مدير عامل موسسه اعتباري كوثر:

کوثر در جلب اعتماد عمومی مردم موفق بوده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در مراسم معارفه و تودیع مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان در رشت گفت:موسسه اعتباری کوثر در جلب اعتماد عمومی مردم موفق بوده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در مراسم معارفه و تودیع مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان در رشت گفت:موسسه اعتباری کوثر در جلب اعتماد عمومی مردم موفق بوده است.

55دکتر عیسی رضایی در جمع کارکنان و مدیران ارشد بانک‌های خصوصی گیلان که به منظور معارفه و تودیع مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان در سالن اجتماعات شرکت مخابرات استان در رشت حضور داشتند ضمن پرداختن به نقش و جایگاه موسسه اعتباری کوثر در شبکه پولی و بانکی کشور و روند رو به رشد این موسسه در طی سه سال و اندی از تاسیس و فعالیت آن به مهمترین چشم‌انداز و هدف این مجموعه در آینده نزدیک اشاره نمود و افزود:
تمام تلاش موسسه اعتباری کوثری بر این است که با توجه به سیاست‌های تدوین شده از زمان تاسیس و فعالیت آن از پنجم دی سال ۸۹ ، بتواند با مجوز بانک مرکزی پرچم بانک خود را بالا ببرد.
مدیر عامل و نایب رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه کوثر به‌عنوان یک کودک نوپا که قریب به سه سال و اندی از تولد آن می‌گذرد توانست در جلب اعتماد عمومی مردم به توفیق بسیار خوبی دست یاب تصریح کرد:
با اخذ مجوز از بانک مرکزی، کوثر به شدت سایر چشم‌انداز‌ها و نقشه راه خود را عملی خواهد کرد و تا سال ۹۴ کوثر جزو پنج بانک خصوصی برتر کشور خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه جذب ۱۲۰ هزار میلیارد تومان جذب منابع از سوی مردم نشان از تلاش شبانه‌روزی مجموعه مدیران و کارکنان در جهت تحقق نقشه راه کوثر بوده است و قرار گرفتن در میان پنج بانک خصوصی برتر کشور برای این مجموعه یک هدف دست یافتنی است ادامه داد:
قطعاً موسسه اعتباری کوثر پس از اخذ مجوز بانک شدن از بانک مرکزی در تکنیک بانک مرکزی در شاخص‌های مختلف می‌تواندبا سایر بانک‌های خصوصی کشور برابر و حتی جلوترباشد اما هدف ما پیشرو و طلایی بودن در پنج بانک برتر خصوصی کشور است.
به گفته این مقام ارشد موسسه اعتباری کوثر تصمیم گیرندگان این مجموعه برای نیل به هدف مذکور تاکنون سریع، چابک و عملیاتی فعالیت‌های خودرا ادامه داده‌اند.
دکتر رضایی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش روی موسسه اعتباری کوثر اشاره نمود و خاطرنشان کرد:کوثر در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت‌ جهادی و نیز در زمینه تاکید معظم‌اله مبنی بر اقتصاد مقاومتی نگاه جدی به تولید داخل و ملی دارد.
وی با بیان این مطلب که این نگاه به تولیدات داخلی با رویکرد تولیدات صادرات‌گرا خواهد بود اضافه کرد:
موسسه اعتباری کوثر ۵ هزار میلیارد ریال برای کارخانجات و شرکت‌های تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش و ادامه فعالیت تولید دارند برای هر واحد تولیدی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
به گفته وی واحدهای تولیدی بزرگتر که از شرایط بهتری برخوردار باشند برای تامین سرمایه در گردش و تامین نقدینگی مورد نیاز از تسهیلات بهتری برخوردار خواهند شد.
وی همچنین ادامه داد: کوثر همچنین طرح‌های بسیار خوبی را در پیش رو دارد از جمله در هفته جاری جشنواره کرامت و طرح تکریم در مجموعه کوثر تدوین و در این طرح اعتبارات پیش‌بینی شده به فرهیختگان و سایر جامعه هدف کوثر ارتقاء خواهد یافت و در این رابطه با توجه به اینکه کوثر همواره به بعد اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه از عملکرد خود اعتقاد دارد از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.
صدور چک بین بانکی و رمزدار ظرف یک ماه آتی در شعب موسسه کوثر
مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر از صدور چک بین بانکی و رمزدار ظرف یک ماه آتی در شعب موسسه کوثر خبر داد و اظهار داشت:این خدمت جهت سهولت فعالیت بانکی مشتریان مجموعه کوثر ظرف یک ماه آتی عملیاتی خواهد شد.
دکتر عیسی رضایی فعالیت ۳۵۰ شعبه و ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی شاغل در این موسسه و جذب ۱۲۰هزار میلیارد ریال از منابع را در توانمندی این مجموعه دانست و یادآور شد.
