات خاص مواجه می‌کند.

وی از مسئولان خواست تا برای حل مشکلات شهرستان موانع را برطرف کنند./فارس

Share