در بازدید از پروژه های راهسازی عنوان شد

عزم جدی برای انجام عملیات نوین راهسازی در گیلان+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی گیلان برعزم وزارت راه برای انجام پروژه ها بصورت نوین خبرداد و گفت:هم اکنون تامین مصالح خام پروژه ها یکی از مشکلات وزارت خانه است که با انجام عملیات راهسازی نوین از مصالح موجود استفاده شده و با افزایش کیفیت و توان باربری مجدادا آسفالت خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس نازک کار در بازدید از پروژه احداث راه اصلی سراوان- سنگر به سیاهکل در جمع اصحاب رسانه  اظهار داشت:این پروژه ۲۲ کیلومتر طول دارد که ۱۸.۵ کیلومتر ان هم اکنون در اختبار پیمانکار قرار دارد و عملیات مختلف راهسازی اعم از عملیات خاکی, احداث پل, ابنیه کوچک و بزرگ و آسفالت در حال انجام است.

DSC_0328مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی گیلان بیشترین مشکل این پروژه را تامین مصالح خام مورد نیاز دانست و افزود: با تلاش راه و شهرسازی و استانداری گیلان بخش زیادی از مشکلات حل شده وهم اکنون پروژه در سه قطعه درحال انجام است و به زودی آسفالت قطعات باقیمانده نیزآغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک قطعه ۴ کیلومتری  آماده ی بهره برداری است اظهار داشت:با تکمیل قطعات باقیمانده طرفین از حد فاصل کانال خمام رود تا شهرستان سیاهکل باین مسیر به صورت کامل تحت پوشش ترافیک قرار خواهد گرفت.

وی از سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد تومانی برای انجام این پروژه خبر داد و گفت:  در سال جاری حدود ۱۰ میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که بیش از ۵۰ درصد آن اختصاص داده شده است و برای اتمام پروژه به ۲۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم.
نازک کار در ادامه افزود:طبق قرارداد منعقد شده با پیمانکار قطعه ۱۸.۵ کیلومتر باید ظرف ۲۴ ماه به اتمام برسد اما امید داریم با برنامه ریزی مناسب و با همت دست اندرکاران پروژه  قبل از عید نوروز ۹۴ این محور را تحت ترافیک قرار دهیم.

مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی گیلان  ۴.۵ کیلومتر باقیمانده ی پروژه را نیازمند آزادسازی مسیر دانست و یادآور شد: با ابلاغ و جذب اعتبارات سال ۹۴ قادر خواهیم بود این قطعه را نیز به پیمانکار واگذار نماییم.
نازک کار نقش عمده ی این پروژه را ایجاد یک مسیر موازی با مسیر موجود سراوان -سنگر- کوچصفهان به لاهیجان دانست و افزود: طبق برنامه تعریف شده در وزارت راه و شهرسازی مقصد اصلی این پروژه اتصال به چابکسر است.و از آنجایی که بزرگراه رشت به چابکسر پرترددترین محور استان است ; در صورت بهره برداری حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر کاهش پیدا می کند که صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش مدت زمان سغر را در پی خواهد داشت.

عزم وزارت راه برای انجام پروژه های راهسازی به شیوه های نوین

DSC_0433مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی گیلان در بازدید از جاده فرعی و کوهستانی سیاهکل به دیلمان اظهار داشت: بخش های عمده ی این مسیر به دلیل تردد کامیون ها با بار سنگین دچار اضمحلال شده است .
وی با اشاره به اینکه عملیات تثبیت رویه راه با سیمان آغاز شده است گفت:هم اکنون این پروژه بطول ۱۶ کیلومتر در اختیار پیمانکار قرار دارد و امیدواریم با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار کل مسیر ۴۹ کیلومتری را تحت عملیات قرار دهیم.
نازک کار عملیات اجرایی این پروژه را شامل برداشت و شخم زدن ۲۵ سانت از رویه راه اعم از آسفالتی و غیرآسفالتی و افزودن سیمان با عیار ۲۰۰ کیلومتر بر مکعب به همراه آب پاشی, تسطیح ,کوبیدن با غلطک نام برد و افزود: یک هفته پس از گیرش لایه ی سیمانی به اندازه ۴ سانتیمتر آسفالت می شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی گیلان برعزم وزارت راه برای  انجام پروژه ها بصورت نوین خبرداد و گفت:هم اکنون تامین مصالح خام پروژه ها یکی از مشکلات وزارت خانه است که با انجام عملیات راهسازی نوین از مصالح موجود استفاده شده و با افزایش کیفیت و توان باربری مجدادا آسفالت خواهد شد.
وی در ادامه افزود: از آنجایی که این مسیر راه فرعی درجه دو بود که به راه اصلی درجه یک تبدیل شده است بهسازی یک قطعه ۳ کیلومتری را در دست اجرا داریم که هم اکنون بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین قطعه بعدی ۱۱ کیلومتری به پیمان گذاشته شده و بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان مبلغ قرار داد است و عملیات تعریض راه و ابنیه فنی, اجرای واریانت های مختلف,اصلاح طرح هندسی راه و ایجاد قوس های استاندارد انجام گرفته است.
نازک کار در پایان اظهار داشت:اتمام این مسیر ۴۹ کیلومتری نیاز به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی دارد و عملیات تثبیت یک ماهه به اتمام خواهد رسید. امیدواریم با همت مسئولین و تامین منابع مالی از مبدا سیاهکل به مقصد دیلمان عملیات بهسازی و آسفالت را به اتمام برسانیم.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا نازک کار با اشاره به اینکه هم اکنون کارخانه سیمان سبز دیلمان در احداث این پروژه مشارکت دارد افزود:مطمئنا با انجام عملیات تثبیت توان باربری راه افزایش پیدا خواهد کرد.
DSC_0306

پروژه احداث راه اصلی سراوان- سنگر به سیاهکل

پروژه احداث راه اصلی سراوان- سنگر به سیاهکل

پروژه احداث راه اصلی سراوان- سنگر به سیاهکل

عملیات تثبیت جاده فرعی و کوهستانی سیاهکل به دیلمان

عملیات تثبیت جاده فرعی و کوهستانی سیاهکل به دیلمان به صورت نوین

عملیات تثبیت جاده فرعی و کوهستانی سیاهکل به دیلمان

عملیات تثبیت جاده فرعی و کوهستانی سیاهکل به دیلمان

 

Share