مجموعه کوثر در بخش تحقق بانکداری الکترونیک دارای چشم‌انداز و اهداف متعددی است و هم‌اکنون عضویت در شبکه شتاب و سپس پس از اخذ مجوز بانک محترم مرکزی با تحقق سایر سرویس‌های یک مجموعه بانکی قطعاً می‌‌تواند خدمات ارزشمندی را به جامعه هدف و مردم ارائه دهد چرا که کوثر در شرایطی در سال ۸۹ پا به عرصه شبکه پولی و بانکی کشور نهاد که بسیاری از موسسات و تعاونی‌های اعتباری یکی پس از دیگری در حال تعطیلی از سوی بانک مرکزی بودند و اعتماد از این گونه موسسات سلب شده بود اما کوثر آنچنانکه نام آن زینت‌بخش فضای کوثر شده و برگرفته از بانوی اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س) است موجب تعالی و رشد سازمانتی در این مجموعه شده است.
وی در ادامه افزایش سرمایه در مجمع و تصویب آن در بانک مرکزی و رسیدن به جذب منابع ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی تا پایان سال ۹۵ را از دیگر برنامه‌های کوثر عنوان کرد و ادامه داد:
ما در مجموعه کوثر در بخش ورود به اقدامات خیرخواهانه و عام‌المنفعه در سال جاری قرار دادی را با سازمان بهزیستی کشور منعقد نمودیم که در این رابطه کوثر برای ساخت یک شیرخوارگاه در هر کجای کشور که به پیشنهاد بهزیستی خواهد بود مبلغ ۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.
وی افزود: ما برای اسپانسر شدن تیم‌های بزرگ هیچ برنامه‌ای نداریم چرا که معتقد هستیم این گون برنامه‌ها در راستای حمایت از تیم‌های حرفه‌ای نتیجه معکوس خواهد داد اما از ورزش‌ عمومی وقهرمانی که با رویکرد‌های عام‌المنفعه همراه باشد ورود و حمایت می‌کنیم.
وی همچنین به غیر بومی بودن فعالیت‌های مالی موسسه اعتباری کوثر اشاره نمود و در این رابطه خاطرنشان کرد:
تمام فعالیت‌های مالی کوثر از لحاظ شرعی و فقهی با مشورت یکی از علما دنبال می‌شود و هر بخشی از فعالیت‌ها که دچار اشکال باشد با توصیه و راهنمایی در مسیر صحیح اسلامی و شرعی قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با توجه به تغییر و تحول مدیریتی در موسسه اعتباری کوثر در گیلان با اشاره به اینکه آقای اکبری از همکاران اولیه و ابتدا مدیر منطقه ۷ یعنی سرپرستی استان‌های گیلان، قزوین و زنجان به مدیریت گیلان توسط ایشان صورت گرفت و در تثبیت، رشد و توسعه موسسه تلاش مضاعفی داشته‌اند خودشان به دلیل مشکلات جسمی تمایل داشتند که ادامه کار به فرد دیگری سپرده شود اما وی با حکم جدید به عنوان مشاور مدیر عامل در گیلان فعالیت خود را ادامه خواهد داد و آقای ارسلانی از مدیران با تجربه بانکی در استان به عنوان سرپرست جدید منصوب می‌شوند.
به گفته این مقام رشد در موسسه اعتباری کوثر استان گیلان دارای فرصت‌های بی نظیر در بخش گردشگری، خدمات، کشاورزی و صنعت است و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این استان در بخش حمل و نقل، فرودگاه، منطقه‌ آزاد و راه آهن در دست ساخت این استان را به یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور تبدیل می‌کند و این مهم موجب می‌شود تا ما از همکاران خود در گیلان انتظارات بیشتری را داشته باشیم.
وی همچنین در پایان این مراسم در سالن اجتماعات موسسه کوثر پاسخگوی سوال خبرنگاران شد و از مدیران قبلی و جدید خود در کوثر گیلان ضمن پرسش از وضعیت عملکرد و اهداف پیش رو از آنان نیز خواست تا پاسخگوی خبرنگاران باشند.
جذب ۵۴ هزار نفر سپرده‌گذار در گیلان
14پیش از این خسرو اکبری مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت سه ساله خود در این موسسه در ابتدا به حمایت و توجه مدیر عامل در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه بزرگ اشاره نمود و گفت: از سال ۸۹ که موسسه اعتباری کوثر فعالیت خود را شروع نمود گیلان به عنوان سرپرستی ۳ استان گیلان، قزوین و زنجان با ۱۸ شعبه به عنوان منطقه ۷ فعالیت خود را ادامه داد. در این رابطه استان‌های قزوین و زنجان هر کدام با داشتن ۴ شعبه و گیلان ۱۰ شعبه و جمعاً با جذب ۱۴۰ هزار نفر سپرده‌گذار که سهم گیلان از این میزان ۵۴ هزار نفر بوده است توانستیم در جهت تحقق اهداف موسسه و جلب اعتماد عمومی مردم قدم‌های ماندگاری برداریم.
