تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان خانه ملت قوه قضائیه را مکلف به تشکیل شعب ویژه برای تسریع رسیدگی به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان خانه ملت قوه قضائیه را مکلف به تشکیل شعب ویژه برای تسریع رسیدگی به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر کردند.
majlesنمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ماده ۱۲ این طرح را با ۱۳۹ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر به تصویب رساندند.

براساس ماده ۱۲ این طرح، قوه قضائیه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم موضوع این قانون شعب ویژه ای را اختصاص دهد و نسبت به معاضدت قضائی آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام نماید.

تکلیف مجلس برای برخی سازمان‌ها در خصوص آموزش‌دهی امر به معروف و نهی از منکر

نمایندگان  مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ماده ۱۱ آن را با ۱۵۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر به تصویب رساندند.

براساس ماده ۱۱ این طرح، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری ها و سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی مکلفند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در این خصوص را از طریق آموزش و اطلاع رسانی فراهم کنند./خانه ملت

Share