طی احکامی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان

نسیم اعتدال به میراث فرهنگی گیلان رسید+اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در مراسم معارفه ی معاونین صنایع دستی و سرمایه گذاری این اداره کل گفت: پس از تغییر فضای موجود در سطح جامعه و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید افرادی که فرصت خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را پیدا میکنند باید پایبند به نگرش و سیاستهای دولت تدبیر و امید باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در مراسم معارفه ی معاونین صنایع دستی و سرمایه گذاری این اداره کل گفت: پس از تغییر فضای موجود در سطح جامعه و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید افرادی که فرصت خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را پیدا می کنند باید پایبند به نگرش و سیاستهای دولت تدبیر و امید باشند.1 (1)

علیزاده در راستای استفاده از نیروهای توانمند و متخصص و دست یافتن  به یک وحدت رویه گفت: در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری باید از کارشناسان تخصصی در حوزه های مربوطه استفاده کرد تا با برنامه ریزی جامع به توسعه ی پایدار دست یابیم.

 وی همچنین با اشاره به تلاشهای انجام شده در حوزه های مختلف اداره کل طی یکسال گذشته گفت:در حوزه صنایع دستی چندین تفاهم نامه با سازمان صنعت معدن و تجارت ،اداره کل رفاه تعاون و امور اجتماعی ،فنی و حرفه ای به امضا رسید که این امر نشان دهنده اهمیت به موضوع صنایع دستی و اشتغالزایی و نیز تاثیر آن بر اقتصاد جامعه دارد.

علیزاده در خصوص لزوم توجه به حوزه میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی باید مانایی و پایایی خودش را حفظ کند چرا که میراث فرهنگی جریان هویت ساز کشور ماست که به تبع آن می توانیم از یک موقعیت برتر در عرصه جهانی برخوردار شویم.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگاه ویژه و تخصصی در این حوزه در راستای حفظ و انتقال میراث فرهنگی کشور اسلامی عزیزمان به نسل آینده حکم فرما شده است.

علیزاده با توجه به اینکه نگاه ویژه ای به سازمانهای مردم نهاد در دولت تدبیر و امید وجود دارد گفت: فعالیت تشکلها باید نظام مند و هدفمند دنبال شود و با تقویت انجمن های میراث فرهنگی می توان گامهای موثری در راستای حفظ آثار فرهنگی برداشت.

این مقام مسوول در میراث فرهنگی گیلان در بخشی از سخنان خود گفت: در انتصابات مهمترین توجه ما معطوف به یک انتخاب صحیح از نیروهای توانمند سازمانی است .آنچه مشخص است به جهت تخصصی بودن حوزه ماموریتی و فعالیت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، مدیران کارآزموده و توانمند می بایست امور را بدست گرفته تا با درک کارشناسی دقیق اهداف و برنامه ها دنبال شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با انتصاب معاونین و مدیران این اداره کل که همه آنان از بدنه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری می باشند،گامی جدی در جهت ارتقای جایگاه این اداره کل و همچنین توسعه بخشی استان گیلان برداشته شود.

در پایان جلسه ضمن تقدیر از زحمات نادر ذاکری ، سلمان شاه محمدی به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی،کیانوش لیاقت ورز به عنوان سرپرست معاونت سرمایه گذاری، مرتضی صلح جو خواه به عنوان رییس حوزه مدیریت، علیرضا سحر خیز به عنوان مشاور مدیر کل در حوزه امور حقوقی، نادر ذاکری به عنوان مشاور مدیر کل در حوزه صنایع دستی ، علیرضا نجف پور مسوول امور ایثارگران ، حسین میرزایی به عنوان مسوول امور شهرستانها و صدیقه سلمانی زاده به عنوان مسوول آموزش این اداره کل منصوب شدند.

Share