اکبری با اشاره به اینکه همواره در طی این سالها روند رشد موسسه صعودی بوده است و موسسه در سال جاری تا این لحظه نسبت به مدت مشابه ۱۷ درصد رشد داشته است ادامه داد:جذب نیروی انسانی تحصیل کرده و مرتبط با شبکه بانکی نیز موجب شد تا در موسسه گیلان ۷۱ نفر که ۶۲ نفر آقا و ۹ نفر خانم هستند جذب شوند و در این رابطه کارکنان موسسه اعتباری کوثر در راستای اهداف و منشور سازمانی تاکنون توانستند روابط خوبی را با جامعه هدف و مردم ایجاد نمایند.
مدیر شعب سابق موسسه اعتباری کوثر همچنین تاکید کرد: کوثر در گیلان در شرایطی کار خود را آغاز نمود که اقبال مردم جهت سپرده‌گذاری در موسسات بسیار کمرنگ بود و حتی برخی موسسات توانایی بازپرداخت سپرده مردم را نداشتند اما هدف نیک موسسه و راهنمایی موثر مدیر عامل محترم و پشتوانه معنوی موجود در موسسه موجب شد تا با مدیریت جهادی به جذب ۵۴ هزار نفر سپرده‌گذار در موسسه دست یابیم که این می‌تواند یک عملکرد با همکاری همکاران در جهت پیشبرد اهداف موسسه باشد.
مشاور عالی مدیر عامل در استان گیلان همچنین تاکید کرد: کوثر به‌عنوان یک مجموعه نوپا امروز در شرایطی توانسته در عرصه پولی و مالی موفق باشد که رقبای آن دارای سابقه ۸۵ و ۹۰ ساله هستند.
اکبری تاکید کرد: افق و آینده بسیار روشنی برای کوثر متصور است و با توجه به اینکه شعار موسسه مبنی بر این است که آینده از آن ماست و قطعاً افق بسیار روشنی در پیش رو دارد.
رشد ۴۰ درصدی جذب منابع با مدیریت جهادی
مدیر جدید موسسه اعتباری کوثر گیلان نیز در این مراسم ضمن سپاس از حسن اعتماد مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر به وی از تحقق اهداف این مجموعه در استان اشاره نمود و گفت:با پشتیبانی همکاران و راهنمایی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره تمام تلاش خود را جهت تحقق رشد ۴۰ درصدی منابع در استان تا پایان سال با مدیریت جهادی دنبال خواهم کرد.
عباس ارسلانی با اشاره به اینکه برای سکان هدایت این مجموعه دارای برنامه و اهداف وچشم‌انداز هستم و اهداف و چشم‌انداز طراحی شده در گیلان همگام با سیاست‌های موسسه در تهران خواهد بود تصریح کرد:
مهمترین شاخص هدف‌گذاری ما جلب رضایت مشتریان و جذب مشتری است چرا که این مشتری است که به موسسه ما هویت می‌بخشد و برای رشد و تعالی سازمانی نگاه به مشتری‌مداری ضروری است.
وی اضافه کرد: ایجاد فعالیت‌های نوین بانکداری و مهیا کردن زمینه خدمات متنوع برای مشتریان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت در راستای عقود اسلامی می‌تواند در جهت پویایی و تعالی این موسسه نقش بسزایی داشته باشد.
ارسلانی یادآور شد: قطعاً این موسسه تاکنون روند رو به رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و از این پس نیز برای رسیدن به مهمترین هدف خود که همان بالا بردن پرچم بانک است می‌تواند خدمات مطلوبی را به جامعه ارائه و در سازندگی کشور نقش مهمی را ایفاء نماید.
در این مراسم که سید مهدی عالی‌نژاد معاون بازاریابی و امور مشتریان موسسه اعتباری کوثر، احمد علی بخشی مشاور عالی مدیر عامل، محمدحسن عباسی‌فر مدیر روابط عمومی موسسه و تعداد دیگر از مدیران ستادی حضور داشتند خسرو اکبری با حکم مدیر عامل بعنوان مشاور وی در گیلان منصوب شد و عباس ارسلانی با حکم مدیر عامل به سمت مدیر شعب استان گیلان منصوب گردید.
این گزارش می‌افزاید: در حکم جدید مدیر شعب گیلان از سوی مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر که به امضای دکتر عیسی رضایی رسیده است آمده است؛
۱ – پایبندی به ار‌زش‌های اسلامی ۲ – اجرای دقیق روش‌ها و برنامه‌های مرتبط با سیاست تکریم ارباب رجوع،‌ اصل مشتری‌مداری و روحیه خدمتگزاری۳ – تلاش برای رشد و بهینه‌سازی منابع و سپرده‌های بانکی با توجه به سیاست‌های ابلاغی موسسه ۴ – شناسایی مناسب بازارهای هدف
۵ – فراهم نمودن زمینه‌های رشد و ارتقاء سطح معنوی، خلاقیت و کارایی کارکنان و ایجاد انسجام
۶ – برنامه‌ریزی،‌ نظارت و کنترل دقیق و تلاش در جهت تحقق بودجه سالانه و آخرین منشور تلاش در جهت بهینه‌سازی هزینه‌ها، اصل نگهداری و استفاده مناسب از امکانات و سرمایه‌های انسانی تاکید شده است.
16
12

Share