بدعت ها ادامه دارد

۱۰ جلسه آموزش موسیقی برای ماه محرم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدتی می‌شود که موسیقی جای خود را در مراسم‌ عزاداری باز کرده است. بعضی‌ها موسیقی را یک نوع آسیب برای عزاداری اهل بیت (ع) می‌دانند؛ بعضی‌ها ترانه‌های لس‌آنجلسی را مبنای نوحه‌ها و مراسم عزاداری قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدتی می‌شود که موسیقی جای خود را در مراسم‌ عزاداری باز کرده است. بعضی‌ها موسیقی را یک نوع آسیب برای عزاداری اهل بیت (ع) می‌دانند؛ بعضی‌ها ترانه‌های لس‌آنجلسی را مبنای نوحه‌ها و مراسم عزاداری قرار می‌دهند و از طرفی بعضی آموزشگاه‌های موسیقی هم این روزها عزم خود را برای استفاده از بازار تدریس موسیقی در ایام سوگواری ماه محرم جزم کرده‌اند.

pakize (4 of 14) چندی پیش پخش تراکت در یکی از محله‌های تهران توجه‌مان را جلب کرد. تراکتی که از آموزش موسیقی با ساز فلوت، آن هم به‌مناسبت ایام سوگواری محرم حکایت می‌کرد!

«آموزش فلوت ایرانی در ۱۰ جلسه به‌مناسبت ماه محرم» این جمله ما را بر آن داشت تا با آموزشگاه یادشده تماس بگیریم و بیشتر با روند آموزش موسیقی در ۱۰ جلسه‌ای آشنا شویم.

وقتی با یکی از خانم‌های مسوول تماس تلفنی گرفتیم، این موضوع را تأیید کرد و در توضیحات بیشتر گفت: این کلاس‌ها به‌مدت ۱۰ جلسه و با شهریه‌ی ۳۰۰هزار تومان برگزار می‌شود و مدت هر جلسه یک ساعت خواهد بود. البته در صورتی که ساز نداشته باشید، ۵۰هزار تومان بهای ساز و نرم‌افزار آموزشی است.

او درباره‌ی نحوه‌ی آموزش هم توضیح داد: در این ۱۰ جلسه، ۱۰ آهنگ شاد و ۱۰ آهنگ غمگین آموزش داده خواهد شد که همه‌ی این آهنگ‌ها کاربردی و در مجالس مختلف قابل استفاده هستند. در واقع، هدف ما این است که شما از این ساز به‌عنوان یک حرفه استفاده کنید. جلسه‌ی اول هم رایگان است.

خانم مسوول همچنین افزود: از این آموزش‌ها قطعا می‌شود، در ایام محرم استفاده کرد. البته نت‌خوانی را هم باید یاد بگیرید.

***

مکالمه‌ی ما با خانم مسوول پس از گرفتن آدرس آموزشگاه تمام شد و ما را به این فکر انداخت که بعید نیست در آستانه‌ی ماه محرم، جوانان این هیجان یا دغدغه را داشته باشند که امسال برای برگزاری مراسم عزاداری، با چه ساز یا چه موسیقی جدیدی آشنا شوند.

/ایسنا

Share